Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



විදෙස් රටක සිට ලංකාව දෙස විමසිලිමත් වීමේදී නිරතුරුවම අහන්නට දකින්නට ලැබෙනුයේ රට තව තවත් පරිහානියට යන තත්ත්වයකි. එය හුදු ආණ්ඩු විරෝධී මඩ යැයි සම්මත වෙබ් අඩවි ඇසුරුකොට ගෙන දැනෙන හැගීමක් නොව ආණ්ඩුවේ පුවත්පත්, වෙබ් අඩවි සහ ආණ්ඩුවට පක්ෂපාතී ප්‍රවෘත්ති සපයන්නන්ගෙන් ලැබෙන ප්‍රවෘත්ති හරහා ද එක ලෙස දැනෙන තත්ත්වයකි. සැබැවින්ම ලංකාව රටක් ලෙස ව්‍යූහාත්මක වශයෙන් දියුණුවේ මාවත තබා ඒ දිශාවට වත් පැමිණ නොමැති බව විවෘත මනසකින් යුතුව අසන, බලන ඕනෑම අයෙකුට වැ‍ටහෙන දෙයකි. ආර්ථික ක්‍රමය සම්බන්ධයෙන් වන සුප්‍රකට විරෝධය පසෙකලා "ධනවාදය" පිළිබදව සලකා බැලුව ද, ප්‍රාග්ධනය ගලාගෙන යාම සදහා අවශ්‍ය යටිතල පහසුකම්, අධ්‍යාපන ක්‍රමය, ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය, මානව අයිතිවාසිකම්, නීතිය සාධාරණය ක්‍රියාත්මක විම් වැනි කාරණාවත් නිසිලෙස ලංකාව තුළ ක්‍රියාත්මක නැත. ඒ අතර මෙතෙක් කාලයක් බලාපොරොත්තු කඩවූ මනසකින් යුතුව ලංකාව දෙස බැලූ මට යම් හෝ බලාපොරොත්තු සහගත ධනාත්මක දෙයක් ලංකාව සම්බන්ධයෙන් අහන්නට, දකින්නට වූ නිසාවෙන් මේ ලිපිය ලිවීමට පොළොඹවන ලදී.

ජවිපෙ දෙකඩ වීම සම්බන්ධයෙන් අතිශෝක්තියෙන් සිදුවන වෙබ් අඩවි වල කතිකාව, සැර බාල වීමකින් පසුව ලංකා සමාජය තුළ ද කතිකාවක් බවට පත්ව ඇතැයි මා උපකල්පනය කරමි. ඒ සම්බන්ධයෙන් විවිධ පාර්ශ්වයන් තුළින් විවිධාකාරයේ අදහස්, මතවාද පළවන අයුරු දක්නට ලැබුණි. පිරිසක් එකී දෙකඩ වීම සම්බන්ධයෙන් අදහස් පළකිරිම තුළ වඩා වෛරී, තරහ පිරිමසාගැනීමට කටයුතු කරන බවක් දක්නට ලැබෙන අතරම, තවත් පිරිසක් තමන්ගේ සහයෝගය ලබාදී තිබුණේ තමන්ගේ සතුරා නියෝජනය කරන පිළට ප්‍රතිපාර්ශවයටය. (පෙරටුගාමී පක්ෂයට ලැදි ත්‍රිමාන වෙබ් අඩවිය අර්බුදය මාධ්‍ය වෙත පැමිණි මුල්සමයේදී කුමාර පාර්ශ්වය විවේචනය කර ති‍බුණේ ඔවුන් සුමිත් චාමින්ද සමග කරමින් ඉන්නා සංවාදය හේතු කොට ගෙනය. එනිසා ඔවුන්ගේ සහයෝගය ටිල්වින් පාර්ශ්වයට ලැබී තිබුණි). තවත් පිරිසක් ජවිපෙ ගැටුම පිළිබදව සාකච්ඡා කරමින් තමන් එම ගැටුම තුළ ස්ථානගත වන ආකාරය පිළිබද වඩා වැඩි අවධානයක් යොමු කර ගැනීමට උත්සාහ කර තිබුණි. විශේෂයෙන් ජවිපෙන් ඉවත් ගොස් දේශපාලනික වශයෙන් හෝ පුද්ගලයින් වශයෙන් හුදෙකලාවූ පිරිස් මේ අතර විය. සුමිත් චාමින්ද [පහත වීඩියෝව], අජිත් පැරකුම් ජයසිංහ [ජවිපෙන් කැඩුණු වමට අපේ සහෝදරාත්මක සුබ පැතුම්!] වැන්නන් මෙම දෙකඩ වීමේදී කුමාර පාර්ශ්වය වෙත වඩා සාධනීය විවේචන අතුලත්ව අදහස් පළකර තිබූ අතර දීප්ති කුමාර ගුණරත්න [ගෝලීය ධනවාදයට එරෙහිව දහසක් මල් පිපේවා ! පිළිතුරක්ද? වංකගිරියක්ද?], ටිල්වින් පාර්ශ්වය සම්බන්ධයෙන් සිය සහයෝගය පළකරමින් අදහස් පළකර තිබුණි.



තත්ත්වය මෙසේ වන විට, මා සිටින රටට පැමිණි ජවිපෙ මධ්‍යම කාරක සභිකයෙකු සහ පළාත් සභා මන්ත්‍රීවරයෙක් ද වන වරුණ දීප්ත රාජපක්ෂගේ දේශනයකට සවන් දීමට මා හට ඉඩකඩ ලැබුණි. ඔහු නියෝජනය කරන්නේ ජවිපෙහි "වාම ප්‍රවණතාව" වුවත් ඔහුගේ අදහස් දැක්වීමේදී පළකළ වඩාත් සාධනීය ලක්ෂණ හේතුවෙන් මේ ලිපිය ලිවීමට හේතුවිය. ජවිපෙ දෙකඩ වීම සම්බන්ධයෙන් එක්තරා ආකාරයක පාර්ශ්වික අදහස් දැක්වීමක් වුව ද, එය ඇසුරුකොට ගෙන යම් කතිකාවක් ගොඩනැංවීම මෙහි අරමුණයි. පැරණි ජවිපෙ භාවිතාව සම්බන්ධයෙන් වූ මාගේ විවේචනයන් වලට වෙනස් වෙමින් නව ජවිපෙ "වාම ප්‍රවණතාව" දක්වන නම්‍යශීලී බව මේ කරුණු පෙළගැස්සවීමට හේතු වූ අනෙක් හේතුවය.

ලංකාව වැනි පසුගාමී ධනේෂ්වර රටක ‍දේශපාලන පක්ෂයක තිබිය සංවිධානාත්මක බව ඉක්මවමින් වඩා සැලසුම්ගත හා ක්‍රියාත්මක පක්ෂ ව්‍යූහයක් (බොල්ෂෙවික් පක්ෂ ව්‍යූහය) ජවිපෙ තුළ ප්‍රායෝගිකව ක්‍රියාත්මක වෙමින් පවතින (පැරණි ජවිපෙ සිටම) බව මා විශ්මයට පත්කළ පළමු කරුණයි. මේ සම්බන්ධයෙන් මා අසා තිබුණද, යම්කිසි දේශපාලන පක්ෂයක මධ්‍යම කාරක සභාවක් ‍විසින් රටට හෝ පක්ෂයට බලපාන යම්කිසි කාරණයක් සම්බන්ධයෙන් දින ගණනක් විවාද කිරීම ලංකාව වැනි කසිකබල් දේශපාලන තීරණ ගනු ලබන රටක තිබිය හැකි අ‍නපෙක්ෂිත තත්ත්වයකි. තමන්ගේ සතුරාගෙන් පළිගැනීමට නීතිය‍ වෙනස් කරන, තමන්ට අවශ්‍ය වාහන ආනයන කිරීමට වාහන බද්ද අඩුකිරීමට විශේෂ ගැසට් නිවේදන නිකුත් කරන හා පොත් ගණනක් වුවද ලිවිය හැකි තරම් ගොන් තීරණ ගනු ලබන දේශපාලන සංස්කෘතියක් හිමි රටක මෙවැනි භාවිතාවක් සම්බන්ධයෙන් අපගේ කෘතඥතාව පළනොකිරීමට තරම් අප කුහක විය යුතු නැත.

අප දන්නා ජවිපෙ යනු තමන්ගෙන් වෙන්ව ගිය පුද්ගලයා යනු තමනගේ ප්‍රධානතම සතුරා බවට පත්කරගන්නා දේශපාලන පක්ෂයකි. එසේ වුවද තමන්ගේ මතය වෙනුවෙන් පැමිණ සිටි ජවිපෙ හිතවතුන් එකග කරවාගැනීමට උත්සාහ කරන අතරතුර වරුණ රාජපක්ෂ විසින් තමන්ගෙන් වෙන්ව සිටින පිරිසට වෛරයෙන් හෝ අවමානයට ලක්කළ කිසිදු අවස්ථාවක් හෝ දක්නට නොලැබුනි. ඔහු විසින් සෑම විටෙකම පාහේ තමන්ගෙන් වෙන්ව සිටින පක්ෂ නායකයින් ආමන්ත්‍රණය කිරීමට සුපුරුදු "සහෝදරයා" යන යෙදුම භාවිතා කළේය. පුද්ගලයින්ට වරද පැටවීම වෙනුවට ඔහු විසින් නිරතුරුවම භාවිතාවේ හා ගනු ලැබූ තීරණ වල වරද අවධාරණය කරනු ලැබීය. මෙය එක්තරා ආකාරයක ජවිපෙ සම්බන්ධයෙන් වන සාධනීය වෙනසකි. විමල් වීරවංශ සම්බන්ධයෙන් පවා වරුණ පළකළේ මෙවැනි අදහසකි. එනම් එවැනි පුද්ගලයෙකු බිහිවීමේ දේශපාලනික පසුබිම හා ඒ සම්බන්ධයෙන් වන ජවිපෙ වගකීමයි. මීට හාත්පසින්ම වෙනස්වෙමින් තමන්ගෙන් වෙන්ව ගිය පිරිසට වෛරී ලෙස පහර දෙන අයුරු පැරණි ජවිපෙ විසින් සංවිධානය කළ රැස්වීම් වලදී දක්නට ලැබුණි.

පසුගිය කාලය පුරාවට ලංකාව පුරා විප්ලවවාදීන් හෝ රැඩිකල්වාදීන් වෙමින් සමාජය වෙනස් කිරීමට පිරිස් පෙළගැසුනද තමන් විසින් ඉදිරිපත් කරන දර්ශනයට අදාළ වූ වෙනස තමන් තුළින් විද්‍යාමාන නොවීම එහි කැපී පෙනෙන ලක්ෂණයක් විය. සරලව ගතහොත් මනුෂ්‍යත්වය ‍එරෙහිව යමින් තිබෙන සමාජ ක්‍රමය වෙනස් කිරීමට යෝජනා කළවුන් තුළ එකී යෝජිත මනුෂ්‍ය ලක්ෂණ දක්නට නොලැබුණි. ‍ තමන් සමග එකට කා බී දේශපාලන ව්‍යාපාර වල නියුක්තව සිටිය වුන් කිසියම් හේතුවකට ඉන් ඉවත්ව ගිය පසු ඔහුගේ ජීවිතය විනාශ කරලීමට තරම් එය ප්‍රබල විය. තවත් පිරිසක් තමන් විසින් ගොඩනැගූ සංවිධානය විසිර ගිය පසු එහි ඉතිරිවූ භාණ්ඩ බෙදා ගැනීමට මරාන්තිකව සටන් කළහ. එය ජවිපෙ මෙන්ම ජවිපෙට විවේචන එල්ල කරමින් බිහිවූ කුඩා කණ්ඩායම් වලට ද එකසේ පොදුය. රෝහණ විජේවීර ඇතුළු ජවිපෙ වෙනුවෙන් දිවි දුන්නවුන් ඇසුරින් සිදුකළ දේශනය ඇතුළත දී වරුණ රාජපක්ෂ මෙන්ම ඉල්මහ සමරු දේශනය සිදුකළ චමීර කොස්වත්ත ද මෙකී කරුණ අවධාරණය කළේය. එකී කාරණය සම්බන්ධයෙන් වන "වාම ප්‍රවණතාව"යේ නැඹුරුවෙන් සමාජ වෙනසක් කරන්නට ගොස් විමල් වීරවංශලා බිහිවීම පසෙකලා මනුෂ්‍ය හැගීම්, දැනීම් වලට සංවේදී මිනිසුන්වත් සමාජයට දායාද වෙතැයි වන බලාපොරොත්තුව තැබිය හැක.

පසුගිය කාලය පුරාවට අප අත්දුටු ජවිපෙ සාමාජිකයා යනු නම්‍යශීලී අයෙකු නොවේ. ඔවුන් තමන්‍ට එරෙහිව නැගෙන තර්කය කොන්දේසි විරහිතව පරාජය සදහා නැඹුරු වූවෙකි. අජිත් පැරකුම් [ජවිපෙ ගිරා පෝතකයකු සමග පැයක්] ලිපියේදී ද මෙම කරුණ අවධාරණය කරයි. නව ප්‍රවණතාව තුළ අප විසින් මෙතෙක් අත්දුටු තත්ත්වයන් වලදී මෙකී කරුණ සම්බන්ධයෙන් අවධාරණයට ලක්කළා පමණක් නොව භාවිතය තුළදී ද යම් යම් නම්‍යශීලී තත්ත්වයන් දක්නට ලැබුණි. නව ප්‍රවණතාවයේ වෙබ් අඩවිය [lankaviews.com] තුළ පිටස්තර අදහස් සඳහා ද ඉඩකඩ ලබාදීමත්, දේශපාලන සංවාද සදහා ඉඩවිවර කරමින් මෙතෙක් කලක් පැවති තිරය පසුපස සාකච්ඡා තිරය ඉදිරියට ගෙන ඒමත් එවැනි උදාහරණයකි. ජවිපෙ විසින් 71 හා 89 සන්නද්ධ අරගල සදහා මෙතෙක් කාලයක් ලබාදුන් අපැහැදිලි පිළිතුර පසෙකලා ජනතාව යනු සිහිබුද්ධිය ඇති පිරිසක් ලෙස ගෙන ඔවුන් හා එය විවෘතව සාකච්ඡා කිරීමද තවත් එවැනි තත්ත්වයකි.

අනු කරුණු වශයෙන් වෙන වෙනමම ලැයිස්තු ගත කිරීම අනවශ්‍ය වුවද ජවිපෙ නව ප්‍රවණතාවය සම්බන්ධයෙන් සාපෙක්ෂව සාධනීය මතයක් තහවුරු කිරීමට මෙතෙක් ඔවුන් විසින් ක්‍රියාකර ඇති ආකාරය සමත්ව ඇත. එය එහි අනාගත භාවිතාව සම්බන්ධයෙන් සහතියක් දීමට තරම් ප්‍රමාණවත් නොවුනද, ලංකාව මේ මොහොත වන විට අත්ව ඇති පරිහානිය ඇතුලත නව බලාපොරොත්තුවක් එක් කරලීමට ප්‍රමාණවත්ය. 2005 වසරේ සුනාමි ඛේදවාචකය සම්බන්ධයෙන් ලංකා සමාජය ක්‍රියාකරන විට එහි ජවිපෙ භූමිකාව සම්බන්ධයෙන් ද මෙවැනිම බලාපො‍රොත්තුවක් ඇතිවුව ද, එකළ ජවිපෙ අත්කරගෙන තිබූ සියළු සමාජයීය ජයග්‍රහණයන් මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපති කරවීම වෙනුවෙන් දියකර හරින ලදී. අද තත්ත්වය බොහෝ වෙනස්ව නව ජවයක් සහිත තරුණ පෙළක් ඇතුළු නව දැක්මකින් යුතු නව ප්‍රවණතාවක් ජවිපෙන් බිහිව ඇත.

ජවිපෙ ක්‍රියාකාරීත්වය ප්‍රායෝගිකව විවේචනය කළ හැකි තත්ත්වයන් බො‍හෝ ඉස්මතු විය හැක. පුබුදු ජායගොඩ විසින් පසුගිය දා ප්‍රකාශ කර තිබූ පරිදි ජවිපෙ සිදුකරන වැරදි යනු ජනතාව සිදුකරන වැරදිය. මන්ද ජවිපෙ යනු මහජනතාව අතරින් පත්ව මහජනතාව අතර ක්‍රියාත්මක පක්ෂයක් නිසාය. එය හුදු මතවාදයක් දේශනා කරමින් කාමරයකට වී ලියමින්, කියවමින් පමණක් සිටින පක්ෂයක් නොවන නිසාය. වැරදි සිදුවිය හැක්කේද, ප්‍රායෝගිකත්වය තුළදීමය.

විවේචන අත්‍යාවශ්‍යය. එය ඕනෑම සමාජ සංවිධානයක දියුණුවට අත්‍යාවශ්‍ය වූවකි. එහෙත් එකී පුද්ගලයාට හෝ සංවිධානයට එකී විවේචනය අවශෝෂණය කරගත හැකි පරිදි එකී විවේචනයේ විවෘතභාවය රැදී තිබිය යුතුය. ද්වේෂ සහගත විවේචනයකින් අනෙකා යටපත් වනවා මිසෙක ගොඩනැගීමක් වන්නේ නැත.

බලාපොරොත්තු බිඳ වැටීම් බොහෝමයක් ඇතුලත නව බලාපොරොත්තුවක් ඉපිද ඇත. එයද ඉටුවන බලාපොරොත්තුවක් ද යන්න පුරෝකථනය කිරීමට කල් මදිය. බලාපොරොත්තු සහගත සුභපැතුම් සමගින් අප බලාසිටිමු.

සරත් දිසානායක



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails