Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



මා මේ ලියන්නට යන්නේ අත් විදීමට භාජනය වන සිනමා නිර්මාණයක් සහ එම සිනමා නිර්මාණය පිළිබඳව ලියැවුන සිනමා ග්‍රන්ථයක් පිළිබඳවයි. බඹරු ඇවිත්, අහස් ගව්ව, පාරදිගේ ජීවිතයට ඔබා ගත්ත යුගයේ පටන් පුරහඳ කලුවර, ඉර මැදියම, තනි තටුවෙන් පියඔන්න, සුළඟ එනු පිණිස කියවා ගත් යුගයේ පස්සේ හොඳ චිත්‍රපටයක් බලන්න DVD කඩවල රස්තියාදුවුන අයෙක් විදිහයට මට හැඟෙන දේ ලියන්නම අවශ්‍යයයි.

ඒක මගේ දැනීම සහ හැගීම (චිත්‍රපටය සහ ග්‍රන්ථය ආශ්‍රීතව) අක්ෂර ගත කිරීමකි. ඒ සඳහා සිංහල සිනමාවට එකතු වුන වෙනත් චිත්‍රපට උපමා කොට ගැනිම හෝ එවන් චිත්‍රපටයකට සමාන කිරීමක් උදාහරණයක් විදියට ගත යුතු නොවේ. එහෙම කියන්න හේතුවක් තියෙනවා. How I Wonder What You Are කියන්නේ වෙනම චිත්‍රපටයක්. ආදරයේ අංශුමාත්‍රයක් (මේක ඔවුනගේ හැදින්වීමක්).

How I Wonder What You Are විසිල් ගහමින් බලන්න පුලුවන් රුජිනිකාන්ත් වර්ගයේ චිත්‍රපටයක් නොවෙයි. පොප් කෝන් කන ගමන් පෙම්වතියගේ කරට අත දමාගෙන හාදූ දිදී බලන්න පුලුවන් වෙයි කියලත් හිතන්න අමාරුයි. අවංකමක් නැතුව සිනමාව රසවිදින අපේ චිත්‍රපට රසිකත්වයේ හෘද සාක්ෂියට අවංක වෙමින් සිනමා ශාලාවේ අසුනකට බරවෙන්න පුලුවන් මොහොතක් හදා ගන්න පුලුවන්. චිත්‍රපට කියවන්නන්ට මේ චිත්‍රපටය වෙනස් චිත්‍රපටයක් වේවි.

සිනමා භාවිතය තුලදී ආලෝකකරණය, රූපරාමුවේ කොම්පොෂිෂි න්, සංස්කරණයේ න්‍යායන් ගැන විග්‍රහ කරන්න මම උත්සාහ නොගන්නෙමි. ‘සිනමාව ඔබම වීම සහ ඔබම සිනමාව වීමේ තනිකම’ කෘතියේ අඩංගු බොහෝමයක් ලිපි වල ඒ කාර්ය ඉටුකර තිබෙනු කියවා ගත හැකිවිය. නමුත් නොලියා තිබුනේ සිනමාපටය ජනතාව අතරට ගෙන යාමට අධ්‍යක්ෂකවරුන්ට ලබා දිය යුතුව තිබෙන පන්නරයයි. (ඒ මට හිතෙන හැටිය).

ඇතැම් විට තම චිත්‍රපටය සමඟ කෘතිය එළිය දක්වන්නේ යයි සිනමා නිර්මාණය පිළිබඳව ප්‍රබෝදයක් චිත්‍රපට ප්‍රෙක්ෂකයන් අතරට කාන්දු කර නැවත එය How I Wonder What You Are නැරඹීමට පෙළඹවීමේ දීර්ඝ ව්‍යපෘතියක් ලෙසත් විය හැකිය. එය ඇතැමුන්ට නම් වෙනස් ආකාරයක තත්වයක් ලෙස දැකිය හැකි වුවත්, විවේචනයට මගක්හදාගත හැකි වුවත්, වර්ථමානයේ ටෙලිවිෂන් සහ FM නාලිකා නැරඹවීමට සහ ඇස්ස වීමට දෙනු ලබන තෑගි වල වපසරිය බලන විට තමන්ගේ සිනමා කෘතිය පිළිබඳව කෘතියක් මුද්‍රණය කිරීම ඔලුවලට හොද වැඩක් මිසක් ටෙලිවිෂනය සහ FM නාලිකා වගේ තමන්ගේ ශ්‍රාවක,ප්‍රේක්ෂකයින් ඇන්ද වීමක් එතන නැත.

How I Wonder What You Are මුලින්ම නරඹන්න පුලුවන් වුනේ චිත්‍රපට සංස්ථාවට අයත් තරංගනී ශාලාවේදියි. මේ කතාව මම මෙතැනට ගෙන්නේ ආදරයේ අංශුමාත්‍රයේ හෘදස්පර්ශිත වුන සිද්ධියක් ලියා තබන්නයි . How I Wonder What You Are චිත්‍රපටය බලන්න මගෙත් එක්ක ගියේ විධායක ශ්‍රේණියේ වෘත්තීමය ජීවීතයක් ගෙවන තරුණ හිතවතෙක්. නමුත් ඔහු ගැන මා දන්නා පරාසය තුලදී මේවගේ වෙනස් කියවීමක් තිබෙන සිනමාවක් ඔහුට කොහොම ජීර්ණය වේවිද කියන කාරණය පිළිබදව මගේ හිතේ තිබුණෙ කුකුසක්.

නමුත් How I Wonder What You Are නරඹා ශාලාවෙන් එළියට පැමිණි ඔහු ඒ ගැන වඩාත් තෘප්තිමත්ව තමන්ගේ අදහස ප්‍රකාශ කරන්නට පටන් ගත්තා විතරක් නොවෙයි ඔහු විසින් එය වෙනත් කිහිප දෙනෙකුට නැරඹිමට ද ආරාධනා කරන්නටද පෙළඹින. තව කාරණයක් වන්නේ ඔහු සරල සිනමා රසිකයෙක් මිසක් ගැඹුරු සිනමා කියවීමක් ඇති නරඹන්නෙක් ද නොවීමයි.

එහෙනම් ඔහුට How I Wonder What You Are අහු වෙන්නේ කොතැනින්ද? D ගේ බලාපොරොත්තුවක් සහිතව බලා හිදීමේ ක්‍රියාවලිය ඇතුලෙන් ද, නැත්නම් කැතීගේ ජීවිතය හරහාද, එහෙමත් නැත්නමි චිත්‍රපටියේ වැඩි ප්‍රමාණයක් පසුබිමෙන් ඇසෙන යුද්ධයෙන් ලද ප්‍රමෝදයේ ප්‍රචාරයන් ද ඔහුඑය කොතැනකින් අල්ලා ගත්තත් චිත්‍රපටය විදගැනීමට ඔහුට හැකිව තිබෙය. චිත්‍රපටය තුල මහේන්ද්‍ර ගේ චරිතයෙන් පැවසෙන පරිදි මේ දුපතේ කොයි පැත්තට ගියත් මුහුද එතනින් එහා අහිමි ජීවිත වලට මෙය නොදැනේවිද?

ලංකාවේ සිටින අලෙවි ප්‍රවර්ධකයින් හෝ අලෙවිය සම්බන්ධ අනෙකුත් චරිත සිතා සිටින පරිදි ඕනෑම කුණු හීනයක් පහල පාන්තිකයින්ට විකුණා ගත හැකි ඉලක්කයට වඩා තමන් විදවීමට භාජනය වුන ජීවිතය නැවත රිදී තිරයේ නැරඹීමට ප්‍රේක්ෂකයින් අකමැතිද?

තමන් ගේ ප්‍රශ්න සඟවා අනුන්ගේ විනෝදයට සිනාසීමට හැකි සිනමාවට වඩා තමන්ගේම ප්‍රශ්න තමන්ගේ ඉදිරියට ගෙනවිත් තමන් විසින් ම නැවත කියවීම ජීවිතයට කොයිතරම් වැදගත්ද?

How I Wonder What You Are හි D ගේ බලාපොරොත්තුව නරඹන්නාගේ බලාපොරොත්තුව වී තිබිය නොහැකි යැයි කියන්නට පුලුවන්ද?

එසේ කීමට හැකිනම් ඔහු තමන්ව තමන් තුලම කුහක ලෙස සඟවා ගෙන ඇතැයි විශ්වාස කල හැකිය.

චිත්‍රපටය පුරාම වාගේ නරඹන්නන්ට ඇසෙන 30 වසරක යුධ ජයග්‍රහණය තෙක් ඇදෙන මාධ්‍ය වාර්ථාකරණයෙන් හැගෙන්නේ කුමක්ද?

ඒ වෙන කොටත් ලාංකීය සමාජය තුලට යුද්ධය ජරාජීර්ණ ලෙස ප්‍රවිෂ්ඨ වෙලා මෝරමින් තිබුණෙ එක් පැක්තකින් සාමය උදෙසා ව්‍යාපාරයන්ද ,අනෙක් පැත්තකින් දේශපාලන අවශ්‍යතාවයන් උදෙසා යුද්ධය පාවිච්චි කිරීමටද සිදුවෙමින් තිබුණු අන්දම වටහා ගැනීමට අපහසු නොවෙයි. මේ මැද්දේ හිටපු සාමාන්‍ය නාගරික ජීවිත වලට කා වැදිලම තිබුණේ ඊළඟ නිමේෂය ගැන කිව නොහැකි තත්වයකි. ඒවා ඇතුලේ ජීවිතයට ලැබීම් සහ නොලැබීම් ගොඩ නගා ගැනෙමින් තිබුණ අපේක්ෂාවන්ට වඩා අපේක්ෂා භංගත්වයන්ද බලාපොරොත්තු මිසක බලාපොරොත්තු ඉටු නොවීමද ආදරය මත තිබිය යුතු බොහෝ සබඳකම් වෙනත් බාහිර සාධකයන් මත දී බිද වැටීම්ද D ජීවත් වුන නාගරික සමාජය තුල ඔඩු දුවමින් තිබුණ සිහින සැබෑවීමක් පෙනෙන මානයකවත් නොතිබිණ.

මෙය දකුණට සේම උතුරට ද පොදු කාරණයක් විය. ඒ නිසාම යුදධයේ අවසන් අදියර ගැන සහ යුදධයේ ජයග්‍රහණය ගැන ලොකු බලාපොරොත්තුවක් තිබිණ. (දැන් යුද්ධය අවසන්ව තුන් වසරකටත් ආසන්නය)

How I Wonder What You Are තුලදී D මේ හැම තැනකම ඇවිදිනවා වගේ හැගීමක් එන්නේ ඔහු තුල තිබෙන බලාපොරොත්තුව සහ යුධ ජයග්‍රහණය සදහා තිබෙන්නා වු බලාපොරොත්තුව චිත්‍රපටය තුල සමාන්තර ප්‍රේක්ෂකයාට අත්විදීමට ලැබෙන නිසාය.

කෙසේ වුවත් විකල්ප ධාරාවක් ඔස්සේ How I Wonder What You Are නැරඹීමට
අවස්ථාව උදාවෙන නිසාම බොහෝ දෙනෙක් චිත්‍රපටය නැරඹීමේ උනන්දුවකික් පෙලෙන බවත් කිව යුතුය. ඒ පෙලඹවීමට ඉඩක් හදාගන්න එක වටින බවත් ලිවිය යුතුය.

අනිත් කාරණය වන්නේ චිත්‍රපටය පුරාම නිතර ඇසෙන යුධ ජයග්‍රහණයට ප්‍රවේශ වීමේ මාධ්‍ය වාර්ථාකරණය වෙනුවට මේ වන විට සමාජය තුල තිබෙන වෙනත් අර්බුදයක් වුවද, උදාහරණයක් ලෙස බඩු මිල ඉහල යාම ගං වතුර තත්වයත්, දේශපාලන අර්බුද වුවත් D සමඟ ප්‍රේක්ෂකයාට අසන්න ලැබුණොත් කියවා ගන්නට ලැබුණත් තවමත් D ට ඇත්තේ බලාපොරොත්තුවක් මිස යුධ ජයග්‍රහණයෙන් පසුව ජනතාව බලාපොරොත්තු වුන සිහින රාජ්‍යය නොවන බවත් වටහා ගත හැකිය. එවිට ඒ ඔබම වනු දැනේ. නැතිනම් D වාගේ කෙනෙක් දැයි ඔබ ඔබ ගැනම සිතනු ඇත. How I Wonder What You Are නරඹලාම ඒ ගැන හිතලා බලන්න. එවිට ආදරයේ අංශුමාත්‍රයක් ඔබටම අසුවනුද ඇත. එමෙන්ම සිනමාව ඔබම විම සහ ඔබම සිනමාව විමේ තනිකම ඔබටද වටහා ගන්නට හැකියාව ලැබෙනු ඇත.

ඒ සදහා චිත්‍රපටයේ අධ්‍යක්ෂකවරයාගේ උස, පළල, දිග, කොණ්ඩයේ හැඩය, රැවුල වවලද,නැත්ද, පෞද්ගලික එදිරිවාදිකම් තියනවද, හොරෙක්ද, තක්කඩියෙක්ද, නැත්නං මේ අධ්‍යක්ෂවරුන් ආවොත් මගේ පැවැත්මට තර්ජනයක් විමට ඇති ඉඩ වැඩි යැයි කියා නොසිතෙනු ඇත.

එහෙම නං.....,
කුහකත්වය වෙනුවට How I Wonder What You Are.

පසු ලිපිය-
How I Wonder What You Are නරඹන්න, අධ්‍යක්ෂවරුන් දෙදෙනා ගැන සොයන්නේ නැතුව. එවිට ඔබට චිත්‍රපටය ඇතුලේ ඔවුන් දෙදෙනාව වඩාත් පැහැදිලිව හොයා ගැනීමට හැකිවනු ඇත.

පරාක්‍රම ඒකනායක



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails