Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers


ආලවක නරක නෑ

[වසන්ත දුක්ගන්නාරාළගේ ආලවක නරක නෑ කෙටි කතා සංග‍්‍රහයේ එන එනමින් යුත් කෙටි කතාව.]

දර්ශන අංක 01
(දිවා /පිටත/ ග‍්‍රාමීය පොලීසියක් ඉදිරිපස)
මුදලාලි සිය ගෝලයන් හතර දෙනෙකු සමග පොලීසියෙන් එළියට පැමිණෙති. මුදලාලි සිටින්නේ කේන්තියෙනි. අනෙක් උන් බියෙන් සිටී.
මුදලාලි:
තොපි නං මහ කාළකණ්ණි ජාතියක් බොලව්. බලපල්ල හරකෙක් හොරකං කරගෙන ගමෙන් පිටකර ගන්න තේරෙන්නෙ නැති මී හරක්. උඹලට දුන්නු ඇප සල්ලි වලින් කසිප්පු ගෝඩ කීයක් දාන්න තිබ්බ ද ? නෙදකිං උඹල
හතර දෙනාම බිම බලාගෙන සිටිති.
හ්ම් පලයල්ලා ගිහිං වැඩ පටං ගනිල්ල. පෝයදාට උත්සවෙට සෙනග එයි. ටිකක් වැඩිපුර ගෝඩ දාන්න වෙයි. මං යනවා පන්සලට. දායක සභාවෙ රුස්වීම තියෙනවා.
දර්ශන අංක 02
(දිවා /පිටත /පන්සල් වත්ත)
ලොකු හාමුදුරුවෝ පැමිණ බුලත් කෙළ පාරක් ගසා අසල ගල් බැම්ම මත වාඩි වෙයි. මුදලාලිත් සේතුත් සිටගෙන සිටී.
හාමුදුරුවෝ:
මුදලාලිටනේ ඔය අත්දැකීම් තියෙන්නේ. අවුරුද්දක් පාසා පොසොන් පෝයට තොරණ ගහන්නේ මුදලාලිනේ. ඒකයි දායක සභාව තීරණය කලේ වැඩෙ මුදලාලිට බාරදෙන්න

මුදලාලි:
එහෙයි අපෙ හාමුදුරුවනේ. මං වැඩෙ කරනවා ගානට. හේතු තමයි හැමදාම තොරන් ඇන්දෙ. ඌ වැඩෙට පන්කාදු එකා.

හේතු:
එහෙමයි අපෙ හාමුදුරුවනේ. තොරන් රස්සාවට මට දැං අවුරුදු 20 වෙච්චි. ආලවක ඇඳල දෙන්නං ගිනි රස්නෙට.

හාමුදුරුවො:
තථාගත බුදුරජාණන් වහන්සේ පර්වත මස්ථකයේ වැඩ හිඳ ආලවක යක්ෂයාගෙ මුව තුළට පැන්න දර්ශණය එහෙම හොඳට තියෙන්න ඔන.

හේතු :
එහෙයි

හාමුදුරුවො:
මෙකෙන් කියවෙන්නේ බුදුන්වහන්සේගේ නොයෙකුත් තත්ත්වයන් වල හිටිය මනුස්ස යක්ෂ ආදී බලවෙග මෙල්ල කරපු හැටි ගැනයි. අංගුලිමාල වගේ නොවෙයි රා කළ හතක් බීව නාලාගිරි ඇතා. ඌ වගේත් නොවෙයි ආලවක යක්ෂයා.

හේතු:
එහෙයි

හාමුදුරුවෝ:
දැං මුදලාලි හේතුත් එක්ක ගාස්තු එහෙම කතා කළැයි

මුදලාලි:
එහෙමයි ඒව ඉතිං කවදත් කෙරෙන විදියට කෙරෙනවා. මාත් මෙ කියන්න හිටියෙ අපේ හාමුදුරුවනේ ඔය ආලවකයා ඔකා මහා නපුරු යකා නෙවැ. දෙපැත්තෙ දත් අඩියක් විතර දිගයි.

දර්ශනය ඡේදනයක්
දර්ශන අංක 03
(දිවා/ පිටත /පාළු පෙදෙසක ඇති තොරන් මඩුව)
පෙර දර්ශනයේ මුදලාලිගෙ වොයිස් ඔවර් එක මත

මෙම දර්ශනය මතට එන තොරන් පුවරුවක පින්සලයක් ගමන් කරයි. එයින් කියැවෙන යකාගේ ලක්ෂණ ඇඳෙයි.
(මුදලාලිගේ හඩ)
අඩියක් විතර දිගට දෙපැත්තෙ දත් දෙක.
කෙස් බූටෑව කෙළින් හිටෝල වගේ රා කළ දෙක තුනක් තරං බඩ ගෙඩියයි. නියපොතු අඩි ගාණක් දිගයි. දිව හැතැප්මක් විතර එළියට ඇවිත්. ඇස්ගෙඩි දෙක දොඩං ගෙඩි දෙකක් තරං.

හේතුං පිස්සකු සේ පසෙකට වී රූප රාමුවෙ ඇඳි ආලවක රුව දෙස බලා සිනාසෙයි. ඒ අසලට එන බිරිඳ සිරියා ඔහු දෙස බලා සිට ළං වෙයි.
සිරියා:
මොකද මෙ මද්දහනේ ඉර මුදුන් වෙච්ච වෙලාවෙ තනියම හිනා වෙන්නේ
සිය බිරිඳ දැක පින්සල පසෙක තබා හිඳ ගනී.
හේතුං:
යකෙක් වැහිල
සිරියා:
මොකෙක් යකෙක් කිව්ව
හේතුං:
ආලවක නම් යක්ෂයා මට මහ දවල් වැහිල

සිරියා:
පිස්සු

හේතුං:
පිස්සු නෙවෙයි බං. මං මෙ දැං කතා කරකර හිටියෙ ආලවකත් එක්ක. මං ඇහුවා උඹෙ දළ ඔච්චර දිග ඇයි? බඩ තඩි ඇයි? ඇස් ලොඹු ඇයි? කෙස් බූටෑව දිග ඇයි?

සිරියා:
උඹලට නං හිනා මෙ තනි පංගලමෙ විකාර හිත හිතද තොරං අඳින්නේ. තේ ටික බීලා හිටිය නං.

හේතු:
සරමෙ අඹරවාගෙන ඇති මුදලක් ගෙන මෙකෙන් යනිං ගමං කඩෙට ගොඩවෙලා මොනා හරි ඇන්න පලයං

සිරියා:
සල්ලි ගනී
ඉඳා දැම්ම තොරණට සල්ලිත් ලැබුණයි.

හේතු:
පොඩි ඇඩ්වාන්ස් එකක් ඉල්ල ගත්ත

සිරියා:
ඇඩ්වාන්ස් එක මුදලාලිටම දීලා කසිප්පු කට ගොන්නක් බීල එහෙම ගෙට එනව නොවෙයි.

හේතු:
බලපල්ලකො ඒකෙත් හැටි. තොරණ කරවන මුදලාලිම තමයි සල්ලි වියදං කරන්නේ. ඒවා උපයන්නේ මොන විදියටද කියල දෙයියො තමයි දන්නේ.

සිරියා:
කට පියාගෙන රස්සාව කොළානං හොඳයි. නිකං හම්බ වුන අශ්වයින්ගේ දත් ගනින්නේ නැතුව.

දර්ශන අංක 04
(රාත‍්‍රී/ පිටත /තොරන් මඩුව)

මඳ අන්ධකාරයේ බාගෙට ඇඳි තොරන් පුවරු පෙනෙයි. ඒ අතර ආලවක රුව භයංකාර ලෙස පෙනෙයි. තොරන් මඩුව අසලට මද අන්ධකාරයේ ඇදෙන පාද යුගලක්. එය තොරණ ඉදිරිපිට සිට ගනී. ඔහුගේ දෘශ්ඨිකෝණයෙන් ආලවක රුව දකී. මඩුව තුළට රිංගන දෙපතුල් නොපෙනී අඳුරට ඇදෙයි. පෝයට ආසන්න දිනක සඳ අහසේ බබලයි. බල්ලකුද දෙන්නකු උඩු බුරනු ඇසයි.

දර්ශන අංක 05
(හිමිදිරිය /තොරන් මඩුව පිටත)

බුලත් විටක් ඔතා කටෙ ඔබා ගන්නා හේතු අඩුම කුඩුම ලක ලෑස්ති කරගෙන රාජකාරි පටං ගන්න සැරසෙයි. ඒ අතර ඔහු දකින ඔහුගේ ඉහිරුනු තීන්ත බඳුනක්. එම තීන්ත බඳුනේ හැළුනු තීන්ත පාගාගෙන මඩුව තුලට ඇදුන අඩිපාරක්. ඒ දැක විමසිල්ලෙන් ඒවා නිරීක්ෂණය කරමින් යන හේතු දකින ගෙය මුල්ලක සැගවී සිටින තරමක හැඩිදැඩි මිනිසෙක්.

හේතු:
ඒයි මොකද බොල තෝ. නැගිටපං (ඈතට) කිරිබණ්ඩෝ, විදානේ මෙන්න හොරෙක්.

(මිනිහ කළබල වී නැගිටයි. ඔහු හේතු කරනදේ දැක දුව ගොස් ඔහු අල්ලා ගෙන ඔසවා ගෙන විත් මඩුව තුළ තබා ඔහු දෙස බලයි. හේතු ගල් ගැසී සිටී.)

මිනිසා:
අනේ පිං සිද්ද වෙයි කෑකොස්සං ගහන්න එපා. මං හොරෙක්වත් මංකොල්ලකාරයෙක් වත් නොවෙයි.

හේතු:
එහෙනං තමුන් මොකෙක් ද?

මිනිසා:
මං අනාතයෙක්. රස්සාවක් හොයාගෙන ඇවිදින ගමං.
ඊයේ කළුවර වැටිච්ච වෙලාවෙ මෙතෙන්ට ගොඩ උනේ.

හේතු සුසුුමක් හෙළා නැගිටිමින් බුලත් තට්ටුවද මිනිසාට ළංකර කල්පනා කරයි.

හේතු:
රස්සා හෙවිල්ල ලේසි නෑ නේද ? ඒත් ඔහොම තැන් තැන්වල ලගින්න ගියොත්නං හිරබත් කන්න තමයි වෙන්නෙ.

මිනිසා:
මටත් මෙ වැඩෙ දැං නං එපා වෙලා. මුන්නැහේට නං අතේ පයේ කලාව පිහිටලා. මට එහෙම එකක් වත් බැරිකොට

හේතු:
උඹහැටයි මටයි මෙතන බෙදාගන්න රස්සාවක් නෑ. මටත් හම්බවෙන්නෙ සොච්චමයි.

මිනිසා:
අනේ ඒකට කාරි නෑ. මාත් ටිකක් ආසයි ඔය චිත්තර ඇඳිල්ලට. හැබෑවටම හේතු ඔහේ ආලවක යකාගේ හැඩ රුව නිච්චියටම දන්නවද?

හේතු තරමක් වික්ෂිප්තව බලයි.

හේතු:
තමුසෙ ආලවක දැකල තියෙනව වගේ නෙ කතා කරන්නේ. (ක්ෂණයෙන් හැරී ) තමුසෙ කොහොමද මගෙ නම දන්නේ ?

මිනිසා:
(තරමක කලබලයෙන්)
ඔය තමුන්ගේ පරණ තොරං තහඩුවක ගහල තියෙන්නේ ගෙයින් පිටව යමින් බුදුබණ අහල ආලවකත් රහත් වුණ බව අමතක කරන්න එපා.

හේතු:
හ්ම් එහෙනං කාරිනෑ. මටත් හොඳටම පමාවුණා. හේතු පින්සල ගෙන යකාගේ දතක් දිගු කර අඳියි. මිනිහා පිටව ඈතට යයි. හේතු එදෙස බලා ඔලොක්කුවට සිනාසේ.

දර්ශන අංක 06
(රාත‍්‍රී /ඇතුලත/ නිවස)

සිරියා බත් මඩක්කුවක් බෙදාගෙන විත් හේතු අතට වතුර සමග දෙයි. හේතු කල්පනාවක. සිරියා ඒ දෙස විමසිල්ලෙන් බලයි.

සිරියා:
මොකද ? තක්බීර් වෙලා වගේ

හේතු:
නෑ මොකුත් නෑ

සිරියා:
මොකුත් නැති වෙන්න බෑ උඹැහැගේ මුහුණ ටිකක් අමුතුයි.

හේතු:
බත් කන්න පටං ගනී
නෑ බං මං කල්පනා කලේ ආලවක යක්ෂයාගේ හැඩ රුව ගැන

සිරියා:
(සරදමට)
ගොහිං සැලුන් බාබර් කණ්ණාඩියෙන් බලා ගත්තනං

හේතු:
(කේන්තියෙන්)
දමල ගහනව මෙකෙන්ම හොම්බ කට සමතලා වෙන්න. දැන ගනිං (යලි බත් කමිං කල්පනා කරයි)

දර්ශන අංක 07
(දිවා /පිටත /තොරන් මඩුව අවට අඩි පාර)

මිනිසා පිල කෝටුවක් කඩා දත මදිමින් පැමිණේ. ඔහු තරමක් දුර තියා තොරන් මඩුව දෙස බලා කල්පනා කරයි. හේතු අඩුම කුඩුම ලෑස්ති කර තොරන් රාමු දෙස බලාගෙන මඩුපිල උඩ වාඩි ගනී. බුලත් පුවක් තෝරා ඔහු හුනු දුම් කොළ සොයයි.
ඔහුගේ සමීප දසුනට බුලත් පුවක් හුනු දුම් කොළ කරාබුනැටි කිසිවෙක්ගේ අතින් ලැබෙනු පෙනෙයි. ඒවා රුගෙන කටෙ දමාගත් පසුව හේතුට යමක් කල්පනා වී ඒවා ලැබුණේ කෙසේදැයි තිගැස්සි බලයි. ඔහු අසල සිටගෙන සිටින්නේ මිනිසායි.

හේතු:
මළ හත්තිලව්වයි තමුසෙ ආයිත්?
(මිනිහා සිනාසෙයි) විරිත්තනවා තමුසෙට පුළුවං එච්චරනේ. තමුසෙ ආව එක නරකක් නෑ. එනවා වාඩි වෙනවා.

මිනිසා සහ හේතු පිළ මත වාඩි වෙ

හේතු:
තමුසෙ ඊයෙ මෙතන ඇවිල්ල කියල ගිය දේ නිසා මගෙන් මායියත් බැණුම් ඇහුවා. වැඩෙත් එහාට මෙහාට ඇදෙනවා.
කියනවා ආලවක ගැන තමුසෙ මොනවද දන්නේ.

මිනිහා:
ආලවක කියන්නෙත් අපි වගේ මනුස්ස ස්වරූපයක් තියෙන අපි වගේ පාරෙ ඇවිදින කන බොන කෙනෙක්.

හේතු:
(කේන්තියෙන්)
දෙයිහාමුදුරුවනේ තමුසෙ මෙ කතා කරන්නෙ කටෙන් ද?
මිනිසා:
ඔව් හොඳ සිහියෙන්. ආලවකට ඔහොම දත් තියෙනවා කියල මැව්වෙ තමුසෙලමයි. කොණ්ඩෙ බූටෑවයි කියල මැව්වෙත් තමුසෙලමයි. රා කළ දෙක තුනක් තරං බඩක් තියෙනවා කියල කිව්වෙත් තමුසෙලමයි. මං අහන්නෙ බොරුද ?
(හේතු නොදොඩයි)
කාට හරි හිතිච්ච දෙයක් කවුරු හරි ඇඳළ පෙන්නපු දෙයක් තමුසෙල හිස් මුදුනින් පිළිගන්නවා. මං අහන්නෙ බොරුද?

හේතු:
(තරමක් කල්පනා කරමින් සිටී)
තමුසෙ මහ දුර්ජනයෙක්. බුදුන්ව තමන්ගේ මුඛයෙන් ගිලල දමන්න හදපු එකා සිරියාවන්තයි කියලද කියන්න හදන්නේ තමුසෙ කියනවා බලන්න?

මිනිසා:
කවුද දන්නේ එහෙම ගිලින්න හැදුවෙ ඇයි කියල.

හේතු:
(දැඩි කේන්තියෙන්)
තමුසෙ කොහොමද එහෙම කියන්නේ.
(නැගී සිටී)
හොඳ හිතිං කට වහගන්නවා . නැත්නම් මෙතනින් යනවා.
මිනිසා:
මං කියන්නෙ ඇත්ත

හේතු:
ඇත්ත කියල තමුසෙ ඔප්පු කරන්නෙ කොහොම ද?
මට එක සාක්ෂියක් දෙනවා
මිනිසා:
මට සාක්ෂි අවශ්‍ය නැහැ

හේතු:
එහෙනං මෙතන ඉටි ගෙඩියක් ද තමුසෙ කියන්නේ?
මිනිසා:
ආලවක නපුරු විදියට අඳින්න එපා. හරි අපි මෙහෙම හිතමු. ආලවක නරක එකෙක්. තමා. ඒත් ඌ බුදු බණ අහල රහත් වුණාට පස්සෙත් නරක ද? ඇයි ඌව පට්ට ගහන්නේ. ඒකට තමුසෙලට අයිතියක් නැහැ.

හේතු:
මගෙන් කුණුහරුප අහගන්න එපා. තමුසෙ කවුද එහෙම කතා කරන්න තමුසෙට ඇති අයිතිය මොකද්ද?
මිනිසා:
මම තමයි ආලවක ඕයි!

(හේතු තිගැස්සී අත ඇති බුලත් විටද අත හැරෙයි. ඔහුත් මිනිසාත් මුහුණෙන් මුහුණ බලා සිටිති.)

හේතු:
තමුසෙ? කවුද?

මිනිසා:
ආලවක

හේතු යටිගිරියෙන් කෑගසමින් මඩුවෙන් ඈතට දුවයි. ඒ පසුපස මිනිසා ද ඇදෙයි.

දර්ශන අංක 08
(දිවා /පිටත /වෑකන්ඩිය උඩ)

වෑකන්ද මත හේතුව පන්නගෙන එන මිනිසා හේතු අල්ලගෙන ඔසවා ගනී. හේතුට සිහි විසඥ වෙ.

දර්ශන අංක 09
(දිවා /පිටත /තොරන් මඩුව)

හේතු පිල මත උඩුකුරුව සතපවා ඇත. ඔහුගේ ඇස් වහලට යොමු වී තිබෙ. මුහුණේ වතුර තවමත් බෙරෙයි. මිනිසා පැමිණ අසල ඈඳි ගනී.

හේතු:
මට තාමත් කල්පනාව අඩුයි වගේ

මිනිසා
කලබල කරන්න කාරණයක් නෑ. මගෙන් තමුන්ට කිසි වැරුද්දක් වෙන්නෙ නෑ

හේතු:
ආලවක කියන්නෙ තමුසෙමයි එහෙනම්

හේතු නැගිට ගොස් තමා ඇන්ද තොරන් රාමුවෙ ආලවක දෙස බලයි. ඔහු පින්සල ගෙන මිනිසා දෙස බලයි. ආලවකත් දිගු දත් කෙස් බූටෑව ඇස් ගෙඩි ආදිය වෙනස් කරන දර්ශන පෙළකට මිශ‍්‍ර වෙ. මිනිසාද උදව් කරයි. හේතු ද එදෙස බලා සිනාසෙමින් බුලත් විට කා සතුටු වන අයුරු පෙනේ. දර්ශනය බොඳව යයි.

දර්ශන අංක 10
(දිවා/ පිටත /තොරන් මඩුව)

මුදලාලි අඩිපාර දිගේ පැමිණ මඩුවට යාර 20-30 තියා නැවතී බලා සිටී. හේතු බිම හිඳගෙන තීන්ත දිය කරමින් සිටිනු පෙනේ.
මුදලාලිගේ මුහුණ ඈත සිටම ක‍්‍රමයෙන් අඳුරු වෙ. ඔහු හේතු දෙසට පියවර ඔසවයි. හේතුට නොදැනීම හේතු පසුපස හිටගෙන චිත‍්‍ර නිරීක්ෂණය කරයි. ආලවක සෞම්‍ය ලෙස ඇඳ ඇති රුවක් පෙනේ. හේතු හදිස්සියෙම මුදලාලි දකී.

හේතු:
හත්වලාමයි?

මුදලාලි:
හත්වලාමයි තමයි. මෙ මොකද්ද බං ඇඳලා තියෙන්නේ.

හේතු:
මෙ ආලවක මුදලාලි

මුදලාලි:
ආලවක? උඹ නං දැං හොඳට දන්නවා විිහිළු තහළු කරන්න. මෙ බලහල්ලකෝ ආලවකගේ තියෙන හුරුබුහුටිකම.

හේතු:
මෙකා මුදලාලි මනුස්සයෙක්. ආලවක ඇත්තටම නරක යකෙක් නොවෙයි. හේතුගෙ වචන යටපත් කරගෙන සංගීතය උත්සන්න වෙ. ඔහු යමක් මුදලාලිට පැහැදිලි කර දෙයි. මුදලාලිත් හේතුත් අතර බහින් බස් වීමක් පෙන්නුම් කරයි.

දර්ශන අංක 11

(දිවා /ඇතුළත/ පන්සල)

ලොකු හාමුදුරුවෝ හිස අතගාමින් එහා මෙහා ඇවිදී. මුදලාලි අසල බංකුවක ඈඳ ගෙන සිටී.

ලොකුනම:
මුදලාලිමනේ කටයුත්තට හේතුව හොඳයි කියල ඌව ඒකට පංගාත්තු කළේ.

මුදලාලි:
ඒත් ලොකු හාමුදුරුවනේ මෙකට සිංහල තේරෙන්නේ නැද්ද කට කැඩෙනකං කිව්වනේ මොකද්ද කරන්න ඔනෙ කියල.

ලොකුනම:
දැං හේතුව මොකක්ද කියන්නේ.

මුදලාලි:
පණ්ඩිතකං කියවනවා. ඌ මට ජාතක කථා උගන්නන්න හදනවා

ලොකුනම:
වැඩි දොහක් නෑ නෙවැ පෝයට. අපි ඉක්මනට තීරණයක් ගනිමු. ගොහිං දායක සභාවත් එක්ක බැලුවොත් හොඳයි නේද මුදලාලි.

මුදලාලි:
හාමුදුරුවනේ ඔය ළඳු කැළෑ අස්සේ රිංගන්න ඔන නෑ. ඔකගෙං වැඩෙ අරගෙන එහා ගමෙ ඉන්න ජොනතන් රාළහාමිට බාරදෙමු. මිනිහ වැඩෙ කරයි. අපි යකෝ ගමෙ එකකුට කීයක් හරි අරංදීල ඌට උදව් කරන්න ගියහම මට සිද්ද වෙන දේවල්.

දර්ශන අංක 12

(දිවා /පිටත /හේතු නිවස ඉදිරිපස)

සිරියා පාං රාත්තලක් රුගෙන කඩුල්ල පැන තරමක් කේන්තියෙන් එයි. හේතු කලයෙන් වතුර එකක් නවාගෙන බී කෝප්පය තබා අසල බංකුවෙ වාඩිවෙයි.

සිරියා:
හහ් ඉන්නවද? මං හිටියේ මුණගැහෙනකං තමයි. හේතු විමතියෙන් බලයි. ගෙදරට කන්න බොන්න මාස ගානකට කීයක් හරි හම්බ වෙන වැඩෙ. ඒකත් කම්මුතුයි. තමුසෙට කළඳක්වත් මොලේ නැද්ද?

හේතු:
(ඉතාමත් සංසුන්ව ඇය අසලට පැමිණ)
මොකද්ද දැං උඹ කියන්නේ

සිරියා:
කියන්නේ? කියන්නේ ගමෙ උං කියන ඒවා දායක සභාවම විරුද්ධ වෙලාලු තමුසෙගෙ පණ්ඩිත වැඩෙට. ඔන්න වැඩෙ වෙන ගමකට දෙන්න යනවලු. (හේතු තිගැස්සෙයි.)
ආලවක හොඳඳ ලස්සනද ? අපට වැඩක් නෑ මනුස්සයෝ තමුසෙ කියන දේ අඳිනවා.

හේතු:
දැං උඹ දැකල තියෙනවද හරිම ආලවක

සිරියා:
මං දැකල ඇති ආලවකයෙක් නෑ. හැබැයි මං ඌ ගැන අහල තියෙනව. අනික දැකල තිබුණත් දායක සභාවට උවමනා විදියට ඇඳල දෙනව මිසක් අපි පණ්ඩිතකං කරන්න ඔන නෑනෙ.

ක්ෂණික ඡේදනයක්

දර්ශන අංක 13
(දිවා/ පිටත/ තොරන් මඩුව)

හේතු හිසේ අත ගසාගෙන මිදුලේ ඇන තියාගෙන සිටී. මිනිසා පිලේ වාඩිවී කෝටුවක් සපමින් සිටී.

මිනිසා:
ඔව් අපි එහෙම කරමු

හේතු:
බැහැ මට තමුසෙව පාවා දෙන්න බෑ ඔයි

මිනිසා:
ඒ වුණාට මෙ වෙලාවෙ කල්පනාකාරී වෙන්න ඔන. අවුරුද්දටම තමුසෙට ලැබෙන එකම බිස්නස් එක. ඔක නොලැබුණොත් ළමයින්ට ඉස්කෝලෙ යන්න ගෙදරට කන්න බොන්න සෙරම නැති වෙයි.

හේතු:
ඒකත් ඇත්ත. ඊට හපං අර දායක සභාව හොඳටම කුලප්පු වෙලා හැබැයි මොන කෙං ගෙඩියක් වුණත් මං තමුසෙගෙ ගරුත්වය රකිනවා.

මිනිසා:
දැං ඒ කෙහෙල් මළෙන් වැඩක් නෑ යාළුවා. අපි දෙන්නම එකතු වෙලා මෙක තිබ්බ විදිහට හදන්න ඔන.

හේතු:
මට කතා කරන්න එපා. මට බෑ.

මිනිසා:
එහෙම මග හරින්න පුළුවන් වැඩක් නෙවෙයි මෙක.
ගන්නවා පින්සල

හේතු හිතුවක්කාර ලෙස සිටියි. මිනිසා පින්සලක් ගෙන ආලවක රුව යළිත් බියකරු ලක්ෂණ වලින් පුරවයි. හේතු කඳුළු සලයි. මිනිසා හේතු දෙස බලා සිට පින්සල ඔහු අතට දී පිටව යයි. ඔහුගේ රුව ඈතට ඈතට බොඳව යයි. හේතු සෙමෙන් තොරණ අඳින්නට යළි පටන් ගනී. බොඳව ගිය මිනිසා ගේ රූප රාමුවකින් මතුව එන්නේ මුදලාලිගෙ රුවයි. තරමක් දුර සිට මුදලාලි සැකයෙන් මෙන් බලයි. මොහොතකින් ඔහුගේ මුවට සිනහවක් නැගේ. ඔහු හේතු අසලට පැමිණේ. හේතු එයට ප‍්‍රතිචාරය නොදක්වයි.

මුදලාලි:
පංකාදු පහයි. ඔය ඇඳලා තියෙන්නේ ආලවක පණ පිහිටුවල. ඔකනේ උඹට කලිනුත් කීවෙ. මට පුදුමයි උඹම ද ඇන්දෙ කියල. මොකක්ද උඹට හැදිච්ච පිස්සුව.

හේතු:
ඇත්තටම මම නෙමෙයි මුදලාලි ඇන්දෙ. ඇදපු කෙනා දැං ඩිංගකට කලින් මුදලාලි මුණගැහෙන්න ඇති. මිනිහ යන කොටම තමයි මුදලාලි ආවෙ.
(තරමක් විමතියෙන්)

මුදලාලි:
මට මොකෙක්වත් මුණ ගැහුනෙ නෑ. උඹට අවතාර පෙනිලද කොහෙද?

හේතු:
ඔව් ඒ ආලවකගෙ අවතාරෙ. (මුදලාලි කොක් හඩලා සිනාසේ.) හිනාවෙන්න දෙයක් නෙමෙයි මම කිව්වෙ මුදලාලි මෙක අඩන්න කාරණාවක්. (මුදලාලි තවත් කොක් හඩලා සිනාසේ.) හේතුට ඇඩුම් එයි.

හේතු:
ආලවක කියන්නේ අපි හිතන තරං නපුරු යකෙක් නෙවෙයි (මුදලාලි සිනාසෙමින් ඈතට යයි.) මිනිහත් එක්ක කතා කළාම හිතෙනවා ආලවක කියන්නේ අපි ද කියල. ඔය හිනාව නවත්තල අහන්න මුදලාලි. (මුදලාලි කොක් හඩලා සිනාසෙමින් ඈතටම යයි.)

දර්ශන අංක 14
(රාත‍්‍රී /ඇතුලත සහ පිටත /හේතුගෙ නිවස)

තොරණෙන් නික්මෙන සංගීත විරිදු ආදිය ඇසේ. සඳ එලියද මනාව වැටී ඇත. මඳ අන්ධකාර ගෙපිලෙහි වාඩිවී කිසිදු හැගීමකින් තොරව බලාගත් අත බලා සිටින හේතු රෙද්දක් ඇග වටා පොරවාගෙන තරමක උණ ගතියෙන් පසුවෙ. විරිදුවෙන් කියවෙන්නේ ආලවක යක්ෂයාගේ නපුරුකම්ය. ඊට ප‍්‍රතිචාර දක්වමින් හේතු උණ විකාරයෙන් දොඩවන්න පටන් ගනී.

හේතු:
ආලවක නරක නෑ. (මිනිසා ආලවක මුදලාලි තිදෙනා එකිකෙ මිෂ‍්‍ර ණය වෙ. යළිත් තොරණේ හඩ උස්ව නැගේ. ඊ ට යටින් හේතුගෙ හඩ කෙඳිරියක් සේ ඇසේ.)
ආලවක නරක නෑ

හේතු ගෙපිලෙන් නැගිට කඩුල්ල දෙසට දිව යයි. සිරියා කඩුල්ල දෙසට දුව ගොස් ඔහුව අල්ලා ගනී. තොරණේ හඩ සියල්ල වසා පැතිරෙ. එයින් තව තවත් කියැවෙන්නේ ආලවකගේ නපුරු කමයි.

වසන්ත දුක්ගන්නාරාළ


මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails