Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



‘කතා පුවත් තුනකට කිසිදු ආයාසයකින් තොරව සමීපරූප කැඳවන ප‍්‍රසන්න විතානගේ එල්.ටී.ටී.ඊ.ය මෙම චිත‍්‍රපටය පුරාවට ම දුරස්ථ රූපයක් බවට පත්කරලා තියෙනවා.... ’

රෝහිත භාෂණ එහෙම කීවේ ‘ඉරමැදියම’ චිත‍්‍රපටය වෙනුවෙන් කොළඹ මහවැලි කේන්ද්‍රයේ පැවති ප‍්‍රසිද්ධ සම්මන්ත‍්‍රණයකට සහභාගී වෙමිනි.

‘මං චේගේ සුරුට්ටුව අයින් කරලා පිංතූරෙ ආයෙමත් ප‍්‍රින්ට් කරා. සුරුට්ටුව අපේ සංස්කෘතියට ගැලපෙන්නේ නෑ... ’

කඩුල්ලේ ප‍්‍රියන්ත එහෙම කීවේ කැලණිය විශ්ව විද්‍යාලයේ (වත්මන්හි නාථ දේවාලයකි.) පොත් ප‍්‍රදර්ශනයක් පවත්වමින් සිටියදීය. 2004 අවුරුද්දේ එක්තරා දවසක ස්වර්ණ සංඛ පදනම මගින් සංවිධානය කරන ලද ‘ඉරමැදියම’ චිත‍්‍රපටය පිළිබඳ ප‍්‍රසිද්ධ සම්මන්ත‍්‍රණයක ආරම්භක දේශනය පවත්වමින් රෝහිත භාෂණ තම අදහස වඩාත් පැහැදිලි කළේය. චිත‍්‍රපටයේ චමරිට ආරක්ෂක අංශයේ නියුතුව සිට අතුරුදහන් වූ තම සැමියා නිරෝෂන් හමුනො වන්නාක් මෙන්, කුඩා අර්ෆත් ට තම සුරතල් බල්ලා හමු නො වන්නාක් මෙන් ප‍්‍රසන්නට කිසිදාක එල්.ටී.ටී.ඊ.ය හමු නො වනු ඇති බවත් එහිදී භාෂණ පෙන්වා දුන්නේය.

එම අවුරුද්දේම දවසක "දුම්බීම අපේ සංස්කෘතියට ගැලපෙන්නේ නෑ. විප්ලවීය ප‍්‍රතිරූප වුණත් ලාංකීය සමාජ විප්ලවයක් වෙනුවෙන් අපේ දැනුමට භාවිතයට උකහා ගන්නකොට ලාංකීය ජාතිකත්වයට ගලපාගන්නට ඕන. එහෙම නැතුව කවදාවත් ලංකාවේ විප්ලවයක් කරන්න බෑ" කඩුල්ල නමින් පොත් ප‍්‍රකාශන ආයතනයක් පවත්වාගෙන ගිය ජ.වි.පෙ ක‍්‍රියාධරයෙකු වුණු ප‍්‍රියන්ත රණසිංහ ඔහුගේ මතය තහවුරු කළේය.

ගෙවීගිය කාලය වසර හතකි. අද වෙද්දී භාෂණ සිය ජීවිත ආරක්ෂාව වෙනුවෙන් ලංකාවේ භූගෝලීය දේශසීමාව පසුකර ගොස් ඇත. කඩුල්ලේ ප‍්‍රියන්ත ‘කඩුල්ල’ අතහැර බැසිල් රාජපක්ෂ අමාත්‍යවරයාගේ සම්බන්ධීකාරකයකු වී තිබේ. 30 වසරක යුද්ධයක ජය සිංහල දකුණට හිමිව ඇත. යුධ ජයග‍්‍රහණයට නායකත්වය දුන්නු සරත් ෆොන්සේකා හිරගෙදර ය. කේ.පී. විසුම්පායේ ප‍්‍රභූවරයෙකි... කරුණා අම්මාන්, පිල්ලෙයාන් ආණ්ඩුවේ අමාත්‍යවරුන්ය. දෙවන ජනරජ ව්‍යවස්ථාව සම්මත කළදා සිට 2/3 ක බලයක් කවදාවත් ගන්න බෑ කියූ ඔස්තාර්ලාගේ අර්ථදැක්වීම් හමස් පෙට්ටියට වැටී 2/3 ක බලයක් සහිත ආණ්ඩුව ශක්තිමත් වී ඇත. ඉදිරිපත් කරන ඕනම පනතකට අත උස්සන මැති ඇමතිලා තොගයක් පැටව් ගසා තිබේ. දෑත ඔසවා යුද්ධයට ආ වැඩූ සහ යුදකාමය දැල්වීමේ අනගිභවනීය වගකීමක් ඉටුකළ ජ.වි.පෙ. යුද්ධයෙන් අනාථ වූවන් ගැන වේදනාවෙන් කතා කරයි. දේශපේ‍්‍රමී කවි ලියූ ජ.වි.පෙ. කවියන් පශ්චාත් යුද විරෝධී කවි ලිවීම අරඹා තිබේ. සිනමාව ගැන මෙලෝ හසරක් නො දන්නා ටෙලි මුදලාලිලා, හමුදා ලොක්කෝ, සංස්ථා සභාපතිවරුන් සිනමාකරුවන් බවට පත් වී ඇත. ඒ නිසාම අන්තවාදී දේශපාලකයින්ගේ ප‍්‍රචාරණවාදී ව්‍යාපෘතීන්වලට රූප රාමු ටිකක් පෙළ ගස්වා චිත‍්‍රපටයක් ලෙස නමක්දීම මේ මොහොතේ මෝස්තරයකි. මහින්දාගමනයට, ගාමනීට පසුව සෙල්වම්...


අපේකම හෙවත් හීලෑකරණය

රැවුල වවපු, සුරුට්ටුව කටේ ගහගත්, ස්ත‍්‍රීන් දෙනුන් දෙනකු ඇසුරු කළ, ලිංගිකත්වය දේශපාලන කතිකාවකට ගෙනෙන්නට උත්සාහ දැරූ, මිනිසුන් මැරූ, තුවක්කුව අතින් ගත් චේ අප කෙතරම් බියට පත්කරනු ඇත්ද...? ඒ වෙනුවට රුවුල ට්‍රිම් කරපු, තුවක්කුව අ‍‍තේ නැති, සුරුට්ටුව නැති, මිනී නොමරන, තොප්පිය විතරක් ඇති චේ, අපේ සිතට කෙතරම් සහනයක්ද? තමා පීඩාවට පත් කළ ඇදුම රෝගය නොතකා, වෛද්‍යවරයකු ලෙස ගත කළ හැකිව තිබූ සුපිරි ජීවිතය අතහැර, කියුබානු විප්ලවයෙන් පසුව ලැබුණු කර්මාන්ත අමාත්‍ය පදවියද පසෙකට දමා පරාජය පෙනි පෙනී බොලීවියානු විප්ලවයට නායකත්වයදීම සඳහා ජීවිතය පරදුවට තබා සියෙරාමියෙස්ට‍්‍රා කඳුයායට ගිය චේ කෙතරම් දඩබ්බරද? අර්ථදක්වාගත නොහැකි තරම් කරදරකාරීද...? ඒ වෙනුවට රතු හීන පැටවුන්ට විකුණමින් ඉණි මගේ ඉහළටයාමට පිඹුරුපත් සකසමින් කාංසිය මකා ගන්නට සවසට අඩියක් සප්පායම් වී චේ ගැන කතා කිරීම කෙතරම් සැහැල්ලූවක්ද...? කඩුල්ලේ ප‍්‍රියන්ත නො කීවේ එයයි. ඉදින් අන් යමක් අපේකරණය කිරීම යනු කරදරකාරී යථාර්ථයෙන් ගැලවී අප විසින් තනාගත් මායාවක ස්ථානගත කළ ප‍්‍රතිරූපයක සැහැල්ලුවයි. සෙල්වම් චිත‍්‍රපටයේ පූර්ව ප‍්‍රචාරණ ව්‍යාපෘතියේ මුලින් ඇලවුණු පෝස්ටරය "ඔව් , මම කොටියෙක්" යන්නයි. දෙවැන්න "මම පුනරුත්ථාපනය වුණා" යන්නයි. තෙවැන්න "මම දැන් සෙල්වම් සිංහල චිත‍්‍රපටයේ නළුවෙක්" යන්නයි. සැබෑ කොටියා යනු කාලාන්තරයක් තිස්සේ පාගාදැමූ ජනවර්ගයක යටපත්කර දැමූ දෙමළ හෘදසාක්ෂියට උත්තේජනයක් සැපයූ, ඡන්දය ප්‍රෝඩාවක් වූ පසු උණ්ඩය කෙරෙහි විශ්වාසය තැබූ, මිනී මැරූ, කැලෑ ඇඳුමෙන් සැරසුණු, අපිරිසිදු, නො තේරෙන කර්කශ භාෂාවක් කතා කරන, පොලොවේ අයිතිය ඉල්ලා සටන් කරන ත‍්‍රස්තවාදියෙකි.

පුනරුත්ථාපනය වූ කොටියා යනු මහ ආණ්ඩුවට හීලෑවුණු, හොඳින් සිංහල උච්චාරණය කරන, කෝවිලට අඩුවෙන් ද වැඩියෙන් පන්සල් ද යන, සටන් කිරීම වෙනුවට නාඹර කෙල්ලක සමග ඩාන්ස් කරන, සුදු- පිරිසිදු, සිරියාවන්ත පෙනුමකින් යුතු එකෙකි. ඉදින් පළමු කොටියා අප බියට පත්කරවයි. කොළඹ බස්වල බෝම්බ අටවා සිංහලයාගේ ආතල් කඩයි. දෙවැන්නා අපට සහනයක් ගෙනෙයි. ඌ කරන්නේ අපි කියන දේ පමණයි. මොන තරම් සැහැල්ලූවක්ද.. ? ‘සෙල්වම්‘ චිත‍්‍රපටයේ නළුවෙකු වග නො කියා "සෙල්වම් සිංහල චිත‍්‍රපටයේ" යනුවෙන් "සිංහල" අවධාරණය කරන්නට සංජය ලීලාරත්නට සිදුවෙන්නේ ‘දෙමළ’ ඔහු බියට පත්කරවන නිසාමය. දෙමළ සටන්කරුවන් සිංහල චිත‍්‍රපටවල නළුවන් බවට පත්වීම හුදු කලාත්මක භාවිතයක් නොව ගැඹුරු තක්කඩි දේශපාලනයක හරස්කඩකි. උතුරේ කෝවිල්වල ‘බෞද්ධ නටඹුන්’ මතින් ‘පන්සල් ’ ඉදිවෙයි, ද්‍ර විඩ නාමපුවරු ගැලවී සිංහල නම් තහඩු එල්ලෙයි, ද්‍රවිඩ ගම්බිම්වල සිංහල ජනපද ඉදිකිරිමට උත්සාහ කෙරෙයි. අත්පත්කරගත් ඉඩකඩම් කුණු කොල්ලයට විදෙස් ආයෝජකයින්ට විකුණා දැමෙයි. ඉතිරි ඉඩම්වල අඟලින් අඟලට හමුදා කඳවුරු ඉදිවෙයි. බිත්ති හතරෙන් එළියට බසින විට හමුදාව හමුවෙයි. අසල්වැසියෙක් ගෙදරට පැමිණිවිට හමුදාවෙන් ඇවිත් දොරට තට්ටු කර ගෙදර සාමාජිකයින් ගණන් කරයි. මේ සියල්ල මැද සෙල්වම් රටපුරා තිරගතවෙයි.

සෙල්වම් නම් සෙලෝලයිඩ් රූප පෙළ

‘සෙල්වම්’ හි රූප පෙළ දිගහැරෙන්නේ සත්‍යවේල්ගේ නිවස තුළ සකස්කොට තිබුණු බංකරය වසාදැමූ බව කියන සංවාදයකිනි. අනතුරුව එකිනෙකට සමාන්තරව එකිනෙක හා සම්බන්ධ වෙමින් කතා තුනක් ඉදිරියට ගලයි.

01. යුද්ධය නිමවීමෙන් පසු යාපනයේ ඉදිකළ ‘මාතර බේකරියේ’ මුදලාලි ගුරුතුමියට කිඹුලා බනිස් කැවීම.
02. එන්.ජී.ඕ. එකක උපදේශිකාවක හා නැටුම් ශිල්පිණියකවූ තරුණියගේ ආදර කතාව (එය පුනරුත්ථාපනය වූ කොටි තරුණයාට වීම විශේෂය.)
03. චිත‍්‍රපටයේ කතානායකයා වූ කුඩා සෙල්වම්ට මහින්ද රාජා දැකීමේ ආශාව ඉෂ්ඨවීම.

මාතර බේකරියේ මුදලාලිගේ ඇත්ත වුවමනාව කුමක් වුවද ගුරුතුමියට කිඹුලා බනිස් කැවීමෙන් ඔහු තෘප්තියට පත්වේ. එල්.ටී.ටී.ඊ තරුණයාගේ දෙමළ විමුක්ති අරගලය සිංහල තරුණියක විවාහ කරගැනීමෙන් පරිපූර්ණ වේ. කුඩා සෙල්වම්ට තිබූ ජනාධිපතිවරයා හමුවී කතා බහ කිරීමේ උණ ජන රැළියකදී ජනාධිපති මහින්ද රාජපක්ෂ මහතා දැකීමේ සෙම්ප‍්‍රතිශ්‍යාවකින් අමන්දානන්දයට පත්වේ. අවසානයේ ‘සභාතොමෝ සතුටින් විසිර ගියහ’යයි කිව හැකිය. ‘මයි නේම් ඊස් ඛාන්’ චිත‍්‍රපටයේ ශාරුක් ඛාන් ට අමෙරිකානු ජනාධිපතිවරයා හමුවී කිව යුතු දෙයක් තිබිණි. ‘මිස්ටර් ප‍්‍රසිඩන්ට්, මයි නේම් ඊස් ඛාන්. අයෑම් නොට් අ ටෙරරිස්ට්’යයි ඔහු කියයි. සෙල්වම්ට එහෙව් දෙයක් කියන්නට තිබුණාදැයි නොදනිමි. එහෙත් ලීලාරත්නට වුවමනාවී නම් කුඩා සෙල්වම්ට ජනාධිපතිවරයා හමුවී කතා බහ කිරීමේ අවස්ථාව උදාකර දිය හැකිව තිබුණි. පාර්ලිමේන්තු මන්ත‍්‍රීනි මාලනී ෆොන්සේකා මහත්මිය හරහා හෝ එකී අවශ්‍යතාව ඉටුකරගත හැකිව තිබුණි. මන්දයත් ලීලාරත්න තරමටම රංගන හැකියාවක් මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාට හිමිව තිබීමත්, ලීලාරත්න අඳින ලද නිල ඇඳුම සිංහල සිනමාවේ සක්විති වූ ගාමිණී ෆොන්සේකා ලවා ‘නොමියෙන මිනිසුන්’ හි අන්දවාගෙන තිබීමත් නිසාම ඔහුට තම ප‍්‍රතිරූප වන්දනය මනාව ඉෂ්ඨ කරනා කෘතියකට සහයදීම මහ ලොකු කජ්ජක් නො වන බැවිනි. එය එසේ වීනම් සියල්ල හොඳින් යයි කියන්නට හැකියාව තිබිණි. නැතත් කම් නැත. සියල්ල හොඳින් ම ය.


කරුණු දක්වන ආකාරයට මෙහි සෙල්වම්ට මවත් පියාත් අහිමිවී ඇත. ඔවුන් ඝාතනය කර ඇත්තේ එල්.ටී.ටී.ඊ.ය විසිනි. සෙල්වම් නිවසේ භූ ගත බංකරයක සඟවා තබන්නේ ද එල්.ටී.ටී.ඊ.ය විසින් පැහැරගෙන යනු ඇතැයි බියෙනි. පුෂ්පා නම් වෛද්‍ය සිසුවා පැහැරගෙන යනු ලබන්නේද එල්.ටී.ටී.ඊ.යෙනි. ගුරුතුමියගේ සැමියා මරාදමන්නේ ද එල්. ටී.. ටී. ඊ යෙනි. යාල්දේවිය පුපුරුවා හැර අමු අමුවේ මිනිසුන් හා හමුදා සෙබළුන් ඝාතනය කරන්නේද එල්.ටී.ටී.ඊ.ය ම ය. ආරක්ෂක හමුදා විසින් සිදුකර ඇත්තේ දෙමළ ජනතාවටත්, මුළු මහත් රටටත් යහපත්දේ ම ය. කොයිතරම් නම් අස්වැසිල්ලක්ද...? චන්දික නානායක්කාර වැනි පියරු බබාලාගේ රෝස පැහැ මුහුණු දකිනවිට යුද්ධය කෙතරම් සෞන්දර්යාත්මකදැයි කෙනෙකුට හිතෙන්නට බැරි නැත. නිළි රැජින මාලිනිගේ රංගනයේ සමබරතාව කඩින් කඩ බිඳ වැටෙයි. ඇතැම් සංවාදවල (සත්‍යවේල් සමග සෙල්වම් ගැන කතා කරන රූප රාමු/සෙල්වම්ට බත් කවන රූප රාමු) ඉතා පැහැදිලිව සිංහල බස හසුරුවන ඇය තවත් තැනක දෙමල සංස්කෘතියේ මිශ‍්‍රණය කියා පාන්නට ගොස් කැඩිච්ච සිංහලෙන් කතා කරයි. මානසික ආතතියෙන් පීඩා විඳින ද්‍රවිඩ තරුණයකු වූ රාජන් තමා විඳි අමිහිරි අත්දැකීම් සිහිපත්වී රෝගී වුවත් මාතෘකාව වෙනස් කොට තරුණිය විසින් ඩාන්ස් කිරීම අරඹද්දී ක්ෂණයකින් රෝගය නිවාරණය වීම කෙතරම් භාග්‍යයක්දැයි සිතේ. ඇය සමග ඩාන්ස් කරන්නට හැකි වෙතොත් බොහෝ ආතතීන් සමනය වෙතැයි උපකල්පනය කළ හැකි තරමට සංස්කෘතික ශරීරයක් ඇයට හිමි වුවත් යුද ආතතියෙන් පීඩා විඳින්නකුගේ මනෝභාවය ඊට වඩා බොහෝ සංකීර්ණ බැව් ලීලාරත්නලා නොදනියි. සෙල්වම් හි අවසානය සලකුණු වන්නේ ද්‍රවිඩ ත‍්‍රස්තවාදයෙන් මුදාගත් ගම්බිම් එකී ජනයාට ම යළි ලබාදී දකුණ බලා එන හමුදා ජීප් හා ට‍්‍රක් රථ පෙළකට මග අවුරා ගම්මුන් සිටගැනීමෙනි. තමන්ව අතහැර නො යන ලෙස ගම්මුන් හමුදාවෙන් ඉල්ලා සිටියි. ‘දැන් තියෙන්නේ සිවිල් පාලනය.. කැලෑ නීතිය ඉවරයි’ කර්නල් කියයි. හමුදාවට සමුදෙන්නට සිදුවීමේ වේදනාත්මක මුහුණු රූප රාමු තුළ බොඳ වෙද්දී උතුරේ සිවිල් පාලනය ස්ථාපිත කළ හමුදාවෝ දකුණ බලා ඇදෙති. තක්කඩි න්‍යාය පත‍්‍රයක කොයිතරම් නම් අවිහිංසක ප‍්‍රාර්ථනාවක්ද.. ? චිත‍්‍රපටය පුරාවට සිනමාත්මක රංගනයක් දැක ගත හැකිනම් ඒ අති විශිෂ්ට රංගධරයා වූ ජෝ අබේවික‍්‍රමයන් පණ පොවන ‘සත්‍යවේල්’ගේ චරිතය පමණි.

අහසින් පොලොවට

ත‍්‍රස්තවාදය පීඩිතායාගේ සුසුමකැයි පෙන්වා දුන්නේ අල්ලපු රටේ දේශපාලන චින්තකයකු වූ අයිජාස් අහමඩ් ය. යුද්ධය හා ඒ ආශ‍්‍රිත තේමා ඔස්සේ සිනමාකරණයේ යෙදුණු සියල්ලන්ට ම පාහේ එල්.ටී.ටී.ඊ.ය මගහැරුණි. එල්.ටී.ටී.ඊ ත‍්‍රස්තවාදියා ගැන බොහෝ සිනමා කෘති ඔස්සේ රූප පෙළගැසුණ ද ඔවුන් ත‍්‍රස්තවාදී මාවතට ඇද දැමූ දකුණේ දේශපාලන ක‍්‍රියාවලිය සියලූදෙනා අවිඥනාකව හෝ සවිඥානකව අමතක කරදමා තිබේ. ශ‍්‍රී ලංකාවේ ජාතික රාජ්‍ය ගොඩනගන විට ‘ද්‍රවිඩයා’ බැහැර කරලීමත්, එසේ බැහැර කරලූ දෙය, එසේ නැතිනම් මර්දනය කළ දෙය යළි ‘රෝග ලක්ෂණයක්’ ලෙස මතුවීමත් නොතකා හැර තිබේ.


එබැවින් සෙල්වම් රූප රාමු අතර නොකියවෙන කතාවේ අංශු මාත‍්‍රයක් කෙරෙහි අපගේ අවධානය යොමුවිය යුතුවේ. ‘සෙල්වම්’හි ප‍්‍රධාන චරිතයකට පණ පොවන පුනරුත්ථාපනය කරන ලදැයි කියන එල්.ටී.ටී.ඊ. සැකකරු වන්නේ ශාන්තිලිංගම් ගෝකුලන්ය. පුනරුත්ථාපන කඳවුරක දී හමුවන ගෝකුලන් එල්.ටී.ටී.ඊ.යට එරෙහි චිත‍්‍රපටයක් නිර්මාණය කිරීම සඳහා සංජය ලීලාරත්නට බාරදෙනු ලබයි. ඒ අනුව දැඩි ආරක්ෂක රැකවල් මැද දැඩි කොන්දේසි මධ්‍යයේ රූගත කිරීම් සිදුකෙරෙයි. අධ්‍යක්ෂවරයාගේ අවසරයකින් තොරව කිසිදු බාහිර පුද්ගලයකු හමුවීමට ගෝකුලන්ට නො හැකිය. අධ්‍යක්ෂවරයා විසින් දෙනු ලබන පිළිතුරු මිසක වෙනත් කිසිදු ස්වයං මතයක් ප‍්‍රකාශ කිරීම සපුරා තහනම් ය. රූගත කිරීම් සිදුකෙරුණු මෙන්ම තිරගත කෙරෙන කාලයේ පවුලේ උදවිය හෝ වෙනත් බාහිර කිසිවෙකු හමුවීම තහනම් කර තබේ. තාමත් රැඳවුම් නියෝග මත සිටින බව කියන ඔහුට යාපනයේ සිය ඥාතීන් බැලීමට යාමට හෝ අවසරයක් නැත. එපමණක් නොව මෙම චිත‍්‍රපටයට අදාළ පළමු පූර්ව ප‍්‍රචාරක පෝස්ටරය වූ "ඔව් මම කොටියෙක්" යන්නෙහි යටින් තමාගේ අත්සන ව්‍යාජ ලෙස යොදා තිබීම පිළිබඳ විරෝධයපෑම හේතුවෙන් ශාන්තිලිංගම් ගෝකුලන්ට ලීලාරත්න විසින් තර්ජනය කර ඇතැයි කියැවෙයි. ඒ සෙලෝලයිඩ් රූප රාමුවෙන් පිටත ඔහුට අත්දකින්නට ලැබී ඇති යථාර්ථයයි.

ද්‍රවිඩ තරුණයෙකු හා විවාහවී දෙණියායෙන් යාපනයට ආ බව කියන මධූ යාපනයෙන් මධුවනී වීමෙන් ද (ගුරුතුමිය අඟවනු ලබන්නේ තමා එල්.ටී.ටී.ඊ.යේ හිටපු පොලිස් ප‍්‍රධානියා මෙන්ම පසුව දේශපාලන අංශ ප‍්‍රධානියා බවට පත්වූ එස්.නඬේසන්ගේ සිංහල බිරිඳ වන බවයි.) ‘ඔයා ත‍්‍රස්තවාදීද.. ඔයාගේ මහත්තයා නඬේසන් ප‍්‍රභාකරන්ගේ යාළුවානේද.. ඔයාලා ඔක්කොම ත‍්‍රස්තවාදීන්ද..?’ යනුවෙන් කුඩා සෙල්වම් උද්වේගාකාරී ස්වරයකින් හඬ නැගීමට කටයුතු කිරීමෙන්ද ඒ බව සනාථවේ. චිත‍්‍රපටයට අනුව ගුරුතුමියගේ මෙම සැමියා මරාදමන්නේ ද එල්.ටී.ටී.ඊ.ය යි. ඒත් සැබෑ මහ පොලොවේ සිදුවූ දේ ඊට හාත්පසින් ම වෙනස්ය. රත්න ශ‍්‍රී ‘සිංහල සිංදුකියන නළලේ තිලක තියන කිරිල්ලී’ කීවේ ද නඬේසන්ගේ සිංහල බිරිඳ වූ විනීතා ගුණසේකරටය. ඇගේ කසාදයට අත්සන් තැබූ වාසුදේව නානායක්කාර මහතා ම අද ඇයට මරණය කැඳවූ හමුදාවක් මෙහෙයවූ ආණ්ඩුවේ ම රාජ්‍ය භාෂා හා සමාජ ඒකාබද්ධතා කැබිනට් අමාත්‍යවරයා ය.


"මේ හමුදා නිල ඇඳුමෙ සැඟවිලා ඉන්නේ සුන්දර මිනිහෙක් බව මුළු ලෝකය ම දැකලා ඉවරයි" සෙල්වම් හි කැප්ටන් අපට කියයි. 71 දී 10,000 ක් ද, 88-89 වකවානුවේ දී 60,000 ට අධික පිරිසක් ද, 2009 වන විට 100, 000 ට ආසන්න පිරිසක් ද අකලට මිහිදන් කරනු ලැබුවේ ද එකී සුන්දර මිනිසා ම බව කැප්ටන් නො කියයි. 2000 දශකයේ මධ්‍යයේ හයිටියේ සේවයට ගොස් ස්ත‍්‍රී දූෂණය හා ලිංගික අපචාර චෝදනා ලබා යළි ශ‍්‍රී ලංකාවට පිටමං කරනු ලැබූ හමුදා කණ්ඩායම පිළිබඳ අදහස් දක්වමින් එවක පාර්ලිමේන්තු මන්ත‍්‍රීවරයකු වූ විමල් වීරවංශ මහතා පාර්ලිමේන්තුවේ දී කියා සිටියේ එය අධිරාජ්‍යවාදී කුමන්ත‍්‍රණයක් බවයි. පුරුෂ ලිංගය සෘජුවීම ද අධිරාජ්‍යවාදී කුමන්ත‍්‍රණයක් බවට අපට පසක් කළ ඔහු පසු කලෙක අමාත්‍යවරයකු වීමේ අපේක්ෂාවෙන් මැතිවරණයට තරග කරන විට පාර්ලිමේන්තු කතා එකතුකොට ප‍්‍රකාශයට පත් කළ ‘ගරු කතානායකතුමනි’ කෘතියේ කුමක් හෝ හේතුවක් නිසා මෙම කතාව ඇතුළත් කර නො තිබිණි. පශ්චාත් යුද ශ‍්‍රී ලංකාව තුළ සීඝ‍්‍රයෙන් ඉහළයන අපරාධ රැල්ල සීරුමාරුවට පරීක්ෂා කර බලන්නේ නම් මෙම සුන්දර මිනිසා ඊට දක්වා ඇති දායකත්වය මනාව පැහැදිලි වෙයි.

යුද්ධයකදී යුද ආතතිය දනවන්නේ එක් පාර්ශවයකට පමණක් නොවේ. එහෙත් ‘සෙල්වම්හි’ ආතතියට ලක්වෙන්නේ එල්.ටී.ටී.ඊ.යේ රාජන් පමණි. ඊට නිසි ප‍්‍රතිකාර ලබාදීම වෙනුවට කර්නල් (ලීලාරත්න) පවසන්නේ 'හොඳ කසාදයක් කරගෙන, රස්සාවක් කරගෙන යනකොට ඔය තත්ත්වය ඉබේ ඇරිලා යයි’ කියා ය. එය ආගම දහමට අනුව යුද්ධ කළ නිසා පශ්චාත් යුද මනෝ චිකිත්සක ප‍්‍රතිකාර හමුදාවට අවශ්‍ය නැතැයි එවක හමුදා මාධ්‍ය ප‍්‍රකාශකවරයා පැවසූ අදහසට සමානය.


පශ්චාත් යුද උතුරේ ස්ත‍්‍රීන්ට සිදුවන ලිංගික පීඩා, ඉඩම් අත්පත්කරගැනීම්, අපචාර, පැහැරගෙන යාම්, ඝාතන, ප‍්‍රජාතාන්ත‍්‍රික අයිතිවාසිකම් උදුරාගැනීම පිළිබඳ සම්පූර්ණ වාර්තාවක් එම්.ඒ. සුමන්දිරන් මන්ත‍්‍රීවරයා විසින් පසුගියදා පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කළේය. සංවර්ධනයට මුවාවී උතුරු- නැගෙනහිර පළාත්වල සිදුවන සිංහල ජනපදකරණයට එරෙහිව ද්‍රවිඩ දේශපාලන පක්ෂ කිහිපයක නායකයින් පසුගිය ඔක්තෝම්බර් 17 වන දින වව්නියාව නගරසභා ක‍්‍රීඩාංගණ භූමියේ සත්‍යග‍්‍රහයක් පවත්වන ලදී. එම සත්‍යග‍්‍රහයට කොටි සංවිධානය යනු ද්‍රවිඩ ජනයාගේ එකම නියෝජිතයා යයි පැවසූ මාවෙයි සේනාධිරාජාගේ සිට එම සංවිධානය තුරන් කිරීම සඳහා රජය සමග අත්වැල් බැඳගත් ආනන්ද සංගරී දක්වා නායකයින් සහභාගී විය. එහෙත් ලීලාරත්නගේ ‘සෙල්වම්’ හි ආරක්ෂක හමුදාවන් ද්‍රවිඩ ජනයාගේ ඉඩකඩම් හා වතුපිටි ඒ අයට ම යළි බාරදී එකී ප‍්‍රදේශවල සිවිල් පාලනය ස්ථාපිත කොට ජනයා යන්නට එපා කියද්දීත් හැරී එයි. වෙනස කෙතරම්ද...? සෙල්වම්ට මහින්ද රාජා උතුරේදී හමුවීම ඔහුත් මහින්ද රාජාත් දෙදෙනාම අමන්දානන්දයට පත්කරයි. එහෙත් යුද්ධය නිමවීමෙන් පසු පළමු වරට උතුරේ සංචාරය කළ ජනාධිපතිවරයා වව්නියාවේදී පැවැත්වූ ජන හමුවේදී ද්‍රවිඩ භාෂාවෙන් වචන ටිකක් හරඹ කරන්නට දැරූ උත්සාහයේ දී අත්දකින්නට ලැබුණේ ‘සෙල්වම්’ හි දක්වන ප‍්‍රීති ඝෝෂා නොව සෙල්වම්ලාගේ සමච්චල් සහගත ඝෝෂාවයි. එහිදී ජනාධිපතිවරයා ද කෝපයෙන් වෛරී සහගතව ශුද්ධ සිංහලෙන් කතා කළ අයුරු මෙරට ජාතික මාධ්‍ය වලින් වාරණය කළ ද අන්තර්ජාලයෙන් දැකබලා ගත හැකිය.

මා හට කොළඹ රීගල් සිනමාහලෙන් ’සෙල්වම්’ නරඹන්නට හැකිවූයේ පසුගිය 27 වනදාය. එදින ශ‍්‍රී ලංකාවේ පළමු අධිවේගී මාර්ගය ජනතා අයිතියට පත්කිරීමෙන් අනතුරුව කරන්දෙණියේ පැවති ජන හමුවට සහභාගී වූ ජනාධිපතිවරයා අපූරු කතාවක් කළේය. දක්ෂිණ- කොළඹ අධිවේග මාර්ගය සේම යාපනය- කොළඹ අධිවේගී මාර්ගය සෑදූ පසු බෙදුම්වාදී අවශ්‍යතා පැන නොනගිනු ඇති බවයි. පාරවල් වසන්නට වසන්නට බෙදුම්වාදය පෝෂණය වන බවත්, පාරවල් හදන්නට හදන්නට එකාවන්ව නැගී සිටින්නට අවස්ථාව උදාවන බවත් ජනාධිපතිවරයා එදින අවධාරණය කළේය.

සිනමාශාලව තුළදී මාගේ ජංගම දුරකථනය ක‍්‍රියා විරහිත කර තිබුණු බැවින් එළියට පැමිණි වහාම එය සක‍්‍රීය කළෙමි. එකෙණෙහිම ලැබුණු කෙටි පණිවිඩයේ සටහන් වූයේ අනුරාධපුර බන්ධනාගාරයේ ද්‍රවිඩ සැකකරුවන්ට බන්ධනාගාර නිලධාරීන් විසින් අමානුෂික ලෙස ප‍්‍රහාරයක් එල්ල කරනු ලැබ ඇති බවයි.

කිව යුත්තේ සරල වැකියකි. ‘ඔහෙලට සුබ අනාගතයක්!’ එහෙම කියන්නේ මා නොව සෙල්වම් චිත‍්‍රපටයේ කර්නල් භාතියයි. එහෙමත් නැත්නම් සංජය ලීලාරත්නයි.

ප්‍රියාන් ආර්. විජේබණ්ඩාර



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails