Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ලෝ ප්‍රකට, බ්‍රසීලියානු ජාතික පාවුලෝ කොයියෝ විසින් රචිත සත් දිනෙක කතා පෙළෙහි නිමාව "යක්‍ෂයා සහ ප්‍රයිම් මෙනවිය" යි. එහි පළමු වැන්න, පියල් ජයරත්න සහ අනූෂයා කොල්ලුරේ විසින් සිංහලට නැඟූ "පියේද්රා ගඟබඩ හිඳ මම වැලපුණෙමි" (By the River Piedra, I sat down and wept) නම් නවකතාවයි. දෙ වැන්න, ගාමිණි වියන්ගොඩ විසින් සිංහලට නැඟූ, "වෙරෝනිකා මැරෙන්න තීරණය කරයි" (Veronika decides to Die) නම් නවකතාව වන අතර "යක්‍ෂයා සහ ප්‍රයිම් මෙනවිය" (The Devil and Miss Prym) චූලානන්ද සමරනායක ගේ පරිවර්තනයකි. මෙම නවකතා ත්‍රිත්වය ම, සත් දිනෙක දී නිමාවට පත් වෙයි. යමෙකුට තම ඉරණම ලුහුබැඳ, ජීවිතය ජය ගන්නට සතියක කාලයක් හොඳටෝම ප්‍රමාණවත් යැයි කොය්යෝ පවසයි.

The Alchemist (සන්තියාගෝ නම් සැරිසරන්නා) , පාවුලෝ කොය්යෝ නම් ලේඛකයා ගේ ඉරණම වෙනස් කළ කඩඉම වන අතර, එහි දී තම ජීවන අත්දැකීම් ද-

මුසු කර, "යමෙක් සිය ඉරණම ලුහුබැඳ යාමට එඩිතර වන්නේ නම්, ඔහුට ජය ලබාගැනුමට උපකාර කරනු වස් මුලු ලොවම ඔහු හා පෙළ ගැසෙන බව" පෙන්වා දුන්නේ ය. පාවුලෝ ගේ ලේඛන ශෛලිය, පාඨකයාගේ සිත තුළ නො සන්සිඳෙන කියවීමේ රුචිය අවුලුවාලන්නට සමත් වෙයි. එහි ත්‍රාසය ද, ප්‍රේමය ද මනාව කැටි කොට, උලුප්පා දමයි. මායාව සහ යථාර්ථය අතර පාඨකයා ගේ මනැස පුබුදුවයි. පාඨක සිත දැහැන් ගන්වා, විටෙක හකුලුවා දමයි. තවත් විටෙක උද්වේගයෙන් අවුස්සා දමයි. ත්‍රාසජනක සිදුවීම් පෙළගස්වා කියවන්නා යළි අවදි කරවයි. ඔහු, ලේඛකයකු සතු මනා නිපුණතාවෙන්, දක්‍ෂතාවෙන්, සාහිත්‍ය ලෝකය පොහොණි කරමින්, බ්‍රසීලයේ, රියෝ ද ජැනීරෝ නගරය සහ යුරෝපය වාසස්ථාන කර ජීවත් වන අතර, ඔහුගේ වෙබ් අඩවි හරහා ඔබට යාවත්කාලීන වන තොරතුරු සහ නිර්මාණ පිළිබඳව දැනගත හැකිය.[*]

යහපත සහ නපුර
ලෝකය පවතින්නේ යහපත සහ නපුර මත පදනම් වී ගෙන ය. යහපතට වඩා නපුර රජ වී පවත්නා අතර ඒ එසේ වූයේ කෙසේදැයි පුරාවෘත පවසයි. කර්තෘ, පොතෙහි දක්වා ඇති ආකාරය ට දේව කතා දෙකක් නිදසුන් ලෙස ගෙන ඇත. ලෝකය මැවීමෙන් අනතුරුව දෙවියන් වහන්සේ එහි අඩුවක් ඇතැයි කල්පනා කරන්නේ ය. ඒ, "ලෝකයෙහි ඇති සුන්දරත්වය බෙදාහදා ගත හැකි තාලේ සගයයෙකි" යි කියැවේ. පසුව උන්වහන්සේ, ඒ බෙදාගනු වස්, පුත්‍රයකු ජනිත කරන්නට වසර දහයක් තිස්සේ යාඥාවෙහි යෙදෙන අතර, අනතුරුව ගැබ් ගනී. ලෝකයෙහි පවත්නා සමබරතාව ට එය හානියක් වේ යැයි හැඟී යන්නේ ප්‍රමාදව ය. ගැබ් ගැනීමෙන් අනතුරුව ය. පසුව, උන්වහන්සේ පසුතැවිල්ලේ පසු වන බැවින්, කළලය දෙකඩ වී නිවුන් දරුවන් ව, වැඩෙන්නට පටන් ගනියි. ඉන් එක් කළලයක් උන් වහන්සේගේ යාඥාව හේතුකොට ගෙන යහපත (ඔර්මස්ද්) ලෙසින් ද, පසුතැවිල්ල හේතු කොට ගෙන, නපුර (අහ්රිමන්) ලෙසින් ද උපත ලබයි. නපුර පැමිණ මුලු ලෝකය ම කරදරයට ඇද දැමීම වළකනු පිණිස යහපත කලින් බිහි කිරීම උන් වහන්සේ ගේ අරමුණ වුව ද, යහපත පසෙකට තල්ලු කර දමා, නපුර පළමුවෙන් මෙලොවට බිහි වෙයි. කෙසේ හෝ විශ්වයෙහි සමබරතාව, යහපත පවත්වා ගැනීමේ අරමුණින් ඔර්මස්ද් ට සහාය පිණිස අනතුරුව උන් වහන්සේ මිනිසුන් නිර්මාණය කරයි. එලෙස, මානව වර්ගයා උපත ලබනුයේ, යහපත වෙනුවෙන් පෙනී සිටීමට වුව ද, එහි විලෝමය ගෙන හැර පාමින් මිනිසුන් නපුර වෙනුවෙන් පෙනී සිටින්නන් බව, අනෙක් පුරාවෘතයෙන් කියැ වේ.


යක්‍ෂයා සහ ප්‍රයිම් මෙනවිය

විස්කෝස් ග්‍රාමය ට යක්‍ෂයා පැමිණෙන්නේ, තම සැමියා මිය යාමෙන් පසුව ගෙවුණු සෑම දිනෙකම, මහලු බර්තා තම ඉස්තෝප්පුවට වී, නිසොල්මන් ව, ගමෙහි ආරක්‍ෂාව පිණිස, එහි සිදුවන්නේ කුමක්දැයි විපිළිසර වද්දී ය. ඈ කිසිවකු සමඟ හෝ සමාගමයක් නැත. තමන් සහ තම මියගිය සැමියා හැරෙන්නට, ඈ කතා කරන්නේ නම්, ඒ, ඉඳහිට තම නිවස අසළින් යන චන්තාලි සමඟ ය. එක්තරා දිනෙක, යක්‍ෂයා සිය ගමට පැමිණි වග පළමුවෙන් දැන ගන්නී, ඈ ය.

ආර්ජන්ටිනාවේ සිට පැමිණි යක්‍ෂයා, කාර්ලෝස් නමින් ගැමියන් ඉදිරියෙහි පෙනී සිටියි. ගෙන එන්නේ නපුර ය. ඔලොගුවෙහි සඟවා ගත් රත්තරං පොලු දහයකි. දෙසිය අසූ එකක් වූ විස්කෝස් වැසියන් විස්සෝප ගන්වන්නට තරම් කාර්ලෝස් නපුර පෙන්වයි.

විස්කෝස් වැසියෝ, තම පුංචි ගම්මානය මනාව පවත්වා ගෙන යන්නෝ ය. ඔවූහු අවංක, සුහද ගති ඇතියවුන් වෙති. ඉතා සරල දිවි පෙවෙතක් ගත කරන ඔවුන් සාමාන්‍ය වැසියන් ය. එවන් සුන්දර ගම්මානයක් නපුර සපථ කර ගැනීම සඳහා තෝරා ගත් අමුත්තා, මිනිස් සත්තාව සොයනු වස් සැළසුම් දරා හිඳියි. ඔහු අතැති රත්රන්, විස්කෝස් ගම්මානය ම, සුඛිත මුදිත කරන්නට සෑහේ. එහෙත් ඒවා තෑගි කරන්නට නොව, එහි මිනිසුන් ලවා මිනිමැරුමක් කරවා, එම අභියෝගය වෙනුවෙන් පිරිනමන්නට සූදානම් බව, ඔහු චන්තාලි මඟින් ගම්වැසියන්හට දැනගන්නට සලස්වයි. කවුරුන් හෝ, දින හතක් ඇතුළත එම ගම්මානය තුළ මිනීමැරුමක් කර ඇතැයි දැනගන්නට ලැබුණු විට, අමුත්තා තමන් රැගෙන ආ රත්රන් තෑගි දෙන්නට පොරොන්දු වෙයි. ඔහු අභිමතය පරිදි නො වන්නේ නම්. ඔහු ඒවා නැවත රැගෙන යන්නට යයි.

සහජයෙන් ම, මිනිසා තෘෂ්ණාධික ය. ආශාධික ය. අනුන් සතු වස්තුවට වුව ලොබ බඳින්නේ ය. එය එසේමැයි තහවුරු කරගැනීම, නැතහොත් කෙතරම් යහපත් ලෙස දිවි ගෙවූව ද, ලාභාෂාවන් මත මිනිසා නපුර සමඟ එකතු වන්නේය යන සිද්ධාන්තය සැබෑවක් බව තහවුරු කර ගැනුම, අමුත්තාගේ එකම අරමුණ වන්නේ ය. ඒ සඳහා, මිනිසා විසින් මිනිසා විනාශ කර දමන්නට, නසන්නට වුව ද, සූදානම් බව ඔහුගේ හැඟීම වන අතර, එය සැක හැර දැන ගැනීමට ඔහුට වුවමනා වෙයි. ඒ සඳහා ඔහු සතු ධනය මෙලෙස වියදම් කරන්නට ඔහු පෙළඹෙන්නේ සිය පවුලට සිදු වන විපත හේතුවෙනි.


"මොන තාලෙ සත්‍යයක් ද?"

"මිනිස් වර්ගයාගේ ගති ස්වභාවයන් ගැන. යක්‍ෂයාගේ පෙළඹවීමට අහු වුණාම, අපි හැම තිස්සෙම පරිහානියට ඇද වැටෙනවා කියන එක මං හොයා ගත්තා. හරිහමන් අවස්ථාවක් එළඹුණාම මේ මිහිපිට ඉන්නා ඕනෑම මනුස්සයෙක් පාපයේ ගැලෙන්න කැමති වෙනවා." (පිටුව 14.)

මෙම සත්‍යය, අප සමාජය ගැඹුරට විමර්ශණය කරගෙන යාමේදී අත්දකින්නට ලැබෙන්නකි. පණ නල රැක ගත හැකි අවසාන ම මොහොත එළඹියේ නම්, එතැන දී වුව ද මිනිසා තම ජීවිතය රැකගනු වස්, නපුරට පෙළඹෙන්නේ ය. විටෙක ඔහුට මරණය වැළඳ ගැනීම හෝ නපුර වැළඳ ගැනීම හැර අන් මඟක් නො තිබෙන්නට පුලුවන.

සිය හෘදය සාක්‍ෂිය සමඟ තරග වැද දිනනු ලබන්නේ තමන් තුළ වැඩ ඉන්නා වූ දෙවියන් වහන්සේ ද, සාතන් දැයි තීරණය කරන්නට හැකි වන්නේ තමන්ට පමණම ය. නැඟෙන දහසක් සිතුවිලි පරයා මොහොතින් මොහොත ගත වන්නේ යක්‍ෂයාගේ පැවැත්ම උදෙසා නම්, ලෝකයෙහි වැඩි පුරම පවත්නේ නපුර මිස අන් කුමක් ද? එහෙත් ඉඳහිට හෝ නපුර අභිබවා යහපත නැඟී නොසිටී යැයි කාට නම් කිව හැකි ද? එවන් පරමාදර්ශ ලොව වෙත්.

යක්‍ෂයා සහ ප්‍රයිම් මෙනවිය, චූලානන්ද සමරනායක විසින් බස බුහුටි කොට සිංහල පාඨකයා අතට පත් කරලීම, එය පරිවර්තනයකට වඩා තමන්ගේ ම කතා වස්තුව බවට, පාඨකයා සමීප කරවන්නට සමත් වෙයි. පාවුලෝ විසින් මෙම කෘතිය පසුකලෙක දී නිම කළේ නම් අවසන් භාගය මීට වඩා වෙනස් වන්නට තිබුණේ යැයි ද සිතේ.

"ඔන්න මගෙ කෙල්ලේ, කොහොම හරි අන්තිමේ දී උඹ මං කියපු විදියට කරන්නයි යන්නේ. ඒකාන්ත විශ්වාසයෙන් ම මට උඹට එක දෙයක් කිව්වැකි. ජීවිතේ හරිම දිගයි, නැත්නම් හරිම කෙටියි කියලා උඹට පේන්නේ, උඹ ඒ ජීවිතේ ගෙවන ආකාරය අනුවයි." (පිටුව 215.)

ජීවිතය සහ ලෝකය පවත්නා තුරු, යහපත සහ නපුර අතර අපි දෝලනය වෙමින් සිටිමු.

තුෂාරි ප්‍රියංගිකා



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails