Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



‘නායකත්ව පුහුණුව’ පිළිබඳ දැවැන්ත අර්බූදයක් රටේ පැන නැගී තිබුණි.

නායකත්වය යනු කිමැයි විශාල විවාදයක් රටේ සියළු තැන්හි පැන නැගෙමින් පැවතීම මීට හේතු වුණි. මේසා විශාල වාදයක් මෙරට තුළ මෑත ඉතිහාසයේ කවර කළෙකවත් ගොඩනැගී නොතිබුණෙන් මිනිස්සු සියළු කාර්යයන් නවතාලා දමා මේ විවාදයට පිළිපන්හ. ගොවියෝ නගුල් ද ගෙවිලියෝ ඇඹුල් ද කරණවෑමියෝ දැලිපිහි ද-

බක්කරේලා පිටි මෝල්ලි ද කම්මල්කරුවෝ මයිනහම් ද තැබෑරුම්කරුවෝ බෝතල් ද පැවිද්දෝ සිවුරුද වෙද්දු නාඩි ද කොස්සන් සම්තින් ද අතහැර දමා මේ මහා විවාදයට පිළිපන්හ. කාලවේලාවක් නොසොයා- ලාභාලාභයක් නොසලකා නොයෙකුත් විද්‍යුත් ප්‍රචාරණ මාධ්‍යයෝ ද මේ මහා මංගල සාකච්ඡාවේ උච්ඡතම අවස්ථාව තම තම මාධ්‍ය ආයතනය වෙත පවරා ගනුම්හයි වහසි බස් දෙඩෙමින් නගරාන්තර දැවැන්ත උළෙලවල් සංවිධානය කරමින් සිටියහ. නායකත්වය කිමැයි පසිඳන්නෙකුට ඇතෙක් බරට යුරෝ දෙන ත්‍යාග මාලාවන් ද නායකත්වය කිමැයි ප්‍රදර්ශනය කරන්නා වූ තෙදැතියන් වෙත ගම්භාරකම්- කලපු සහ සානු මෙන්ම සුසාන යනාදී භූමි භව භෝගාදිය ඉදිරිපත් කෙරෙමින් මහා නායකත්ව වගා සංග්‍රාමාභිමුඛ කොම්පැනි තරග වදින්නට වීයැ.

රජ මැදුරේ ද මේ සංවාදයම වඩාත් උත්කර්ෂවත් ලෙස ඝෝෂා නැගුණි.

රජතුමා එකත්පස්ව බටඅත ෆාම් එකෙන් පාන්දර නෙලා හෙලිකොප්ටරයකින් අගනුවර වාසල වෙත ගෙනා ඩ්‍රැගන් ෆ්‍රැට් ගෙඩියක් හැදිගාමින් ද අග්‍ර පුරෝහිතයාද යුද මැති ඇමැතිවරු මෙන්ම දේශදේශාන්තර කුලපතීහු කුඩා දරු පැටවුන් රැලක් මෙන් එක පෙළට මේ සංවාද ගැබෙහි අසුන්ගෙන සිටියහ. නොපෙනෙන දුරක හුන් රාජකීයයෝ ද ටෙලිපති - ටෙලි ප්රො ම්ප්ටර - ටෙලි කොන්පරස් මෙන්ම ස්කයිප්- ගූගල් - යාහූ ඔන්ලයින්- චැට්- සැටලයිට් විඩියෝ සම්මන්ත්‍රණ හරහා යාවී - මුසු වී- සබැඳී - ගැට ගැසී - යාවත්කාලීන වී - සහභාගි වෙමින් සිටියහ. මෙගා ටෙලියක සිරිය මුළු රජවාසලම සසල කොට බැබලවීය.

"මොකද්ද මේ නායකත්ව පුහුණු ප්‍රශ්නය? "

රජතුමා ඩ්‍රැගන් ෆ්‍රැට් ගෙඩියේ බෑ දෙකේ ලෙලි සී මැදුරු කවුළුවෙන් එලියට වළයාකාර ලෙස ප්‍රක්ෂේප කරමින් ගාම්භීර ලෙස ඇසීය.

"ස්වාමීනි රටවැසියෝ ඉමහත් පීඩාවට පත්වී සිටින්නේ නිසි නායකත්වය පිළිබද දැනුමක් අත්දැකීමක් අවබෝධයක් නැති නිසාවෙනි."

අග්‍රපුරෝහිතයාගේ වම් ඇස නැටවෙයි. දකුණු ඇසේ මාංෂ පේශි නලියයි. නළල් තලයේ භූමිකම්පා වැනි තිර්යක් තරංගයෝ හරහට ගමන් කරති. එනමුත් සංයමයෙන් කතා කරයි.

"මේ නායකත්වයක් නැතිකම නිසාවෙන් ඔවුහු හොඳින් දත් කිසිදු ඥානයකින් නිසිඵලයක් නොලබන්නාහු වෙති. එනයින් ඔවුහු දෛනික වැඩකටයුතු සියල්ල අවුල් කරගෙන ඉමහත් ණය බරින් ජීවන වියදමෙන් යටපත්ව දුකසේ කල් ගෙවන්නාහ. නිසි නායකත්වය පුහුණුවක් ලදොත් ඔවුන් දිනකට යුරෝ හාරපන්සියයක් උපයා යෙහෙන් කාලය ගත කරනා බැව් අපගේ මහභාණ්ඩාගාර පර්යේෂකයන් විසින් සොයාගෙන ඇත්තේ වසර දහස් ගණනක් පැරණි පුස්කොල පොත් ආශ්‍රෙයනි."

"ඉතිං දැං අපි නායකත්වයට පැමිණ බොහෝ කාලයක් ගත වී ඇතත් ඇයි මේ ජනපදිකයන් වෙත ඒ නායකත්වයට පැමිණීමේ සරසවි දැනුම නොලැබී ඇත්තේ? අප බාල කාලයේ අධ්‍යාපනය පිණිස ගිය තක්සලාවන් දැං අකර්මණ්යව වී ඇති නිසාදෝහෝයි මට සැක ඇත්තේය. වහා ඒ පිළිබද මා දැනුවත් කරනු."

"අන්න ඒක තමයි ස්වාමීනි අප මේ තකහනියක් නැවත ප්‍රතිස්ථාපනය කරන්නට සැළසුම් කරන්නේ. ඔබතුමා කුඩා කල ශිල්ප පිණිස ගිය සියළු තක්සලාවෝ දැං දූරින්භූත වී ඇත්තාහ. ඒ හේතුවෙන් ඔබතුමා වැනි නායකයන් අනාගතයේ නිර්මාණය කරගැනීමේ අතිශය දුෂ්කරතාවය වර්තමානයේ දිසාපාමොක් ඇදුරු සංසද විසින් වටහා ගෙන ඇති බැවින් ඔවුහු එකහෙළා හඩනගන්නේ ඒ පැරණි තක්සලා ක්‍රෙමෝපායන් නැවත ගොඩනැගිය යුතු බවකි."

අග්‍රපුරෝහිත තෙමේ සංවාද සන්නිවේදකයේ හඩ තීවෘර කොට වැඩිකරන්නට එහි යතුරු කරකවයි.

"අහා අහන්නත් විශ්මය දනවන සුළුයි. කිමද මා වැනි නායකයන් බිහි වූ ඉපැරණි සාකල්‍යෙයන් පරිපූර්ණත්වයට පත් සරසවි වැනසී ගොස් ඇත්තේ? මා එකල ගාල්ලේ සරසවියේ දහයයි තිහේ ‘කස්තුරි සුවඳ’ නරඹා ලද ඇඟකිලිපොලා ගිය ශාස්ත්‍රෝත්පාදන කම්පනය දැනුදු සිහිවේ. එවැනි අති විශිෂ්ට සරසවි දැං අකර්මණ්‍ය ඇයි? මට වහා පංච පුද්ගල වාර්තාවක් ඒ අරභයා ඉදිරිපත් කරන්නට කමිටුවක් පත් කරනු."

"ස්වාමීනි සිනමා කර්මාන්තය අබල දුබල වීමෙන් අපගේ තරුණ පරම්පරා කීයක් නම් විශිෂ්ට දැනුමෙන් අවතැන්ව නන්නාත්තාර වී ඇත්දැයි කීමට ඔබගේ අතීත මතකය අපට සිහි කැඳවුම් කරයි. දැන් මේ විද්වත් සභාව අනුදත් නායකත්ව ගැටළුව පිළිබඳ සර්ව- ඥානයේ නිල් ඉරට ඔබගේ අවබෝධය ද සමපාත වී ඇති හෙයින් අපගේ නිර්දේශ සංයමයෙන් අසා සිට ඔබතුමාගේ රාජ ආඥාවෙන් ඒවා ක්‍රියාත්මක කළහොත් රටේ සියළු දැවෙන ප්‍රශ්න මින් නිම වනබැව් දන්වන්නට කැමැත්තෙමු."

"සංතෝෂයි අග්‍රපුරෝහිත සංතෝෂයි! කිව කිව වහා කිව! ඇවැසි නම් ස්කයිප් - යාහූ - ඔන්ලයින්- සැටලයිට් ඕෆ් කර දැමුවද කම් නැත."

"ස්වාමීනි කලබල විය යුතු නැත. සැටලයිට් ඕෆ්කර දමන්නට තව කල් ඇත. මේ අප එකත්පස්ව ගත් තීරණයෝය. අපේ ඉපැරණි තක්සලාවෝ යුද පුහුණුව- අත් පා සටන් - අංගෝපාංගහරණ කලාවෝ පිළිබඳ ප්‍රමූලිකත්වය දී ශිල්ප පාඨමාලා සැකසූහ. එහෙයින් එකල රජකුමරුවෝ සියළු සටන්කලාවන්හි නිපුණයෝ වූහ. එනමුත් අද වනවිට තක්සලාවෝ තුන්ලෝකෙට වැඩක් නැති අර්ථ ශාස්ත්‍ර කලාදිය උගන්වමින් දිසාපාමොක් කාලය මෙන්ම රටේ සම්පත්ද විනාශමුඛයට ගෙන යති. උදාහරණයක් ලෙස ජයවඩනපුර තක්සලාවේ කලා ශිල්ප උපාධියෙන් ඥානය ලද්දේ තුනේ පංතියේ කොලුවෙකුට කලිසමේ හුජ්ජ පොදක් යන්නට මුෂ්ටි ප්‍රහාරයක් දීමෙහි අසමත්යහ. මෙවැනි උපාධිපාඨමාලාවලින් අප ජනපදයට ඇති සෙතක් නැත්තාහ. "

"ඒක හැබැයි- හැබැයි- හැබැයි!"

රජතුමා කනස්සල්ලෙන් සිය වකුගඩුව ආශ්රි- තව තැන්පත් කර ඇති දියමන්ති ග්‍රෑම් පන්සීයට මැදැඟිල්ලෙන් ටක් ටික් ටුක් යනාදී වශයෙන් තට්ටු කර බැලීය.

"එහෙයින් මේ තක්සලා පාට- මාලා අදට උචිත ලෙස නවීකරණය නොකළ හොත් ළඟ එන ඊළඟ යුද්දයට අප සැළසුම්සහගතව මුහුණ දීමෙහි අසමත් වන්නාහ. එම යුද්දයෙන් කිසිදු ලාභයක් උපයා ගත නොහැකි වනු ඇත. දැනට ඇති සියළු පාට- මාලා මෙසේ වෙනස් කළ යුතු යැයි අප වැනිසියුලාවේ කොංගෝ ජනපදයේ අධ්‍යාපන ප්‍රතිපත්ති ගැඹුරින් හදාරා මතුකර ගත් න්‍යායන් ඔස්සේ මෙසේ සංක්ෂිප්තව දක්වමු. අංක එක- රසායන විද්‍යා පාට- මාලා වහා වෙනස් කළ යුත්තේ එම දැනුම භාවිතා කර අඩු වියදමෙන් විශාල සතුරන් ප්‍රමාණයක් දූරින්භූත කළ හැකි අවි ආයුද නිපද වීමට පර්යේෂණ කිරීමටත් ඒ සඳහා පශ්චාත් උපාදි නිර්මාණය කිරීමටත්ය. අංක දෙක - ජනමාධ්‍ය පාට- මාලා වෙනස් කළ යුතු වන්නේ බංකර ඔස්සේ බිම්ගෙවල් හරහා සතුරු සීමා දෙසට ගොස් යුද වාර්තා කිරීම ඔස්සේ සතුරන්ගේ ලැප්ටොප් අත්කර ගෙන ඒවා නැවත ලෝකල් මාකට් එකට රැගෙන විත් වැඩිමිලට විකිණීම පිළිබඳ පශ්චාත් උපාධි දක්වාය. අංක තුන- ඉංජිනේරු වර්ණමාලා සකස් විය යුත්තේ දිගුදුර කෙටිදුර අවි ආයුද ඔස්සේ සතුරන් විනාශ කිරීමට ඇවැසි තාක්ෂණ සංවර්දනය කිරීමටය. ඉලෙක්ට්‍රොනික විද්‍යා පාට- මාලා සකස් විය යුත්තේ දුරකතන ජාල- අන්තර්ජාල සංවාද රහසිගතව ඇසීමේ උපක්‍රම දියුණු කිරීම සඳහාය. මේ ආකාරයෙන් සියළු ජනපදිකයන්ගේ යුද
දැනුම අංක එකට සංවර්ධනය කළ විට අපට යුද කිරීම යනු කිරිටොයිස් වැඩක් බවට පත්වන බැවින් අපගේ අවි ආයුද සහ යුධ දැනුම අපතේ යාම වළක්වා ගැනීම උදෙසා වහා යුද්දයක් ද නිර්මාණය කරගැනීමට අවශ්ය යය. යුද ස්වාභාවිකව එනතුරු බලා සිටීම ආර්ථික වශයෙන් ඵලදායක නොවේ. ඒ සඳහා ඇවැසි පසුබිම් වඩාත් හොඳින් නිර්මාණය කළ යුතුය. ‘කිසි ලාභයක් නැත්නම් යුද කර වැඩක් නැත’ යන සංකල්පය ඉස්මත්තට ගත යුතුය."

"යුද්දයක්?" රජතුමා වම් අතින් බිත්තියේ වූ සිතියමට සන් කර වැදගත් දෙයක් පෙන්වන්නට මෙන් ඇස් දල්වා දකුණු අත සරම අස්සට කාටවත් නොපෙනෙන සේ දමා කසන්නට විය.

"ඔව් ස්වාමීනි නැත්නම් මේ තරම් ආයෝජනයක් කර ලැබිය හැකි ප්‍රතිඵලය කුමක් ද? අප ලෝකයට දිය යුත්තේ අපගේ හැකියාවෙන් උපයා ගත් දේ මිස අන් කවරක් ද?"

"හා ඒකත් කදිම අදහසක්. බැරිද අපට අපගේ යුද දැනුම වෙනත් රටවලට බද්දට දෙන්නට වැඩ පිළිවෙලක් හදන්න?"

"පුළුවන් ස්වාමීනි. ඊට පෙර අපගේ අධ්‍යාපන ක්‍රමය වෙනස් කළ යුතුයි මා කලින් කීවා සේම."

"ඉතිං මේ තියෙන පිරිවෙන් ආශ්‍රිත අධ්‍යාපන ක්‍රමය එකපාරටම පුළුවන් ද මේ කියන ආකාරයේ යුදකාමී අධ්‍යාපනයක් බවට හරවන්නට ඔය කියන තරම් ලෙහෙසියෙන්?"

රජතුමා මෙවර ප්‍රසිද්ධියේම සරම අස්සට අත දමා හයියෙන් කසන්නට විය. පරිවාර මැති ඇමතිවරු තමන්ට ඇස් යැයි කියා ජාතියක් නැත්තා සේ උඩබිම බලාගත් වනම මුව නොසොල්වා ගල්භීතව සිටියහ.

"ස්වාමීනි ඒකටත් වැඩ පිළිවෙලක් තියෙනවා. පිරිවෙන්වලටත් අප හඳුන්වා දෙනවා අලුත් පාට- මාලා."

"පිරිවෙන්වලටත් අලුත් පාට- මාලා? මොනවද ඒ?"

රජතුමා අතසෝදා ගැනීමට සල්පියුරික් ඇසිඩ් මංජුසාව ළංකර ගත්තේය.

"ස්වාමීනි. යුදයක් පවතිද්දි මිනිස්සුන්ට කිව යුතු බණ වර්ග සහ යුද බණ ගැන පාටමාලා. යුදයක් ධාර්මිකව කරන්නේ කෙසේද යන්න ගැන බුදුන් දේශනා කළ සියළු විනය සහ සූත්‍ර! ඒ ආකාරයෙන් යුදයකදි විය හැකි සියළු පාපක්‍රියා කර්මානුකූලව විසඳන ආකාරය ගැන බයෝ ඉංජිනේරු විද්‍යාත්මක බණ වර්ග ගැන උපාධි. මේවා අපි පිරිවෙන් ඔස්සේ නවීකරණය කර යුදයට ඇවැසි ආකාරයට සකස් කරගන්න ඕන. "

"කදිමයි! කදිමයි! මේ සියළු වැඩපිළිවෙල ඉතා කදිමයි! මේ ආකාරයෙන් සැළසුම්සහගතව යුද කරන්නේ නම් අපට ඉන් ඉතා විශාල ප්රතිලාභ ලැබිය හැකි බැව් මගේ අන්නස්‍රෝතයේ කම්පනයෙන් දැනේ."

"ඉතිං ස්වාමීනි මේ පවතින අධ්‍යාපන ක්‍රමය අපට අවැසි පරිදි යුදකරණය කරන්නට තව කාලයක් බලා සිටින්නට සිදුවන බැවින් අප ඒකට කදිම උපායක් දියත් කළා."

"කදිම උපායක්? "

අග්‍රපුරෝහිතයා සැටලයිට් දුරකතන විඩියෝ සහ ටෙලිප්‍රොම්ප්ටර - ටෙලිපති සියල්ල එක බොත්තමකින් ඕෆ්කර දමා වටපිට බලා සෙමෙන් කොඳුරන්නට විය.

"ඔව් ස්වාමීනි. අපි ඒක නම් කරා ‘නායකත්ව පුහුණුව’ කියලා.... ඒක ගැන නොවැ මේ රටපුරා ජනපදිකයන් මෙතරම් උනන්දු වෙලා තියෙන්නේ..."

නැවතත් සැටලයිට් දුරකතන විඩියෝ සහ ටෙලිප්‍රොම්ප්ටර ටෙලිපති සියල්ලෙන් රජමැදුර ඒකාලෝක විය.

"හා හා හා දැං නෙව මට තේරුණේ... කදිමයි අග්‍රපුරෝහිත අති උත්කෘෂ්ටයි! ඔබගේ ඥාන මණ්ඩලය ක්ෂිරපථය සේමයි. දිදුලයි! බැබලෙයි!"

"දැං ස්වාමීනි මතකයි නේ හෙට උදෑසන පත්‍ර කතෘ රැස්වීමෙදි කියන්න ඕන දේ? "

"ඔව් ඔව් මතකයි මතකයි... 'අනේ මේගොල්ලො මේ කරන දේවල් මටවත් කියන්නේ නැහැනේ..'"

24.05.2011

රොහාන් රණවීර



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails