Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



අවුරුදු දහස් ගණනක් තිස්සේ ගොඩනැගුණු මිථ්‍යා ලෝකය පසු ගිය අවුරුදු තුන් හාරසීයක කාලය තුළ විද්‍යාවේ හේතුවෙන් ලෝකය පුරා බිඳ වැටෙමින් පවතිද්දී, ලංකාවේ ජීවත් වන අප තවමත් මිථ්‍යාවම කරතියාගෙන යාම අවාසනාවකි. කිසි වෛද්‍ය සහතිකයන් නැති පුද්ගලයෙකු රටේ විධායක ජනාධිපතිවරයාගේ නිල වෛද්‍යවරයා බවට පත් කරගෙන තිබීමෙන්, මේ ආදර්ශය ඉහළම තැනින් පටන්ගෙන තිබේ. බටහිර විද්‍යාව ප‍්‍රතික්ෂේප කරන සහ කිසි විද්‍යාඥයෙකුට වඩා නාථ නම් වූ දෙවියෙකු බලගතු යැයි විශ්වාස කරන පුද්ගලයෙකු රටේ ඉහළම ශාස්ත‍්‍රාලය වන විශ්වවිද්‍යාලයක විද්‍යා පීඨාධිපති තනතුරට පත් කරගෙන ඇති ලෝකයේ ඇති එකම රටත් ලංකාවයි.

මේ නිසා ආසනික් සම්බන්ධයෙන් දැන් කාලයක සිට පැනනැගී ඇති ආන්දෝලනය මාධ්‍ය හරහා රටට විදාරණය කෙරුණේ විද්‍යාවට අඩු බරක් ද, දෙවියන්ට වැඩි බරක් ද දෙමිනි. එහෙත් මෙය විද්‍යාව හෝ දෙවියන් පිළිබඳ කාරණයක් පමණක් නොවී, දේශපාලනික විෂයයක් ද වූ හෙයින්, දේව බලයෙන් ගොඩනැගූ ආසනික් ප‍්‍රවාදය දැන් දින කිහිපයකට සිට කණපිට හැරෙන්නට පටන්ගෙන තිබේ.

නලින් ද සිල්වාගේ ආසනික් දෘෂ්ටාන්තය පසු ගිය ඉරිදා වන විට හොඳටම හුළං බැස්සේය. ඔහු බොහෝ කලකට පසු, සාධාරණ බුද්ධියෙන් කතා කරන බුද්ධිමතෙකුගේ තත්ත්වයට, එදා පත්ව තිබුණි. ගිය ඉරිදා දිවයින පුවත්පතේ ඔහු මෙසේ ලියයි: "ආසනික් සම්බන්ධයෙන් අප කියා සිටින්නේ, ආසනික් තිබූ පමණින් වකුගඩු රෝගය නොවැළඳෙන බවය." මොන තරම් දැනුම් තේරුම් ඇති කතාවක් ද? එහෙත්, මේ අර්ථය මෙසේ පැහැදිළි අවධාරණයෙන් දනවන එකම වාක්‍යයක්වත් මේ දිනයට කලින් පළ වූ ඔහුගේ කිසි ලිපියක අපට හමු නොවේ. කෙසේ වෙතත්, ඔහුගේ මේ හැව ඇරීම, මොන විදිහකින්වත්, බුද්ධිමය අවංක භාවයක් නිසා ඇති වූ වෙනසක් වශයෙන් කෙනෙකු භාරගත යුතු නැත. බලය නැමති සාධකය තමා ඉදිරියේ ප‍්‍රචණ්ඩ ආකාරයෙන් නැගී සිටින විට දණ නොනමා හෙම්ලොක් වස පානය කළ සොක‍්‍රටීස් වැනි බුද්ධිමත්තු සිටියහ. එසේම, බලයේ අභියෝගය ඉදිරියේ විද්‍යාත්මක සත්‍යයන් පවා ඉල්ලා අස්කර ගත් ගැලීලියෝ වැනි බුද්ධිමත්තු ද සිටියහ. නලින් ද සිල්වා මේ දෙවර්ගයටම අයත් නැත. ඉහත සඳහන් දෙන්නාම, අදාළ කාරණය පිළිබඳ ‘සත්‍යය’ තිබෙන්නේ තමන් සන්තකයේ බව දැන සිටියහ. එහෙත් වෙනත් සෑම කරුණක දී මෙන්ම, ආසකින් විෂයයේදීත් තමා සතුව ඇත්තේ ‘සත්‍යය’ ද යන්න ගැන ඉඳුරා සහතිකයක් නලින් ද සිල්වාට තිබුණේ නැත. ගුත්තිල පඩිතුමා ගුලි තුනක් අහසට වීසි කළා සේ, ‘සම්‍යක් දෙවිවරු’ පවා තමාගේ සහායට කැඳවීමට ඔහුට අවශ්‍ය කෙළේ එබැවිනි.

ඊයේ පැවසූ විෂයයට අදාළ ඉඳුරා වෙනස් මතයක් වෙනුවෙන් අද පෙනී සිටීමට එවැනි අයවළුන්ට අපහසු නැත. "ආසනික් තිබූ පමණින් වකුගඩු රෝගය නොවැළඳෙන බව" මේ මස 10 වැනි දා ‘ඉරිදා දිවයිනට’ ලියන මොහු, ගිය මස 19 වැනි දා ‘ඉරිදා දිවයිනට’ ලීවේ මෙසේය: "රජරට නිධන්ගත වකුගඩු රෝගයට ප‍්‍රධාන හේතුව ආසනික් බවට සියයට 99 ක්ම සහතික බවත්, කෘමිනාශක සහ කෘෂි රසායන බොහොමයක (දැනට අප පරීක්ෂා කර ඇති සියල්ලෙහි) ආසනික් අඩංගු බවත්, රජරට නිපදවන සහල්වල ද ආසනික් අඩංගු බවත්, කැළණිය විශ්ව විද්‍යාලයට සම්බන්ධ රජරට නිධන්ගත වකුගඩු රෝගය පිළිබඳ ගවේෂණය කරන කණ්ඩායම (ඔහුගේ කණ්ඩායම) ප‍්‍රකාශ කර දැන් සති කිහිපයක්ම ගතවී ඇත."

19 වැනි දා මෙසේ ලියූ ඔහු, හාල්වල ආසනික් නැති බව හෝ, ඇතත් එය මනුෂ්‍යයාගේ සෞඛ්‍යයට හානිදායක මට්ටමකින් නැති බව සති කිහිපයක් ඇවෑමෙන් පිළිගත්තේය. "රජරට වකුගඩු රෝගයට හේතුව, ආසනික් අඩංගු බොන වතුර මිස, කන බත් නොවේ. සහල්වල ආසනික් ඇතැ යි යන්න අවධාරණය කෙරුණේ, මෙරටට පලිබෝධ නාශක ආනයනය කරන ආයතන සහ එසේ ආනයනය කිරීමට අවසර දුන් නිලධාරීන් විසිනි." ඒ ආකාරයෙන් ආසනික් කතාවෙන් හාල් ඇටේ නිදහස් කළ ඔහු, දැන් වකුගඩු රෝගයත් ආසනික්වලින් නිදහස් කරයි. ඔහුගේ පෑනෙන් තව ලියැවීමට ඉතිරිව ඇත්තේ එක කාරණයක් පමණි. එනම්, ලංකාවට ගෙන්වන ලද පොහොර සහ පලිබෝධනාශක රසායනික ද්‍රව්‍යවල ආසනික් සක‍්‍රීය මට්ටමකින් නැති බවයි. ඒ සඳහා තව සති ගණනක් හෝ මාස ගණනක් ගත වීමට ඉඩ තිබේ.

වකුගඩු රෝගය සහ ආසනික් මිශ‍්‍ර ජලය, බහුජාතික සමාගම්වල පොහොර සහ සහල්වල ආසනික් අඩංගුව ආදී ඉහත සඳහන් දේශපාලන ප‍්‍රවාදයන් ඔවුන් ගෙන ආවේ ජාතික චින්තනය ඔසවා තැබීමට වුවත්, එය කෙලින්ම වැදුනේ පාලකයන්ගේ දෛනික දේශපාලනයටයි. ඉතිං, මොවුන් අමතා තරවටු කිරීමට ජනාධිපතිවරයාට සිදු විය. නාථ දෙවියෙකුගේ බල පරාක‍්‍රමයට වඩා විධායක ජනාධිපතිවරයෙකුගේ තරවටුව බලසම්පන්න ය. භයානක ය. නලින් ද සිල්වාගේ වර්තමාන ‘සංයමය’ (හෝ හීලෑවීම) එහි ප‍්‍රතිඵලයකි.

ඔහු නැති දවසක ඔහුගේ ලෝගුව හැඳ ගැනීමට ආශා කරන එක ගෝලයෙක් මේ දිනවල ගුරාටත් වඩා සැරෙන් මොරදෙයි. මොහු වෛද්‍යවරයෙකි. සිංහල ආයුර්වේද ක‍්‍රමයට නොව, නලින් ද සිල්වාගේ වචනයෙන් නම් ‘ඊනියා’ බටහිර ක‍්‍රමයට ය. වකුගඩු රෝගය සම්බන්ධයෙන් ඔහු අළුත්ම ‘සත්‍යයක්’ දැන් සොයාගෙන තිබේ. මෙය, ඉහත සඳහන් ප‍්‍රශ්නයටත් දිය හැකි හොඳ පිළිතුරකි. එනම්, පාලකයන් උරන කර ගන්නේ නැතිව, දේශපේ‍්‍රමීව ගෙන ගිය හැකි ප‍්‍රවාදයකි. ආසනික් පිළිබඳ මේ වෛද්‍යවරයාගේ අළුත්ම න්‍යාය වන්නේ, වකුගඩු රෝගය සහ ආසනික් සම්බන්ධතාව පසුපස එල්. ටී. ටී. ඊ. කුමන්ත‍්‍රණයක් ඇති බවයි.

ඔහු එය මෙසේ පහදයි: "මේ වකුගඩු රෝගය, ජෛව ත‍්‍රස්තවාදයක ප‍්‍රතිඵලයක් විය හැකි බවට අළුත් අදහසක් මතුව තිබේ. ජෛව ත‍්‍රස්තවාදයේ සාමාන්‍ය අරුත වන්නේ, ව්‍යාධිජනක ඓන්ද්‍රිකයන් හෝ කෘෂිකාර්මික වසංගත වැනි ජෛවකාරක යොදාගෙන ත‍්‍රස්තවාදී අරමුණු ඉටු කර ගැනීමයි. එවැනි ශක්‍යතාවක් ඇති බව, මේ රෝගය වැඩියෙන් පැතිරෙන්නේ, අර කී දෙමළ නිජබිම් ආසන්නයේ පිහිටි සිංහල බෞද්ධ ප‍්‍රදේශවල වීම සැළකිල්ලට ගත් කල, අපට පෙනී යයි.... වීර සිංහල බෞද්ධ ගැමියන්ව එම පළාත්වලින් පන්නා දැමීමට උන් (දෙමළ ජාතිවාදීන්) අසමත් වූ නිසා දැන් තමන්ගේ උපාය මාර්ගය උන් වෙනස් කර තිබෙනවා විය හැකිය. දෙමළ ජාතිවාදයේ නියෝජිතයන් හෝ අනුග‍්‍රාහකයන්, විද්‍යාගාරවල නිපදවන ලද නෙෆ්රොටොක්සික් සාරය හෝ එම සාරය නිපදවන ඓන්ද්‍රීය වස්තූන් ඒ සඳහා (වකුගඩු රෝගය පැතිරවීම සඳහා යොදා ගන්නවා විය හැකිය."

දැන්, පාලකයා සහ පාලකයාගේ දේශපාලනය වකුගඩු රෝගයේ සමස්ත වගකීමෙන් නිදහස් ය. ආසනික් අඩංගු පොහොර සහ කෘෂි රසායන වර්ග මෙරටට ආනයනය කිරීමේ වරදට විත්තිකරුවෙකු වුණා සේ මේ ව්‍යාධිය සම්බන්ධයෙන් පාලකයන්ට දෝෂාරෝපණය කිරීමට කෙනෙකුට තව දුරටත් හැකි වන්නේ නැත. මෙය ජෛව ත‍්‍රස්තවාදයක ප‍්‍රතිඵලයක් විය හැකි නිසා, අනිත් අතට, අළුත් සටන් පෙරමුණක් ද ගොඩනැගිය යුතුව තිබේ. දේශපේ‍්‍රමය තවත් වටයකින් තිරිහන් කළ යුතුව තිබේ. ආයුධ සන්නද්ධ ත‍්‍රස්තවාදියාට වඩා අදෘෂ්‍යමාන ජෛව ත‍්‍රස්තවාදියා භයානක ය. දෙමළාට එරෙහි යුද්ධය තවම ඉවර නැත.

මේ වෛද්‍යවරයා, බහුජාතික සමාගම්වල පොහොර මාර්ගයෙන් සහල්වලට සහ ජලයට ආසනික් මිශ‍්‍ර වී ඇති බවත්, රජරට වකුගඩු රෝගය එහි ප‍්‍රතිඵලයක් බවත්, ගිය සතිය වන තෙක් මැතිරූ ඉහත කී පිරිසේ එක් සාමාජිකයෙකි. මේ සමස්ත ක‍්‍රියාදාමය සහ චින්තනය පසුපස ඇත්තේ අවිද්‍යාව සහ වෛරය යි. අනිකාට එරෙහි වෛරය, (දෙමළාට සහ බටහිරයාට එරෙහි වෛරය* නඩත්තු කරගත හැක්කේ, වෛරයට අවිද්‍යාව සහ වංචාව එකතු කිරීමෙනි. එක බොරුවක් හෙළිදරව් වන විට තව බොරුවක් නිර්මාණය කර ගැනීමට සිදු වන්නේ එබැවිනි.

නාථ දෙවියන්ගේ පැවැත්ම ප‍්‍රශ්න කරන්නන්ට දමා ගැසීම සඳහා නලින් ද සිල්වා අපූරු ප‍්‍රතිතර්කයක් සොයාගෙන තිබේ. එනම්, දෘෂ්‍යමානය පමණක් සත්‍යයක් වශයෙන් ගන්නා තැනැත්තා ගුරුත්වාකර්ෂණය සත්‍යයක් වශයෙන් සළකන්නේ කෙසේද යන්න යි. දෙවියන් ප‍්‍රතික්ෂේප කරන අප දෘෂ්‍යමානය පමණක් සත්‍යය යැයි කියන්නේ නැත. මට සීතලක් හෝ උණුසුමක් දැනෙන විට එම සීතල හෝ උණුසුම මගේ ඇසට පෙනෙන්නේ නැත. එහෙත් සීතල හෝ උණුසුම යන පදාර්ථය සත්‍යයක් වශයෙන් භාර ගැනීමට එම ස්වභාවය මගේ ඇසට ගෝචර නොවීම මට බාධාවක් නොවේ. ඒ නිසා ඇසට පෙනෙන දෙය (දෘෂ්‍යමානය පමණක් සත්‍යය වශයෙන් භාරගත යුතු යැයි අපි නොකියමු. එහෙත්, ඇසට නොපෙනෙන දෙයත් (අදෘෂ්‍යමානය සහ දෙවියන්) සත්‍යයක් වශයෙන් භාර ගැනීමට නම්, එසේ නොපෙනෙන දෙය පවතින බව සහ එම පැවැත්මෙන් මට බලපෑමක් ඇති බව වෙනත් ආකාරයකින් හෝ මට දැනගත හැකි විය යුතුය. උදාහරණයක් වශයෙන් නලින් ද සිල්වාගේම තර්කය ගතහොත්, ගුරුත්වාකර්ෂණය මගේ ඇසට නොපෙනෙද්දී එය සත්‍යයක් වශයෙන් මා භාරගන්නේ කෙසේ ද? උත්තරය ඉතා සරළ ය. මා උඩ පැන්නොත් බිම වැටෙන බැවිනි. යම් හෙයකින් මා උඩ පැන්නොත් අවකාශයේ රැඳී සිටී නම් මම ගුරුත්වාකර්ෂණය බැහැර කරමි. දෘෂ්‍යමානය හෝ අදෘෂ්‍යමානයට මෙහි අදාළත්වයක් නැත.

ඊළඟට, දෘෂ්‍යමානය යන්නට ‘ඇසට පෙනීම’ යන පටු අර්ථය පැවරුවේ කවුද? දැකීම, ඇස් දෙකෙන් මෙන්ම බුද්ධියෙන් ද කරන අභ්‍යාසයකි. ඇසට නොපෙනෙන දෙයක් වුවත්, බුද්ධියෙන් ග‍්‍රහණය කරගත හැකි නම්, සාරාර්ථ තර්කයට ගෝචර වෙයි නම්, එය ‘දැක්මක්’ වන්නේය. එම බුද්ධිමය දැක්මත් දෘෂ්‍යමානයකි. ගුරුත්වාකර්ෂණය මගේ ඇසට නොපෙනුණත්, උඩක සිට අතහරින දෙයක් බිමට වැටීම නැමති ‘දෘෂ්‍යමානය’, ගුරුත්වාකර්ෂණයේ සත්‍යතාව ඔප්පු කරයි. අනිත් අතට, විනාඩියට සැතපුම් 126,000 ක වේගයෙන් අහසට පියාසර කළොත්, ගුරුත්වාකර්ෂණයෙන් කැඞී, බිම නොවැටී සිටීමට යම් වස්තුවකට හැකියාව ඇති බව, අනිත් පැත්තෙන් එම සත්‍යයම තව දුරටත් ඔප්පු කර පෙන්වයි. එය තවත් ‘දෘෂ්‍යමානයකි.’

දැන්, දෙවියන් දෘෂ්‍යමාන නැතැ යි මම කියමි. එහෙත්, මා දෙවියන් ප‍්‍රතික්ෂේප කරන්නේ එවැන්නෙකු දෘෂ්‍යමාන නොවන නිසා හෙවත් මගේ දෑසට නොපෙනෙන නිසා නොව, මගේ බුද්ධියට ‘නොපෙනෙන’ නිසාය. උදාහරණයක් වශයෙන්, නලින් ද සිල්වාගේ තිස්තුන් කෝටියක් දෙවිවරුන් සේම, ඔහු අවඥාවෙන් බැහැර කරන වෙනත් ආගමික දෙවිවරුන් සම්බන්ධයෙනුත් මට ඇත්තේ එකම විශ්වාසයකි. එනම්, ඒ සියළු දෙවිවරු නලින් සිල්වා වැනි මනුෂ්‍යයන් විසින් නිර්මාණය කරගත් මනෝ ප‍්‍රපංචයන් බවයි. එක දේව කොට්ඨාශයක් (නාථ) සම්‍යක් දෘෂ්ටික වන්නේත්, තවත් දේව කොට්ඨාශයක් (අල්ලා හෝ යුදෙව්=ක‍්‍රිස්තියානි දෙවියන්) නලින් ද සිල්වාට අසම්‍යක් දෘෂ්ටික වන්නේත් එබැවිනි.

(අවරදිග ආවර්ජනා. රාවය. 2010.07.18)

ගාමිණී වියන්ගොඩ



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails