Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers


ඉල් මහ විරුසමරු සහ හෘද සාක්ෂිය ලිපියට ලැබුණු පාඨක ප්‍රතිචාර සම්බන්ධයෙන් එම ලිපියේ ලේඛකයා විසින් එවන ලද ප්‍රතිචාර සටහන.

මහත්වරුනි, කේන්තියකින් තොරව මා ලියා ඇති කරුණු නැවත සංයමකින් කියවන මෙන් මම ඉල්ලා සිටිමි. මා ලියා ඇති කරුණු වල අන්තර්ගතය වටහා ගැනීමටනම්, එහි පේලි අතර කියවීම නොව එහි අඩංගුව විමසිය යුතුවේ.

පළමුවෙන්ම ඔබ කියා සිටින ආකාරයට ජ.වි.පෙ හෝ ඉන් කැඩීගිය කිසිවෙකුට නිවැරදි විය නොහැකි බවක් මා පවසා නොමැත. මා පවසා ඇත්තේ ඊට හාත්පසින්ම විරුද්ධ අර්ථය වන වැරදි නිවැරදි කර ගන්නා ලෙස සඳහන් කිරීමයි. හොඳින් කියවා බලන්න ජ.වි.පෙට සහ ඉන් ඉවත් වූ කණ්ඩායමටත් මා ඉදිරිපත් කර ඇත්තේ කළ වැරදි විමසන්න යනුවෙනි. ඒවා ගැන ස්වයං විවේචනයක් කරන්න- එතුළින් නිවැරදි දේශපාලන භාවිතාවකට යොමුවන්න- නැතිනම් ඔබ කරනුයේ බොරු වංචාවක් බවයි. ඒ වාගේම එම වංචාව තුළින් දහස් ගණනකගේ ජීවිත බිළිගත හැකි බවයි.

නමුත් අතීතේ වැරදි කළා තමයි කියා බොරුවට ප්‍රකාශ කළාට එය තමන්ම රවටා ගැනීමක් බවත්, නිවැරදි භාවිතාවකට නම්, ස්වයං විවේචනාත්මකව ඒ වැරදි මොනවාද කියා පවසා ඒවා හදාගත යුතු බවයි. ජ.වි.පෙ බිඳිගිය අතීත කණ්ඩායම් හා පුද්ගලයින් ගැන මා පොදුවේ සඳහන් කරන්නේ පක්ෂ තුළ අභ්‍යන්තර ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය නොමැති බව පැහැදිලි කිරීමටයි.

හිරු හෝ වෙනත් දේශපාලන කණ්ඩායමකට මගේ සම්බන්ධයක් නැති අතර හිරු කණ්ඩායමේ බෙදී යාම ජ.වි.පෙ සංධිස්ථානයකි. ඒ එතෙක් ජ.වි.පෙ තුළ තිබූ ජාතිකවාදය ඉන්පසුව ජාතිවාදය දක්වා වෙනස් ගමනක් යාම ආරම්භකරන සංධිස්ථානය වන බැවිනි.

ජ.වි.පෙ විසින් මුලු සමාජයම තම අත්අඩංගුවට ගෙන මෙලෙස විනාශයක් කරන තුරු ඔබ වැනි මහා පඬිවරු කළේ කුමක්ද?

පළමුවෙන්ම මම ඉතා සරල පුද්ගලයෙක් මිස පඬිවරයෙකු නොවේ. මා කිසියම් හෝ උපාධියක් ලද අයෙකු ද නොවෙමි. මෙහිදී ඔබ සිතන අයුරු හා සිදුවීම සිදුවී ඇති අයුරු පහදා ගනිමු. ජ.වි.පෙ මුලු සමාජයම අත්අඩංගුවට ගත්තා නොව සමාජයේ තිබූ වැඩවසම්, පසුගාමී ජාතිවාදී මනෝභාවයන්ගේ අත්අඩංගුවට ජ.වි.පෙ. පත්වීමේ ප්‍රතිඵලයයි අපි සමාජය 87-89 දක්වා අත්වින්දේ. එහිදී මගේ දිවි රැකුනේ මා ලංකාවෙන් පිටත ජීවත් වූ බැවිනි. නමුත් අපි ජර්මනියේ ශ්‍රී ලංකා තානාපති කාර්යාලය ඉදිරිපිට ලංකාවේ සිදුවන මරාදැමීම් වලට එරෙහිව විරෝධතා දැක්වූවෙමු. පෙත්සම් අත්සන් කර එවකට තානාපතිනිය වූ මානෙල් අබේසේකරට භාරදුන්නෙමු.

යුධ විරෝධීන් යනු අතලොස්සකි. රාජ්‍යය සහ සියලුම දේශපාලන පක්ෂ සමඟ එක්ව ජ.වි.පෙ සහ එහි පෙරමුණු විසින් සිංහල වර්ගවාදය උලුප්පමින් අමුම අමු ජාතිවාදය වපුරන ලද සමාජයක මේ සුළුතරයට ජීවිත බේරාගැනීමට පවා අසීරු වූ බව නැවත මතක් කළ යුතුද? 1933 - 1939 දක්වා ජර්මන් ෆැසිස්ට්වාදී සමාජය මෙන්ම 1919 සිට 1933 දක්වා ඉතාලි ෆැසිස්ට් සමාජය තුළද එම මතයන්ට එරෙහි පිරිස සුළුතරයක් වූ අතර ඔවුන්ගෙන් වැඩිදෙනෙකුට අත්වූ ඉරණම ඔබ හැදැරිය යුතුයැයි මගේ හැඟීමයි.

මා දැනටමත් පවසා ඇති පරිදි හිරු හෝ වෙනත් දේශපාලන කණ්ඩායමක් සමඟ මට දේශපාලනික ගණුදෙනුවක් හෝ සම්බන්ධතාවයක් නොමැත.
හතර වන ප්‍රශ්ණයට පිළිතුරු එක්තර ප්‍රමාණයකට පළමු හා දෙවන ප්‍රශ්ණ සඳහා වන පිළිතුරු වෙතින් ලබා දී ඇති අතර හිරු හෝ වෙනත් දේශපාලන කණ්ඩායමක භාවිතාවක් ගැන මට පිළිතුරු දිය නොහැකිය.

මා මුලින්ම ලිපියේ සඳහන් කළ ආකාරයට ජ.වි.පෙ තම අතීත වැරදිවලින් පාඩම් ඉගෙන නොගැනීම ඔබේ පස් වන ප්‍රශ්ණයට පිළිතුරයි. චන්ද්‍රිකා ආණ්ඩුවේ ඇමතිකම් පවා ජ.වි.පෙ දැරූබව මගේ දැනීමයි.

මගේ අතීත භාවිතාව ගැන ඔබ ප්‍රශ්ණ කරයි.

මම 71 ට ප්‍රථම ජ.වි.පෙ ගොඩනැගීමට මුල්වූ අයෙක්මි.
යාපනය කොටුවේ පවුර මතදී තවත් 16 දෙනෙක් සමඟ ලංකා හමුදාවට යටත් වුනෙමි.
යාපනය හිරගෙය තුළදී විජේවීර සමඟ අපේ පක්ෂය ස්වයං විවේචනයක් කළයුතු බව ගැන මතබේද ඇති කර ගත්තෙමි.

එදා මගේ සහ මා සමඟ සිට සොහොයුරන්ගේ වැටහීමට අනුව අපට තිබූ සරල ප්‍රශ්ණ මේවායි.

අප කළ පන්ති පහේ තිබූ ඉන්දීය ව්‍යාප්තවාදය පන්තිය ජාතිවාදී එකක් නොවේද?

ආර්ථීක අර්බුදය පන්තිය තුළින් අපි වැඩවසම් රාජ්‍යය (අතීත ශ්‍රී විභූතිය ගැන වර්ණනා කිරීම තුළින්) හොඳ සමාජයක් ලෙස හුවාදැක්වූවා නොවේද?

වාමාශික ව්‍යාපාරය පන්තිය තුළින් ලංකාවේ අනෙක් වාමාංශික කණ්ඩායම් ගැන රාජ්‍යයට හෙළිකලා නේද?

ඒවාගේම අප්‍රේල් නඩුවේදී ජා.වි.පෙ ගත් "අපි නොවේ ගැහුවේ අතුලගේ බෝම්බ කල්ලිය" යන ස්ථාවරයට එරෙහිව "අපි රැජිණගේ ආණ්ඩුවට ගැහීමට අපට අයිතියක් ඇත. ඒනිසා අපි නිවැරදිකරුවන් වෙමු" යන ස්ථාවරය ගත්තෙමු.

මෙහිදී විජේවීර ඇතුළු ජ.වි.පෙ උසාවියේදී 71 කේ කැරුල්ල ජ.වි.පෙ විසින් කළ එකක් නොව අතුලගේ බෝම්බ කල්ලිය යැයි කීම තුළින් එදා 71 කැරුල්ලේදී මිය ගිය දහස් ගණනක් සොයුරු සොයුරියන්ව පාවා දෙමින් ඔවුන්ගේ මිනීවලට පවා ජ.වි.පෙ. අපහාස කරන බව එදා අපගේ තර්කය විය. (ඔබට මේවා මෙවා හැදෑරීමට අවශ්‍යනම් අපරාධ යුක්ති විනිශ්චය කොමිසම් සභා නඩු වාර්තා කියවන්න.)

ඔබ විජේවීර පිදුවාට ඔහුගේ සැබෑ ස්වරූපය දැනගැනීමට අවංක උවමනාවක් ඔබට ඇත්නම්, 71 එකේදී අපරාධ විමර්ශණ ඒකකය වෙත ලබාදුන් පිටු 400 කට අධික කට උත්තරය කියවා බලන්න.

ලංකා රාජ්‍යයේ සහ ජ.වි.පෙ තර්ජන නිසා 1980 දී රටින් පිටවී ජර්මනියට පැමිණියෙමි. 1980 වැඩවර්ජනයට සහය දීමේ සිට අද දක්වා ලංකාවේ සිදුවන මිනිස් අයිතීන් කෙලෙසීමට එරෙහිව හඬනගන්නෙමු. ජාතියක් පාගා දමන යුද්ධයට එකහෙලා විරුද්ධ වූ අතර බලය බෙදාහල දේශපාලන විසඳුමක් සඳහා පෙනී සිටිමින් ඒ සඳහා ක්‍රියාත්මක වූයෙමි. ඒ නිසාම 2003 සිට ලංකා ට්‍රෘත්, ලංකා පත්තරය සහ දිවයින ඇතුළු පුවත්පත් වලින් පහර කෑමට ලක්වූයෙමි.

යුධ අපරාධ ගැන හෙළිකිරීමේ වරදින් ලංකා පුවත් පත (වීරවංශ සිටින අවධියේ) මගේ හැබෑ අතීතය රාජ්‍යයට හෙළිකළ අතර පාර්ලිමේන්තුවේදී මගේ නම ප්‍රකාශ කරමින් මට ලංකාවට නැවත පැමිණීමට නොහැකි (අඩුම වශයෙන් මගේ මවගේ මළගමටවත්) තත්ත්වයක් ඇති කරනු ලැබීය.

මා මිනිස් අයිතීන් වෙනුවෙන් පෙනී සිටි අතර ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී සමාජයක් වෙනුවෙන් පෙනී සිටියෙමි. පවතින වැඩවසම් රාජ්‍යයට එරෙහිව වන අතරම ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ලංකාවක් වෙනුවෙන් පෙනී සිටිමි. විප්ලවයේ සිහිනයෙන් මිදී මා බොහෝ කල්ය. ඒ වැඩවසම් සමාජයක, සමාජවාදී සමාජ පරිවර්තනයක් සිදු නොවිය හැකි බැවිනි. ඒ තුළ ඇතිකළ යුත්තේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී සමාජයක ය යන්න මගේ වැටහීමයි.

අවසානයේ පැවසිය යුත්තේ ජ.වි.පෙ. තම වැරදි නැවත නැවත කළ පක්ෂයකි. ඒ වැරදි හඳුනානොගැනීමෙන් ලංකා සමාජයට ගෙවීමට සිදුවූ වන්දිය අති විශාලය. නව කණ්ඩායම වෙත ද මගේ විවේචනය තදින් කියා සිටින්නේ ඔවුන් තවමත් පැරණි වරදම කරමින් සිටින බැවිනි.
මගේ ලිපිය පුරාම මා පවසා තිබුණේ කළ වැරදිවලට ස්වයං විවේචනයක් කර තම පක්ෂය විසින් මරාදැමූ (වෙනත් මත දැරීම නිසා) මිනිසුන්ගෙන් සමාව නොඉල්ලා දේශපාලනයක් කිරීම වැරුද්දක් බවයි.

වැරදි නිවැරදි කරගන්නවාද නැතිනම් අප වැනි විචේචකයින්ට "ද්‍රෝහීන්" කියා සිත් සනසා ගන්නාවද යන්න ඔබට අයිතිය!

රංජිත් හේනායකආරච්චි



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails