Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ළමයින් සම්බන්ධව සළකන විට
මෙතුවක් වැටහී ගොස් ඇති අප හට
අතිශය වැදගත් කාරණයයි මෙය

රූපවාහිනී යන්ත්‍රය අසළට
එන්නට ඔවුනට කිසිදා කිසි විට
නොදෙන් නොදෙන් ඉඩ!

ඊටත් හොඳ දෙය-ඒ පුහු යන්ත්‍රය

කොහෙත්ම නොගෙනත් හිඳුමයි නිවෙසට

සැම ගෙයකම පාහේ අප ආ ගිය
දැක්කෙමු දරුවන් තිරයට ඈඳුන
ඔවුහු වැටී ඇල වී ඒ අසබඩ
බලති දෑස් පනිනා තුරු එළියට

(ගිය සතියේ දුටුවෙමු එක නිවෙසක
ඇස් ගුලි දුසිමක් බිම මත විසිරුන)

පත් වන තෙක් එමගින් මෝහනයට
ඒ හැම කැළඹිලි අපුල ජරාවෙන්
අත් වන තෙක් මුළුමනින්ම මත් බව
ඔවුහු වාඩි වී සිටිති බලාගෙන;
දෑස් නොසොල්ලා පසු වෙති ඉඳගෙන

හැබෑව! ළමයින් නිසල කරයි එය
ජනේල පඩියෙන් උන් නොපනින ලෙස
කවදාවත් යළි සණ්ඩු ද තල්ලු ද
පයින් පහර දීම ද නොකරන ලෙස
බේසම තුළ ඇති දීසි මදින්ටත්
අහර පිසින්ටත් නිදහස් වෙයි ඔබ

එනමුත් ඔබගේ පෙමැති ළමුන් හට
ඇත්තෙන් මෙය සිදු කරනා දෙය ගැන
කිසි දින හෝ නැවතී ඔබ සිතුවෙද?

එය සිරසේ සංවේදන පල් කර
වනසයි පරිකල්පනයේ මහිමය
එය ඔබ දරුවා අන්ධ මුග්ධ කර
විලංගු ලා අවහිර කර මනැස ද
එහි සී සී කඩ පුරවයි ලට පට

වටහා ගනු බැරි වෙයි යළි එසිතට
මනෝ ලොවක් - සුරඟන දහනක් ගැන
කේජු ලෙසින් මනැස ද ඔද්දල් වෙයි
චින්තන ප්‍රතිභා මළ කා සිර වෙයි
ඔහුට දකිනු මිස සිතනට බැරි වෙයි


"හා හා හරි හරි" කෑ මොර දෙයි ඔබ
"ඒ සේරම හරි" පවසනු ඇති ඔබ

"එනමුත් යන්ත්‍රය ඉවත් කළොත් අප

සනසන්නට මේ දරුවන් පෙම්බර
අප මක් කරමුද? පවසනු අප හට"

පිළිතුරු දෙමු අප අසමින් මේ ලෙස

"මෙවිකල් යන්ත්‍රය තැනුමට ඉස්සර
අදරැතියෝ කවරක් නම් කළෙහුද?
උන් සනසනු හැකි වූයේ කෙලෙසද?
අමතක විද එය?-නොදන්නෙහිද ඔබ?"


සෙමෙන් කියමු අපි උස් හඬකින් අද
ඔවුන්... හුරුව... සිටියේ.... කියැවීමට!
ඔවුහු කියෙව්වෝ - කියවා -කියවා
පෙරට ගියෝ තව දුර කියැවීමට!

දෙවියනි! ඒ අයගේ ජීවිතවල
අඩක්ම ගෙවුණේ පොත් කියැවීමට
පෙර පාසල්වල රාක්ක සහ බිම
පොත්පත් විසිරී ඉතිරී පැවතිණ
එලෙසම නිදනා කුටියෙත් - යහනෙත්
තව පොත් ලැග සිටියේ කියැවෙන්නට

මුකවාඩම් ලා ඔරුවෙන් පැමිණෙන
වෙරළත ජාවාරම් ‍ගෙන යන්නන්-
උණුසුම් යමකින් කැළඹී පැන යන
කළ තුළ සිටි අමු මස් කන්නන් ගැන
හස්තින්-නැව් සහ දම් පැහැ ඇඳ ගත්
මුහුදු කොල්ලකරුවන් රැස සමගින්
මකරුන් - අහිකුණ්ඨිකයන් - රැජිනන්
නිදන් බිම් ද තල්මසුන් ද පිළිබඳ
එවන් විස්මකුරු කදිම කතන්දර!

කුඩා ළමුන් හට 'නුට්කින් ලේනා'-
'පිග්ලින් බ්ලාන්ඩ් ' - 'ටිගි වින්කල්' හා
'මිස්ටර් ටොඩ් 'ලා - 'ඩර්ටි රොටර් 'ලා
සමගින් 'බියට්‍රික්ස් පොටර් '* සිටින්නා
ඔටුවා මොල්ලිය ලැබුවේ කොහොමද?
වඳුරගෙ වල්ගය හැලුණේ කොහොමද?
සුපැතුම් සමගින් 'මිස්ට ටෝඩ්' එයි
'මිස්ට රේට්' සහ 'මෝල්' ද එහි වෙයි**


අනේ! එපොත්! - කියැවූයේ ඒ අය
අපූරු පොත් නොවැ අපමණ සුන්දර

ඒ ළමයින් විසුවේ බෝ ඉස්සර!

එහෙයින් කරුණාකර! - කරුණාකර!
අපි අයදින්නෙමු - යදිනෙමු නෙක වර
යන්න ගොසින් ඔබෙ ටීවී යන්ත්‍රය
ඉතින් වීසි කර දමන්න ඈතට

හැකිය ඔබට තැබුමට එය තිබු තැන
රාක්කයක් බිත්තිය ළඟ සුන්දර
පුරවනු මැන පොත් රාශියකින් එය!

යටි ගිරියෙන් කෑ ගැසුම්- හැපුම් සහ
පා පහර ද ඈඬියා ද එලෙසම
නොතකනු අපසන් දැකුම් යනාදිය
කෝටු අරන් දරුවන් තැලුවාදෙන්
බියක් නොගන් - අපි දෙමු මේ පිළිණය!

සතියක් හෝ දෙසතියක් ඇවෑමෙන්
කරනට අන් කිසි දෙයකුත් නැති තැන
කියවන්නට යම් දෙයක් ලැබීමේ
ඕනෑකම දරුවනට දැනෙනු ඇත
එලෙසින් කියැවුම ඇරඹූ විගසම...

ඔව්-ඔව්-ඔව්! මා මිතුරනි! මිතුරනි!
දකීවි ඔබ ගොඩ නැගෙන ප්‍රහර්ශය
මොළකැටි හදවත් පුරවාලත එය
ඔවුන් වඩාවී දැඩි උද්යෝගය

අභූත විපරිත අර යන්ත්‍රය තුළ-
වමනය උපදන කිළුටු අසික්කිත
පිළිකුල් වූ ටෙලිවිෂන් තිරය මත
දුටුවේ මොනවාදැයි පෙර හැම දින
ඔවුන් සිතින් විමසා දැන ගනු ඇත

ඔබ කළ දෙය වෙනුවෙන් මතු දවසක
සැම දරුවෙකුමත් නිසැකව ඔබ හට
වැඩි වැඩියෙන් ආදරය කරනු ඇත!


[* Beatrix Potter (1866 – 1943) යනු ළමයින් සඳහා ග්‍රන්ථ රචනා කළ ලෝක ප්‍රකට ලේඛිකාවකි. 'නුට්කින් ලේනා','පිග්ලින් බ්ලාන්ඩ්', 'ටිගි වින්කල්', 'මිස්ටර් ටොඩ්', 'ඩර්ටි රොටර්' යනු ඇගේ ළමා පොත්වල එන ප්‍රධාන චරිත කිහිපයක නම් වේ.]

[** 'මිස්ටර් ටෝඩ්' ,'මිස්ටර් රේට්' සහ 'මෝල්' යනු ප්‍රකට ලේඛකයෙකු වූ Kenneth Grahame (1859-1952) ගේ "The wind in the willows" නමැති ළමා නවකතාවේ ප්‍රධාන චරිතවල නම් වේ.]

[බ්‍රිතාන්‍ය ජාතික ලේඛක Roald Dahl (1916-1990) විසින් ලියන ලද "Television" නමැති සුප්‍රකට කවියේ පරිවර්තනය]

රෝල් ඩාල්
පරිවර්තනය - ලක්ශාන්ත අතුකෝරල



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails