Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



මිනිසාගේ අයිතීන් වෙනුවෙන් සාමූහිකව පෙනී සිටීම වඩා යහපත් ලෝකයක් උදෙසා පෙරමං බලන්නවුන්හට ආශ්වාදය දනවන්නකි. සමාජ විප්ලවය වෙනුවෙන් පෙනී සිටියවුන් ආත්ම සුඛ විහරණය වෙත පල්ලම් බහින විට, මානව ප්‍රගමනය උදෙසා කැටිකළ දැනුම ආඥාදායකත්වය වෙනුවෙන් කුණු‍කොල්ලයට විකුණන විට, යහපත් ලෝකයක් වෙනුවෙන් වූ පැතුම සාපයක් වු කළෙක, දියාරු වී ගිය ලාංකික විකල්ප ක්‍රියාකාරීන් හට ලෝකයෙන් තවත් වරක් ප්‍රායෝගික උදාහරණයක් සැපයෙමින් තිබේ.

මිනිස් රුධිරයේ පැහැය වූ රතු පාටින් යුතු කමිසකරුවන් රටේ ජනතාවගේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී අයිතිය උදෙසා, ජනතා පරමාධිපත්‍යයයේ බලය ආරක්ෂා කිරීම සඳහා වීදි බසින්නේ අග්නිදිග ආසියාවේ නවමු කාර්මික රටක් ‍වන තායිලන්තයෙනි. රටේ සිටින සමස්ත ජනතාව වෙතට දිගහැරුණු සැලසුම් සහගත අරගලයක තිබිය යුතු දාර්ශනික එළැඹුමක් හෝ දිගුකාලීන දේශපාලන දැක්මෙන් දුප්පත් වුවද, එකී අරගලය මහපොළොව මත ක්‍රියාත්මක වීමේ ධෛර්යය මෙන්ම පොදු අරමුණක් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමේ අනොන්‍ය එකඟත්වය ද පිළිබිඹු කරන සජිවී ආදර්ශයකි.

රතු කමිසකරුවන්ගේ (Red Shirts) ආරම්භය සිදුවන්නේ 2006 වසරේ දී සිදුවූ තායිලන්ත අගමැති තක්ෂීන් සිනවාත්රා (Thaksin Shinawatra) බලයෙන් පහකළ හමුදා කුමන්ත්‍රණයෙන් අනතුරුවය. සිනවාත්රාගේ නායකත්වයෙන් යුතු තායි රක් තායි (Thai Rak Thai Party) පක්ෂයේ ආධාරකරුවන්ගෙන් ආරම්භක රතුකමිස ව්‍යාපාරය ආරම්භ විය.

තායිලන්තයේ කෝටිපති ව්‍යාපාරිකයෙකු වූ සිනවාත්රාගේ නව ලිබරල්වාදී ප්‍රතිපත්ති සඳහා ජන සහයෝගය ලැබුණ අතර ඔහු විසින් ඉදිරිපත් කළ විශ්වීය සෞඛ්‍යාරක්ෂණ සැලසුම (universal health care system) තුලින් රටේ සිටින ‍පහළම ආදායම් ලබන වැඩකරන ජනයා අතර ප්‍රසාදයට පත්විය.

2006 වසරේ ආරම්භ වූ රතු කමිසකරුවන්ගේ ව්‍යාපාරය කෙමෙන් සමාජ ව්‍යාපාරයක් බවට පත්විය. මේ වන විට එය උච්ඡස්ථානයට ආසන්න වෙමින් පවතී. මීට මසකට පමණ පෙර ආරම්භ කළ දශලක්ෂයේ පෙළපාලියේ (Million-Man March) ඉල්ලීම වූයේ ක්ෂණිකව පාර්ලිමේන්තුව විසුරුවා, දින 15ක් ඇතුලත මැතිවරණයක් ප්‍රකාශ කරන ලෙසටය. දේශපාලන කේවල් කිරීමක් ලෙස එහි එතරම් ගැඹුරු දේශපාලනයක් නොතිබුණ ද ඒ ‍ වෙනුවෙන් සංවිධානය වූ උද්ඝෝෂණ ව්‍යාපාරයේදී සිය අරමුණු මුදුන් පමුණුවාගැනීම වෙනුවෙන් දැක්වූ එකමුතුබව, අධිෂ්ඨානය, කැපකිරීම දිනක වැඩ වර්ජනයක් කරගත නොහැකි අපේ ඇත්තන්ට මහඟු ආදර්ශයකි. බැංකොක් නගරයේ වෙළඳ සංකීර්ණ, මංමාවත් තුල කඳවුරු ගසා සිටින ලක්ෂ ගණනක පිරිස සිය ඉල්ලීම ලබාදෙන තෙක් තවමත් නොසෙල්වී සිටිති.

රතුකමිස කරුවන් මේ වන පිවිස සිටින්නේ තායිලන්තයේ ආර්ථිකමය, දේශපාලනික වශයෙන් මෙන්ම ආරක්ෂාව අතින්ද අතිශයින් තීරණාත්මක ස්ථානයන්ටය. බැංකොක්හි ආර්ථික මර්මස්ථාන, තායි කැබිනට්ටුව රැස්වන ස්ථානය වටකර ඇත. මෙතෙක් සාමාකාමීව පැවති උද්ඝෝෂනයන්ගේ ලේ සෙලවුණේ පසුගිය අප්‍රේල් 10 වැනිදා ය. රජයේ හමුදාවන් විසින් එල්ලකළ වෙඩිපහරින් රතුකමිසකරුවන් 18ක් පමණ මියගිය අතර හමුදා සෙබළු කිහිප දෙනෙක්ද මිය ගියහ. 800ක පමණ තුවාලකරුවන් අතරින් වැඩිදෙනා හමුදා සෙබළුන් බව ද පැවසේ.

තක්ෂීන් සිනවාත්රා නැවත බලයේ පිහිටුවීම සඳහා මෙම ව්‍යාපාරය ආරම්භ වුවද මේ වන විට එහි පන්ති අරගලයක සටන් පාඨ හඬනැංවෙන බව සොෂලිස්ට් වර්කර් (http://socialistworker.org) වෙබ් අඩවිය පෙන්වා දේ. එහි සම්මුඛ සාකච්ඡාවකට එකවන තායිලන්තයේ විශ්ව විද්‍යාල කථිකාචාර්යවරයෙකු මෙන්ම සමාජවාදියෙකු වූ ගයිල්ස් ජි අන්පකෝන් (Giles Ji Ungpakorn) පවසනුයේ, රතුකමිස ව්‍යාපාරය ආරම්භයේදී සිනවාත්රාගේ දේශපාලන ආධාරකරුවන්ගේ ව්‍යාපාරයක් බවට පත්වුවද මේ වන විට එය වැඩකරන ජනතාවගේ පූර්ණ සහයෝගය හා සහභාගීත්වය ලැබූ වැඩකරන ජනතා ව්‍යාපාරයක් බවට පත්ව ඇති බවයි. (http://socialistworker.org/2010/04/09/struggle-shaking-thailand) එය දේශපාලනමය වශයෙන් සමාජවාදි නොවුනත්, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී අයිතීන් දිනාගනිමින් ඒ හරහා වැඩකරන ජනතා අයිතීන් දිනාගැනීම අරමුණු කොටගත්තක් බව ඔහු පවසයි.

ලෝක සමාජවාදී වෙබ් අඩවිය (www.wsws.org) දක්වා සිටින ආකාරයට තක්ෂීන් සිනවත්රාගෙන් වැඩකරන ජනතා අයිතීන් බලාපොරොත්තු වීම විහිළුවකි. එසේ වුවද රතු කමිස ව්‍යාපාරයට වැඩකරන ජනතාවගේ සියළු කොටස් වල සහයෝගය ලැබෙමින්
පවතින අතර පහළ ශ්‍රේණියේ හමුදා සෙබළුන්ගේ පවා පක්ෂපාතීත්වය රතුකමිසකරුවන් වෙත ලැබීම හේතුවෙන් හමුදාව තුල පවා අභ්‍යන්තර කැළඹීම් හට ගෙන ඇත.

මේ අතර 2006 දී සිනවාත්රා බලයෙන් පහ කළ හමුදාපති ජනරාල් අනුපොන්ග් පඕචින්දා (General Anupong Paochinda) ද ප්‍රකාශ කොට ඇත්තේ දේශපාලන විසඳුමකින් මෙම ගැටළුව විසඳාගත යුතු බවයි. රටේ සිටින මධ්‍යම පාන්තික ප්‍රභූන්ගේ විශ්වාසය ද අහිමිකොට ගෙන සිටින අගමැති අභිසිට් (Abhisit Vejjajiva) මෙතෙක් රතුකමිසකරුවන් ගේ ඉල්ලීම් වලට එකඟත්වයක් පළකිරීමක් ද සිදුව නොමැත. ඔහු එකඟව ඇත්තේ මාස 06ක් තුල ආණ්ඩුව විසිරවීමටය.

ගයිල්ස් ජි අන්පකෝන් (Giles Ji Ungpakorn) ගේ බ්ලොග් අඩවිය (http://wdpress.blog.co.uk/) උපුටා දක්වන Socialist Alternative වෙබ් අඩවිය (http://www.sa.org.au/international/2644-thailand-hundreds-of-thousands-protest-to-defend-democracy) රතු කමිසකරුවන්ගේ අරගලය තුල ශක්තිමත් දේශපාලනික දෘෂ්ඨියක් නොමැතිකමේ අඩුව පෙන්වා දේ. ඔහුට අනුව සමාජය වෙනස් කිරීම සඳහා තීරණාත්මක වන්නේ නිශ්ක්‍රීය බහුතරයකට වඩා සක්‍රීය සුළුතරයක් බවට මේ තවත් උදාහරණයකි.

බැංකොක් නගරයේ සිට දේශපාලන විශ්ලේෂණයක යෙදෙන බීබීසී වාර්තාකරු රැචල් හාවිට අනුව (news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8575851.stm) රතු කමිසකරුවන්ගේ අර‍ග‍ලයේ නිරත තායිලන්ත ජනයා තුලින් මතුවන්නේ හුදු මැතිවරණයක් ඉල්ලීම නොව සමස්ත ක්‍රමයටම එරෙහිව ඔවුන්ගේ ඇති විරෝධයයි. බීබීසි වාර්තාකරුට අනුව ක්‍රමය වෙනස් කිරීම අර්ථගැන්වීම එක් ආකාරයක වුවත් සමස්ත ක්‍රමයේ ඇති පීඩාකාරී බව, විනාශකාරී බව ලෝකයේ ක්‍රමය ආරක්ෂාකිරීම වෙනුවෙන් මුක්කු ගහන මාධ්‍ය ආයතනයකම වාර්තාකාරයෙකුටත් අවබෝධකරගත හැකි තරම් තීව්‍ර වී ඇත.

තායිලන්ත වැඩකරන පන්තියේ ජනයා තුළින් නැගෙන ආවේගය රතු කමිසකරුවන්ගේ ව්‍යාපාරය තුළින් එළිදැක්වෙන එකී ශක්තියෙන් ලෝකය වඩා යහපත් තැනක් බවට නිර්මාණය කරගැනීමට නම් තීරණාත්මක වන්නේ එකී අරගලයට නායකත්වය දෙන්නන්ගේ දේශපාලනික දෘෂ්ඨියයි. පීඩාව තුළින් ගොඩනැඟුනා වූ වැඩකරන ජනතාවගේ ආවේගය මෙහෙයවීමේ දිශාව තෝරාගැනීමේ පරිණත භාවය එහි සාධනීය බව හෝ නිශේධනීය බව තීරණය කරයි. 2002 වසරේ බලයට පත් රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතාගේ නව ලිබරල් ආර්ථික ප්‍රතිපත්ති වලට එරෙහිව බලමුළුගැන්වුණු ජනමතය එකල ඊට නායකත්වය සැපයූ ජවිපෙ විසින් මෙහෙයවූයේ ජාතිකවාදී අන්තයක් දෙසටය. අවසානයේ සිදුවූයේ ඔවුන් විසින් පත්කළ ජනාධිපතිවරයා විසින් ජවිපෙට පයින් ඇණ පුද්ගල බලලෝභය තෘප්තිමත් කිරීම සඳහා එය යොදාගැනීමත්, වර්ගවාදී, මූලධර්මවාදී ජන මතයක් නිර්මාණය කොට තමන්ගේ පැවැත්ම ස්ථාවර කරගැනීමත්ය.

රාජ්‍යයේ හැසිරීම එහි වෙසෙන ජනයා විසින් ප්‍රශ්ණ කරන විටකදී, එය මඟහැර එකී ප්‍රශ්ණ කරන්නන් " ත්‍රස්තවාදීන්" ලෙස ලේබල් කිරීමට තායිලන්ත අගමැතිවරයා ද පියවරගෙන ඇත! ඇමරිකාවේ සිට ලංකාව දක්වා දේශපාලනික වශයෙන් නොමඟ යැවීම සඳහා යොදාගන්නා මේ වචනයේ අවස්ථාවාදී අරුත දැන්වත් අප තේරුම්ගත යුතුය.

තායි නියෝජ්‍ය අගමැති සුතෙප් තවුග්සුබාන් (Suthep Thaugsuban) විසින් පසුගියදා ප්‍රකාශයට පත්කරන ලද්දේ අහිංසක රතු කමිසකරුවන් දින දෙකක් ඇතුලත පිටවිය යුතු බවයි. (news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8624218.stm) ඒ අනුව දින දෙක ඇතුළත පිටව නොයන්නන් ක්ෂණයෙන් “ත්‍රස්තවාදීන්” වනු ඇත.

ත්‍රස්තවාදියා හා සාමාන්‍ය පුරවැසියා අතර ඇත්තේ දින ගණන පිළිබඳ ප්‍රශ්ණයෙකි. නොඑසේ නම් පෙනීසිටීම පිළිබඳ ප්‍රශ්ණයකි. තවදුරටත් විස්තර කර ඇති නියෝජ්‍ය අගමැතිවරයා ප්‍රකාශ කොට ඇත්තේ ත්‍රස්තවාදින් සාමාන්‍ය මිනිසුන් මිනිස් පළිහක් ලෙස පාවිච්චි කරන බවයි!

තායිලන්ත ජන අරගලයේ තවත් සුවිශේෂිත්වයක් නම් ඔවුන් විසින් නුතන මාධ්‍යයන් තමන්ගේ පිරිස හැසිරවීමට, බලමුළු ගැන්වීමට යොදාගැනීමයි. තායිලන්ත රජයේ මාධ්‍ය විසින් දැඩිලෙස රාජ්‍ය පක්ෂපාතී හා ජනයා නොමඟ යවන සුළු පුවත් විකාශනය කරන බැවින් රතු කමිසකරුවන් තමන්ගේම වූ රූපවාහිනී චැනලයක් ආරම්භ කොට ඇත.

ඊට අමතරව ඔවුන් විසින් අන්තර්ජාලයේ වෙබ් අඩවි හා බ්ලොග් අඩවි සිය ප්‍රවෘත්ති සන්නිවේදනය උදෙසා භාවිතා කරයි. මෙහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස 10000කට ආසන්න වෙබ් අඩවි හා බ්ලොග් අවඩි තායිලන්තය තුළ තහනමට ලක්ව ඇත. (http://advocacy.globalvoicesonline.org/2010/04/12/thailand-pulls-plug-on-tv-station-decrees-martial-law-arrests-webmasters-blocks-10000-more-websites/)

මීට අමතරව රතුකමිසකරුවන්ගේ මූලික දැනුවත් කිරීම් හා බලමුළුගැන්වීම් සඳහා බොහෝ දුරට facebook groups භාවිතාකළ බව දැනගන්නට ඇත. මීට අමතරව රතුකමිසකරුවන්ගේ ව්‍යාපාරයට එරෙහිව ක්‍රියාත්මක උද්ඝෝෂණයක් සඳහා ලක්ෂ තුනකට අධික පිරිසක් සහභාගි කරවීමට නියමිත අතර ඒ අතරින් සැළකිය යුතු පිරිසක් facebook groups තුළින් දැනුවත් කළ අය බව පැවසේ.(http://english.people.com.cn/90833/90834/index.html)

රතුකමිසකරුවන්ගේ අරගලය තවමත් අවසන්ව නොමැත. එහි දේශපාලනික ගමන් මඟ පිළිබඳව ද අපට පූර්වකථනයන් ඉදිරිපත් කළ නොහැක. එසේ වුවද පුද්ගල ආත්මාර්ථය උත්කර්ෂයට නංවන සමාජ ක්‍රමයක් තුල තායිලන්ත වැසියන්ගේ ධෛර්ය, උත්සාහය, කැපවීම මෙන්ම සාමූහිකත්වය කෙරේ තැබූ විශ්වාසය පිළිබඳව අ‍පගේ ගෞරවාදරය හිමිවේ.

අවසාන වශයෙන් ඔවුන්ගේ අරගලය වෙනුවෙන් සහයෝගය පළකරන අතරම භූමිය තුල සිදුකරන අරගලය අපහසු, කැපකිරීම් කළ යුතු, ඇඟරිදෙන වැඩක් වනවා මෙන්ම එකී අරගලය මෙහෙයවෙන දෘෂ්ඨිමය අවියේ පරිණත බව, පළල් බව නොවේ නම් ඉහත සිදුකළ සියළු ශාරීරික දායකත්වයන්ගේ උපරිම ඵල නෙලා ගත නොහැකි වනු ඇති බවට අවධාරණය කරමු.

සංඛ කිරිඳිවැල

මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails