Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers


Black Miracle තරුණ නිර්මාණකරුවෙකු තැනූ කෙටි චිත්‍රපටයක්. සරත්චන්ද්‍ර අමරතුංග, තිලිණි කෞශල්‍යා සහ සහන් අමරතුංග රංගනයෙන් දායක වන මෙහි පිටපත සහ අධ්‍යක්ෂණය ලක්ශාන් වල්පිටගෙන්. මේ එම චිත්‍රපටය පිළිබඳ විපුල සුමනසේකර කළ කෙටි ඇගයීමක්.

"කෙටි චිත්‍රපට" අප රටේ විරලයි. මෙයිනුදු මෙවැනි සාර්ථක නිර්මාණ ඉතා විරලයි. ඉතා හොඳ උත්සාහයක්. තෝරාගත් තේමා කතාව හා සංසිද්ධිය කාලීන තේමාවක් වීම පැසසිය යුතුයි. එය සෑම කලාකරුවෙකුම තුළ තිබිය යුතු අවධානය හා එළඹසිටි සිහිය නිරූපණය කරයි. එය ඉතාම වැදගත්. ඒ වගේම මෙවැනි ජීවන සංසිද්ධීන් 'කෙටි' යන සිනමා මාධ්‍ය ප්‍රකාශනයට උචිතවන අයුරින් සංක්ෂිප්තව ඉදිරිපත්කිරීම සිනමා මාධ්‍යය පිළිබඳ ලක්ෂාන් තුළ ඇති දැනුම, අවබෝධය, ඇස හා ඉව අපට මැනවින් පැහැදිලි කරයි.

ප්‍රවෘත්ති නිවේදනයක් මුලින්ම ඇසෙන්නට සලස්වා, එයට හාත්පසින්ම ප්‍රතිවිරුද්ධ පුවතක් අපට දිගහැරීම අපේ කුතුහලය හා අවධානය යොමුකරගැනීමට සමත්වන්නා සේම, මව සිය දියණියට අත්වූ ඉරණම දැනගැනීමෙන් පසු, අනාගතයේ ඇතිවිය හැකි ව්‍යසනයක් කරා ද අපට පූර්ව අනාවැකියක් පලකිරීම හොඳ නිර්මාණාත්මක උපක්‍රමයකි. චිත්‍රපටයේ දිගහැරෙන ඛේදනීය නිමිත්තට අනුව තෝරාගත් සිදුවීම් ඉතා සංයමයෙන්, විචිත්‍ර කැමරා කෝණ තුළින්, මානා අවස්ථාවෝචිත ආලෝකකරණයකින් යුතුව ඉදිරිපත්කිරීම, සිනමාරූපී කැමරාකරණය මේයැයි අපට කියාදෙයි. එය ද මගේ සිත වඩාත් ඇද බැඳ තබාගත් කරුණකි.

සිනමා සංගීතය ගැනද ඔහු තුළ කිසියම් අවබෝධයක් ඇති බව, නිහඬතාව, ශබ්ද හා නාද සංකලනය තුළින් මනාව පැහැදිලි වෙයි. අනවශ්‍ය ලෙස පෙරට නොඑන සංගීතය තේමාවට හා චිත්‍රපටයේ දිගහැරෙන කතා පුවතට සාධාරණයක් කරතැයි මට සිතේ.

චිත්‍රපටයේ අනෙකුත් වැදගත් අංගයක්වන සංස්කරණය ද චිත්‍රපටයේ ආත්මීය ගැටුමට සරිලන පරිදි සිදුකර තිබීමද ප්‍රසංශනීයය. කලා අධ්‍යක්ෂණය, වේශනිරූපණය ආදී අංග මෙන්ම දියණිය හා දරු දෙදෙනාගේ රංඟපෑම්ද කිසියම් ප්‍රශස්ථ මට්ටමක ඇත. එහෙත් ඒ රඟපෑම් වඩාත් සිනමාරූපි ලෙස කැමරාවට හසුකරගැනීමට තිබුනා නේද යයි මට සිතෙයි. පියාගේ බීමත් බව නම් සිනමාත්මක බවකට වඩා ළංවන්නේ නාට්‍යයක මෙන් කිසියම් අධිතාත්වික රංගනයකටය. එසේ වී ඇත්තේ ලක්ෂාන් කැමරාවෙන් උපරීම ප්‍රයෝජනය ගෙන සමීප හා අති සමීප රූප වලට නොයෑම හේතුවෙන්ය.




මධ්‍යම හා දුර රූප සිනමාවේදී මෙවන් විටෙක මතුකරන්නේ 'වේදිකා නාට්‍යයමය' ස්වරූපයක්. ඉතාම සමීප රූප තුළින් මේ පියාගේ හැඟීම් හා දරුවන්ගේ හැඟීම් මෙයටත් වඩා ප්‍රබලව, සිනමා මාධ්‍යයට අනුකූලව පැවසීමට අවස්ථාව තිබුනු බව මට හැඟේ. එසේ වූවා නම් මෙය මෙයටත් වඩා ප්‍රබල, හැඟීම් දනවන විශිෂ්ටම නිර්මාණයක් විය හැකිව තිබින. බොනපාට් දමන්නෝ සිනමා මාධ්‍යයට අනුකූලව, කිසියම් සංයමයකින් මෙහෙයවීමට මින් ඉදිරියට සිතන්නේ නම් මැනවි.

කෙසේ වුවද මෙය සැමදෙනාගේම අවධානය ලැබිය යුතු සාර්ථක නිර්මාණයකි. එයින් අප රටට නව සිනමාකරුවෙකු පහළ වී ඇත. අනාගතයේදී විශිෂ්ට සිනමාකරුවෙකු පහළවෙන බව මම නියත වශයෙන්ම කියමි.

විපුල සුමනසේකර



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails