Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ජාතික ගීය මත සිංහල පමනයි මුද්‍රාව තැබීමෙහිලා අන් කාටත් වඩා උද්යෝගයක් පෙන්නුම් කරමින් සිටින්නේ අමාත්‍ය විමල් වීරවංශයි. වීරවංශ උපුටමින් බීබීසී ප්‍රවෘත්ති සේවය ප්‍රකාශ කොට සිටියේ භාෂා දෙකකින් ජාතික ගීය ගැයීම "හුදු විහිලුවක්" බව හෙතෙම පැවසූ බවයි. ජාතික ගීය පිලිබද ආන්දෝලනයට මුල පිරුවේ සති අන්ත ටයිම්ස් පුවත්පතය. සිරිමාවෝ බන්ඩාරනායක අගමැති ධූරය හෙබවූ සමයේ-

යාපන සංචාරයකදී දෙමලෙන් ජාතික ගීය වැයීම පිලිබද අප්‍රසාදයට පත්ව ඇය යම් උත්සවයක් වර්ජනය කොට ආපසු හැරී යාමේ සිදුවීමක් පිලිබද සදහන් කරමින් ජාතික ගීය සිංහලයට පමනක් සීමා කිරීමේ අවශ්‍යතාවය ජනාධිපතිවරයා කැබිනට් මන්ඩලය ඉදිරියේ අවධාරනය කල බව එම පුවත්පත වාර්තා කොට තිබුනේය. ජාතික ගීයේ දෙමල පරිවර්තනය ඉවත් කිරීම පිලිබද කැබිනට් මන්ඩලයේදී සාකච්ඡා වු බව අමාත්‍ය ඩග්ලස් දේවානන්ද ද පිලිගෙන තිබුනි. කෙසේ වුවද ඒ පිලිබද අවසන් නිගමනයකට ඒමෙන් කැබිනට් මන්ඩලය වැලකී සිටි බවද ඔහු සදහන් කර සිටියේය. මෙම ප්‍රවෘත්තිය දැඩි ආන්දෝලනයක් ජනිත කල අතර එම ආන්දෝලනය කෙතරම් වී ද යත් පසුව මාධ්‍ය හමුවකදී අදාල ප්‍රශ්නය නිශ්චිතව මතු වූ විට රජයේ මාධ්‍ය ප්‍රකාශක කෙහෙලිය රඹුක්වැල්ල ඊට සෘජු පිලිතුරක් දීමට අසමත් වූයේ "ආන්ඩු ක්‍රම ව්‍යවස්ථාව බලන්න,ආන්ඩු ක්‍රම ව්‍යවස්ථාව බලන්න" (Refer to the constitution)යනුවෙන් ගොත ගසන තැනකට අවසානයේ තල්ලු වී ගියේය. රජය ජාතික ප්‍රතිසන්ධානයක් පිලිබද චාටු කතා තෙපලමින් සිටින කාලයක එම රජයම ජාතික ගීයේ දෙමල පරිවර්තනය කටු ගා දැමීමේ මෙවැනි තීන්දුවකට එලඹීම සැබැවින්ම ජාතික සමගිය පිලිබද ව්‍යාජ සලු පිලි ඉවත ලා සම්පූර්න නිරුවතින් ලෝකය ඉදිරියේ හිටගැනීමක් හා සමාන සිදුවීමකි.

ඉහත සමස්ථ ක්‍රියාවලිය සලකන විට කෙසේ වුවද තරගයේ වීරයා බවට පත්වන්නට මාන බලමින් සිටි තැනැත්තා අමාත්‍ය විමල් වීරවංශ බව පැහැදිලිය. ඔහු නාමිකව ඉදිකිරීම් හා ඉංජිනේරු සේවා ඇමතිවරයාය. නමුත් ඔහු අඩුවෙන්ම වැඩ බලන්නේ ඉදිකිරීම් අමාත්‍යංශයේ වූවා වැන්න. ඒ තරමට සිය විෂයට බාහිර නා නා ප්‍රකාර දේ අරභයා හෙතෙම නිරන්තරයෙන් කාර්යබහුලය. ජාතික ගීය සිංහලට පමනක් සීමා කිරීමේ ව්‍යාපාරයේ ප්‍රධාන උද්ඝෝෂකයා ඔහුය. ඒ වෙනුවෙන් හඩ තලන,ඒ උදෙසා මත සම්පාදනය කරනු වස් මාධ්‍ය වෙත වොයිස් කට් දෙන ප්‍රධාන කථිකයා ඔහුය.

සිය සිංහල ඔන්ලි මෙහෙයුමට පෙර අමාත්‍ය වීරවංශ විසින් පන පොවනු ලැබූ මෙහෙයුම් ගනනාවක් විය. ඉන් දැවැන්ත ප්‍රචාරයක් ලද එක් මෙහෙයුමක් වූයේ ඔහුගේ සුප්‍රසිද්ධ මාරාන්තික උපවාස මෙහෙයුමයි. එය, සියල්ලන් දන්නා පරිදි වීර කාව්‍යයක් හෝ ශෝකාන්තයක් නොවී ජොන්සන් ඇන්ඩ් ගොන්සන් වර්ගයේ කොමඩියක් බවට පත්ව කෙලවර වූවද එම සමස්ථ සිදුවීම තුල,ලංකාවේ සිවිල් යුද්ධය සම්බන්ධව එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානය විසින් පත්කල ත්‍රිපුද්ගල කමිටුවට එරෙහි ප්‍රධාන භූමිකාව රගපාන ලද්දේ අමාත්‍ය වීරවංශ විසිනි. රටම බලා සිටියේ වීරවංශ දෙසය. පොලිස් මාර්ග බාධක පෙරලා දමමින්,දේශද්‍රෝහී පොලිස් නිලධාරීන්ට තර්ජනය කරමින්,එක්සත් ජාතීන්ගේ දොරටුව අසබඩ සිට බැන් කී මූනා ට එරෙහි වහසි බස් දොඩමින් සම්පූර්න සිදුවීමෙහි අවධානය තමා වෙත යොමුකරගනු වස් හේ ක්‍රියා කලේය.

මාරාන්තික උපවාස මෙහෙයුම උනුසුම්ව පුපුරා යද්දී වහ වහා ක්‍රියාත්මක වූ රජය කෙසේ වුවද අමාත්‍ය වීරවංශගේ ක්‍රියාකලාපයෙන් ස්වකීය "නිල ස්ථාවරය" නිරූපනය නොවන බව නිවේදනය කලේය. රජය ප්‍රකාශ කලේ එය වීරවංශගේ පුද්ගලික ක්‍රියාවක් පමනක් බවයි. එය රජයේ "නිල" ක්‍රියාවක් වූවත් නැතත් රජයේ නිල ආශීර්වාදය එම සමස්ථ ක්‍රියාවලිය සදහා නොඅඩුව සපයනු ලැබින. ඉහල නගින පාන් මිල අභිමුව වීරවංශ විසින් ඉක්බිති දියත් කරනු ලැබූ "පාන් පිටි ත්‍රස්තවාදය" පිලිබද මෙහෙයුමේදී එය ද නැවතත් රජයේ නිල ස්ථාවරය නොවන බව ප්‍රකාශ වූයේය. දැන් ජාතික ගීය සිංහලට සීමා කල යුතු බවට මහ හඩින් වීරවංශ ප්‍රකාශ කරමින් සිටී. රජයේ නිල මාධ්‍ය හමුවේදී කෙහෙලිය රඹුක්වැල්ල විසින් ප්‍රකාශ කරන්නට යෙදුනේ එයත් වීරවංශගේ පෞද්ගලික ස්ථාවරයක් මිස රජයේ නිල ස්ථාවරය නොවන බවය. (කෙසේ වෙතත් එහිදී රජයේ නිල ස්ථාවරය කුමක්දැයි කීමට රඹුක්වැල්ලද අසමත් විය. ඔහුගෙන් පිටවූ එකම ස්ථාවරය වූයේ ව්‍යවස්ථාව බලන්න යන වචන දෙක පමනි)

මේ අනුව ඉහත කරුනු අනුව පෙනෙන්නේ "රජයේ නිල ස්ථාවරය" සහ ඊට වෙනස් "වීරවංශගේ නිල නොවන ස්ථාවරය" පිලිබද කතාන්දරය නිතර නිතර කරලියට එන,සිදුවීම් පැහැදිලි කරනු වස් රජය විසින් නිරන්තරයෙන් යොදා ගනු ලැබෙන සමීකරනයක් බවයි. අතුල ලියනගේ ගේ බඹර වලල්ල චිත්‍රපටය මෙම ක්‍රියාවලිය පැහැදිලි කරගැනීම සදහා යොදා ගත හැකි සිත්ගන්නා සුලු රූපකයක් වන්නේය.

බඹර වලල්ල චිත්‍රපටයෙහි එන මැල් මහත්තයා වනාහි මිනී පෙට්ටි වෙලෙන්දෙකි. හෙතෙම ජාතික ඇදුම අදී. ඉඩ ලබන සෑම විටෙකම අසරනුන්ට පිහිට වේ. දුගීන් වෙත අත දීමට සැදී පැහැදී සිටින වැදගත් මහත්මයෙකු වන ඔහු සද්ගුනවත් ව්‍යාපාරිකයෙකි. මුල් බැල්මට පෙනෙන මැල් මහත්තයාගේ මෙම නිල සද්ගුනවත් ලෝකයට වඩා ඔහුගේ නිල නොවන ලෝකය විශාලය. ගැඹුරුය. එම නිල නොවන ලෝකය තුල පිලිමල් ව්‍යාපාරිකයන් ඝාතනය කෙරේ. පාතාල මැරයන් නඩත්තු කෙරේ. ගැහැනුන් ලිංගිකව සූරාකනු ලැබේ. එම නිල නොවන ලෝකයට කෙසේ වුවද මැල් මහත්තයා සෘජුව සමබන්ධ වන්නේ නැත. එම ලෝකය ඒ වෙනුවෙන්ම පුරුදු පුහුනු කරනු ලැබූ ගෝනමඩිත්තේ පොඩි එකා වැනි පුහුනු මෙහෙයුම්කරුවන් හරහා ක්‍රියාත්මක වන අතර ප්‍රසිද්ධ ලෝකයේදී ගෝනමඩිත්තේ පොඩි එකා විසින් සිදු කරන සාපරාධී ක්‍රියාවන් හා මැල් මහත්තයාගේ ව්‍යාපාරය අතර සබදතාවයක් තිබෙන බව පිලිගනු නොලැබේ.

පර්සි මහේන්ද්‍ර රාජපක්ෂ වනාහි මැල් නම් වූ මිනී පෙට්ටි ව්‍යාපාරිකයා නම් විමල් වීරවංශ වූ කලී එම ව්‍යාපාරිකයා වෙනුවෙන් සේවයේ යෙදෙන පාතාල ඒජන්තයෙකි. ඉදින් අතෙකින් පෝදා බන අසන ලෝකයට ගොස් දෙමල බසින් දේශනා පවත්වන මහ රජුය. අනෙත් අතින් දෙමල ජාතික ගීය කටුගා දැමිය යුතු බවටත් දෙමලුන්ටද ජාතික ගීය සිංහලෙන් ගායනා කරන ලෙස බලකොට සිටිය යුතු බවටත් මොර දෙන වීරවංශය. අතෙකින් දුටු දුටුවන් ශ්‍රද්ධාවෙන් සනහාලන,මෛත්‍රියේ වටිනාකම සහ අවෛරී දේශපාලනයේ අගය පිලිබද දැහැමි බස් තෙපලන මහ රජුය. අනෙත් අතින් බැලූ බැලූවන් ඇග මවිල් කෙලින් කරවමින් මග දෙපස ධූලි නංවමින් දේශද්‍රෝහී විරුද්ධ පාක්ෂික කුමන්ත්‍රනකරුවන් සුන්නද්ධූලි කල යුතුයැයි මොර දෙන වීරවංශය. අතෙකින් බැන් කී මූන්ගේ කමිටුව වුව උපේක්ෂාවෙන් ඉවසන,තමා වනසනු වස් එන මූන්ට වුවද කරුනා සිතින් ඉඩ හරින මහරජුය. අනෙත් අතින් බැන් කී මූනාගේ බොටුව ගෙන පරසක්වල ගසන බවට දස අතේ ශපථ කරනා වීරවංශය.

බැන් කී මූන්ගේ කමිටුවට එරෙහි විශාල ජන විරෝධයක් ලංකාවේ තිබෙන බව පෙන්වීමට රජයට අවශ්‍ය වූවද එවැන්නක් නිල වශයෙන් සිදු කිරීමේ අවදානම භාර ගැනීමට රජය අකමැතිය. මේ සදහා මේ අනුව වීරවංශ නම් වූ පාතාලයාට කොන්ත්‍රාත්තුව පිරිනමනු ලැබේ. ඉහල යන පාන් මිල අභිමුව විසදුමක් නැතිවන රජයට ඊට විරුද්ධව නැගිය හැකි විරෝධය වෙනතක හරවනු වස් භාවිතා කල හැකි විකල්ප සටන්පාඨයක අවශ්‍යතාවය පවතී. පාන් පිටි ත්‍රස්තවාදය වැනි විකාර අදහසක් රජයට නිල වශයෙන් සූත්‍රගත කල නොහෙන නිසා නැවතත් කොන්ත්‍රාත්තුව වීරවංශ නම් වූ පාතාලයා වෙත පැවරේ. කොන්ත්‍රාත්තුව යම් හෙයකින් අසාර්ථක වූවද රජය අපහසුතාවයට පත් වන්නේ නැත. මන්ද යත් අදාල මෙහෙයුම රජයේ නිල මෙහෙයුමක් නොව වීරවංශගේ පෞද්ගලික මෙහෙයුමක් බව කල් තබා මනාව ප්‍රකාශ කොට තිබෙන හෙයිනි.

සිරස ආයතනයේ අඩු කැඩීම වැනි ඇගේ හයිය අවශ්‍ය කෙරෙන මජර කොන්ත්‍රාත්තු සදහා මර්වින් සිල්වා වැනි පාතාල සත්වයන් කුලියට ගනු ලබන දැහැමි රාජපක්ෂ රජය මාධ්‍ය හරහා ජනමතයට බලපෑම් කිරීම වැනි කටේ හයිය අවශ්‍ය කෙරෙන කොන්ත්‍රාත්තු සදහා වීරවංශ වර්ගයේ පාතාල සත්වයන් භාවිතා කරයි. දත් බුරුසුව කරලියට ආ කල්හි දැහැටි දඩුව ‍පසෙකට විසිව ගියේ යම් සේද,මෙ‍තෙක් ඉහත කාර්යය සදහා භාවිතා වූ රාජිත සේනාරත්න වැනි ඒජන්තයන් වීරවංශගේ ආගමනයෙන් පසු කුනු කූඩයට විසිව ගොස් තිබේ.

සමාජයේ ඉතාම පීඩිත ස්ථරයක උපත ලද විමල් වීරවංශ වනාහි මෑතකාලීනව ලංකාවේ බිහි වූ ඉතාම ප්‍රතිභාසම්පන්න කථිකයෙකු හා සන්නිවේදකයෙකු බවට සැකයක් තිබිය නොහැක. කථිකත්වයෙහි කෙතරම් ශූර වූවද ප්‍රභූන් විසින් පාලනය කෙරෙන දේශපාලන ලෝකය තුල මෙවැන්නවුන්ට හිමිවන භූමිකාව එම ප්‍රභූන්ගේ සුඛ විහරනය වෙනුවෙන් බැල මෙහෙ කිරීම මිස අනෙකක් නොවේ. මේ අනුව සිය සියලු හැකියාවන් සහ ශක්තීන් වීරවංශ විසින් මේ මො‍හොතේ යොදවමින් සිටිනුයේ ස්වකීය මජර භූමිකාව හැකිතාක් හොදින් ඉටු කිරීම සදහාය. වීරවංශ වැන්නවුන්ගේ ආත්ම ගෞරවය දැහැමි මහරජුට බලු නොවටනා බව වීරවංශ විසින් මාරාන්තිකව විරෝධය පලකල බැන් කී මූන්ගේ කමිටුව රජය විසින් පසුව සිඹ පිලිගැනීමෙන්ම පෙනී යයි.

සමාජයේ ඉහලට බඩ ගාගනු වස් ස්වකීය පාංතික මූලයන් අමතක කොට දැමිම ඉතාම පහසුය. නමුත් හුදු පාතාල මැරයෙකු ලෙස කෙලවර නොවී,පිටින් පැමින,ප්‍රභූ සමාජයෙහි ස්වීය අනන්‍යතාවයක් සහිතව තහවුරු වීම සෑම අතින්ම දුෂ්කරය. ගෝනමඩිත්තේ පොඩි එකා මැල් මහත්තයා අබිබවා මිනී පෙට්ටි ව්‍යාපාරය තුල තහවුරු වූයේය. නමුත් හටගනු ලැබූ සියලු සිදුවීම් විසින් පෙන්නුම් කරනුයේ වලව්වේ දොර වීරවංශට අකැප බවත්,වලව් වත්තේ මුරබල්ලාගේ භූමිකාවෙන් ඔබ්බට යාමේ වාසනාවක් වීරවංශ වෙත නොලැබෙන බවත් මිස අනෙකක් නොවේ.

රාමචන්ද්‍ර



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails