Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



මාතෘකාව- කේදීස්වරන් තේවරාජා

පරම සත්‍යයේත්, නිර්මලත්වයේත් සංයමයේ හා ශික්ෂණයේත් සංඛේතීය කුසුම වන බ්ලූ වෝටර් ලිලී හෙවත් නිල් මහනෙල, ශ්‍රී ලාංකීක යන ව්‍යාජ පොදු ජාතිකත්ව හැඟවුම්කාරකය තුළ අධිනිශ්චය වූ සිංහල ජාතියේ හෙවත් සිංහල බෞද්ධ අනන්‍යතාවයේ පරම පුෂ්පය බවට පත්ව ඇති යථාර්ථයෙහි සත්‍ය වශයෙන්ම පවතින්නාවූ නිර්මලත්වය, සංයමය හා ශික්ෂණය අපි සිය දහස් වරක් අත්දැක ඇත්තෙමු.

බුද්ධත්වයට පත්වූ කුමාර සිද්ධාර්ථයන්ගේ පා පතුල්හි ඉසියුම්ව කැටයම් ව තිබේයේ යැයි සැළකෙන වෙසෙස් සුබ ලකුණු අතරේ මෙම නිල් මහනෙලද වී යැයි චිරන්තන බෞද්ධ සාහිත්‍යයේ සඳහනි. සිහිගිරි පර්වතය මුදුනේ එකෙළ මෙකෙළ වෙමින් මහණදම් පිරූ මහායානික බුද්ධ පුත්‍රයන්ගේ ශික්ෂණයට ආරම්මණයක් වූ ගුහා සිත්තම් අප්සරාවන්ගේ සුකොමළ අතැඟිලි අතර වූයේද මෙකී නිල් මහනෙල් කුසුම ය.

එවන්වූ කලාත්මක සංයමයකින් අනූන සංඛේතීය අරුත් උත්කර්ෂයට පත් කළ නිල් මහනෙල් මල, නූතන වීරෝදාර සිංහලයා අත ප්‍රතිඅර්ථකතනය වූයේ මිලේච්ඡසහගත පිළිකුල් උත්ප්‍රාසයක් තුළ ය. දෙමළා පරසක්වල ගසන්නට ම සන්නද්ධව පේවී සිටි රණවිරුවන්ට පරසතුරා සෙත්තපොච්චි කර දමන්නට යෝධබල, යෝධ වීර්යය පොම්ප කරනු පිණිස අටවා ගත් ප්‍රතිබෞද්ධ ජාතිවාදී ව්‍යාපාරයන් නිල්මහනෙලෙහි රුධිරය තවරාලූයේ සදාතනිකව සෝදා හරිනු නොහැකි පරිද්දෙනි. මන්දයත් අවසන ඔවුන් සිය පාරභෞතික මෙත්මල් විල යථාර්ථයික අවකාශයේදී භෞතික රුහිරු තඩාගයක් බවට පත් කරලු බැවිනි.

තවද බයිබලයේ පැරණි තෙස්තමේන්තුවේ එන ප්‍රඥාවන්ත රජ කෙනෙකුන් සේ සැළකෙන සලමන්ගේ ගීතිකාවන් අතර පුරාතන ඊජිප්තුවේ සංඛේත පුෂ්පය ලෙස සඳහන්ව ඇත්තේ මෙම නිල් මහනෙල් කුසුම වුව ද නූතන ඊජිප්තුවේ මහා රාජෝ ත් තමයානන් වූ හොස්නි මුබාරක් හට මහජන අරගල හමුවේ තම කිරීටය හිසින් ගලවා ලන්නට සිදුවිය. එහි සංඛේතීය අර්ථයක් කුමක් වී ද?

දෙමළ කිවියර අරිවුමදීහු සඳහන් කළ පරිදි අතීත දෙමළාගේ යුද දෙවිඳානන් වූ මුරුගන් ගේ නිල පුෂ්පය වූයේ 'කාර්තිගෙයිපූ' හෙවත් ෆ්ලේමි ලිලී හෙවත් ෆයර් ලිලී හෙවත් ග්ලොරියෝසා ලිලී හෙවත් සුපර්බ් ලිලී හෙවත් ක්‍රීපිං ලිලී හෙවත් ක්ලය්ම්බිං ලිලී හෙවත් නියඟලා මල ය. මුරුගන් හෙවත් කතරගම දෙවියන් හා සිංහල බෞද්ධයන් අතර වන සහ සම්බන්ධය මුදලිඳු එච්. ඊ. අමරසේකරයන් ගේ පර්යේෂණ තුළ පැහැදිලිව සටහන් ව ඇත. මහාචාර්ය එස්. පත්මනාදන් සිය පර්යේෂණ මගින් සනාත කරගත් නිගමනයන් ආසියානු අධ්‍යයන ආයතනය විසින් ප්‍රකාශයට පත් කෙරෙන ශාස්ත්‍රීය සඟරාවේ 1999 සැප්තැම්බර් කලාපයේ පළකර ඇති අතර එමගින් ඔහු අමරසේකරයන් ගේ මතය සනාත කරමින් තව දුරටත් පවසන්නේ මුරුගන් වනාහි සිංහල බෞද්ධයන්ගේ රැකවල් දෙවියා බවයි. එහෙත් සිංහල බෞද්ධයන්ට තමන්ගේම වීරත්වයට අධිපති වන කතරගම දෙවියන් අත වූ නියඟලා මල වහ කඳුරු මෙනි. නියඟලා මලක් දුටු විගසින් ඔවුන් ලේ කිපේ. නූතන ම සිංහලයට අනුව නම් මළ ම පනී. සිංහලයන් වනාහී ස්වයංව, තම තමන්ගේ ම ජීවිත, සමස්ථ ප්‍රෞඪ ඉතිහාසය සමඟින් ම උත්ප්‍රාසයට නඟා ගන්නා ජාතියක් බව අප තර්ක කරන්නේ එබැවිනි.

ඉදින් අපි අනුමාතෘකාවෙන් මාතෘකාවට පිවිසෙමු.


වෘත්තීමය වශයෙන් යාපනය වඩමාරච්චි තැපැල් හලේ සේවකයකු වූ කෙතීෂ්වරන් තේවරාජා, තමා උපන් පරිසරයට බෙහෙවින් ආදරය කළ පරිසරවේදියකු විය. දේශපාලන අනුග්‍රහය මත, යාපනයේ කුඩාතනෛ වෙරළේ, මූදුවැල්ල මංකොල්ලකමින් සිදුකෙරුණු පාරිසරික සංහාරයට එරෙහිව පෙරමුණේ සටන් කළ ඔහු ඒ පිළිබඳව ප්‍රාදේශීය බලධාරීන් දැනුවත් කිරීමෙන් නො නැවතී, "ෆේස්බුක්" අන්තර්ජාල සමාජ වෙබ් අඩවිය හරහා නො බිය ව, ඊට එරෙහි මතයක් සමාජගත කිරීමෙහි ලා වන පළමු පියවර තැබීමට උත්සුක විය. තර්ජන හා බිය වැද්දවීම් හමුවේ, උකටලී නො වූ තේවා, කුඩාතනෛ වෙරළ තීරය ඡායාරූපයට නගා, එය අන්තර්ජාල මිත්‍ර සංහතිය අතර පතුරුවාහරින ලද්දේ "කුඩාතනෙන වෙරළේ සම්පත් සංහාරය" මැයෙනි. ඡායාරූප කිහිපයක දැක්වෙන පරිදි තේවා අත වනුයේ නියඟලා මල් ඉත්තකි. ඒ 2010 වසරේ අවසාන දිනයයි. එදින ම රාත්‍රියේ ඔහුගේ නිවසට කඩා වැදුණු 'වැලි හොරු' ඔහු බොටුවෙන් අල්ලා ගෙමිදුලට රැගෙන ආහ. අනතුරුව ඔහු කුඩාතනෛ වැල්ලට රැගෙන ගිය හ. ඉදින් තේවාට 2011 වසර උදා වූයේ නැත.

සිංහල මනස තුළ සිත්තම්ව ඇති පරිදි තේවා අත වූ නියඟලා මල වනාහි ත්‍රස්වාදය පිළිබඳ සංඛේතයයි. මන්දයත් වසර 2003 දී දෙමළ ඊළාමයේ නිල පුෂ්පය ලෙසින් නම් කෙරුණේ මෙකී පුෂ්පයයි. දෙමළ ජාතික අරගලය වෙනුවෙන් ප්‍රාණය පරිත්‍යාග කළ සටන්කරුවන් වෙනුවෙන් වෙන් වූ මහවිරු සතිය මුළුමනින්ම සංඛේතගත කෙරුණේ නියඟලා කුසුම තුළයි. එවන් වූ ත්‍රස්ත කුසුම් සංඛේතය දෙවැනි වනවා නම් දෙවැනි වන්නේ දෙමළ ඊළාම් ධජයේ ලැග සිටින කොටියාට පමණකි. උවන පුස්තකය අරා විසිහතර පැයේම ලැග සිටිමින් මහා සමාජ අරගලයන්ට දිවි හිමියෙන් කැප වී සිටින සමාජ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදීන්ටත්, සිහිනයෙන් අවදිවූ මාක්ස්වාදී කැරලිකරුවන්ටත් වසරක් ඉක්ම යනතුරුත් කේදීස්වරන් තේවරාජා විෂය නොවන යථාර්ථය වන්නේ ඔහු අත වූ කහ- රතු අග්නි ලිලී කුසුමයි. එකී කුසුමේ සංඛේතීය වීරත්වය විසින් දනවනු ලබන සංත්‍රාසයයි. සංත්‍රාසය විසින් හික්මවනු ලැබූ හීනමානයයි. දෙමළ ජාතිය ගැන කෙළක් පර්යේෂණයන්හි නිරත සිංහල මහා දිසාපාමොක් අතකුරු වලින් පවා දෙමළා වුණත් විරුවකු නම් ගරු කරනු යැයි ලියැවෙනා බැවින් ඔවුන්ගෙන් උගන්නා උගත් සිංහල පරපුරු, නියඟලා මලක් අතින් ගත් තේවා අවම වශයෙන් විරුවකු ලෙසවත් වටහා නොගන්නා සන්ධර්භය වනුයේ නියඟලා මලට ඇති තැති ගැන්මයි. තැතිගැන්මෙන් මිදිය හැකි දේශපාලන විඥානයක් ඔවුන් වෙත පහළ නොවන්නේ වාමවාදී නැඹුරුවක් සහිත බව පෙන්වමින් ඒ නයින් මහ මඟට අවතීර්ණ වන්නට වෑයම් කළත් අත්පා හකුළගෙන ගුලි ගැසී, නිදිිවැදී හුන් දේශපාලන ගර්භාෂය මහනෙල් මල් ජනිත වන මඩ ගොහොර තුළ ම වීම ය.

තේවරාජා ඝාතනය හුදෙකලා සිද්ධියක් නොව එය යාපනය අර්ධද්වීපයේ වෙරළ තීරය තුළ සිදුවූ හා තවමත් සිදුවෙමින් පවත්නා සංවිධානාත්මක වැලි මංකොල්ලයට එරෙහිව නැගී සිටි මහජන විරෝධය හකුලා ගන්නට බල කළ රාජ්‍ය ත්‍රස්තවාදයේ එක් සුවිශේෂී අවස්ථාවකි. මෙය 2010 දිග්ගැස්සුණු පාරිසරික අරගලයකට එරෙහිව තබන ලද වෙඩි පහරකි. අදහස් ප්‍රකාශණයේ නිදහස වෙනුවෙන් අන්තර්ජාල වාරණයට එරෙහිව පෙළ ගැසී සිටින සිංහල නියමුවන්ට තේවාගේ හිසට තබන ලද වෙඩිපහර මඟ හැරී යන යථාර්ථය වන්නේ උතුරේ මුහුදු තීරය තම මවුබිමේ කොටසක් ලෙස හැඟී නොයන නිසාවෙන් නොවන්නේ ද? එහෙත් තේවාට එය තමන්ගේ මව්බිමයි. නැගෙනහිර කුඩාතනෛ උපන් තේවා වන්නි සංහාරය සමයේ වන්නියේම කොටුවී සිට යළි ගමරට බලාවිත් එහි ම පදිංචි වූවෙකි. දෙමළ නම් සහිත, දෙමළ කතා කරන එහෙත් දෙමළ නොවන උතුරට ගිනි පිඹිමින් දකුණේ සිංහල ආණ්ඩුවේ හොරි කසන මුග්ද අවස්ථාවාදීන්, ඊට සන්නද්ධ නායකත්වය දෙන ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ඊපීඩීපියේ අනුග්‍රහයෙන් දෙමළ නිජබිමේ මුහුදු වැල්ලටත් කෙළින්නට පටන් ගත් විට ඊට එරෙහිව නැඟිට ආ පරිසරකාමී පෙරමුණු බල ඇණියේ තේවාගේ හඬ පිළිරැව් නැඟුණි.

පොකුරු බෝම්බ ගසමින්, බැරල් බෝම්බ දමමින් පොඩිපට්ටම් කළ සමස්ථ උතුරේ ඊනියා වසන්තය නම් වන කොන්ත්‍රාත්කාර පරිඡ්ඡේදය තුළ ඉදිකිරීමට නියමිත දහස් සංඛ්‍යාත නිවාස සඳහා වැලි සැපයීමේ ඒකාධිකාරය බලහත්කාරයෙන් අත්පත් කරගන්නා මහේෂ්වරී අරමුදල නම් වන ඊපීඩීපී බළල් අත වැලි කඳු ගිල දමමින් මුදල් කඳු ගොඩගසමින් ගෙන ගිය නීති විරෝධී වැලි මංකොල්ලය රාජ්‍ය අනුග්‍රහය හා අනුදැනුම මත සිංහල හමුදා රැකවරණය සහිතව සිද්ද වූවක් බව පැහැදිලි කරලීමට ඕනෑතරම් නිදසුන් තිබේ. අරියාලේ සහ මාන්කුම්පාන්හි ලොරි ගණන් වැලි ගිල දමා, චිරප්‍රසිද්ධ සුන්දර මනල්කාඩු වෙරළ කෙළෙසමින් සිටියදී ප්‍රදේශවාසීන් එක්ව අඛණ්ඩව උද්ඝෝෂණයේ යෙදෙමින් ම, ඊට එරෙහිව ලබා ගත් අධිකරණ නියෝගය ඉරා දමා මනල්කාඩුවට මදක් ඔබ්බෙන් කොඩ්ඩුවාඩෙ අසලින් යළිඳු ස්වභාවික වැලි පවුර බිඳ දැමීමට සිංහල රැකවලුන් මධ්‍යයේ ඔවුන් ක්‍රියා කරමින් සිටියේ විරුද්ධ වූවන්ට මරණීය තර්ජනය කරමිනි. 2010 අගෝස්තුවේදී ශ්‍රී ලංකා භූ විද්‍යා සමීක්ෂණ හා පතල් කාර්යංශය විසින් යාපනය වෙරළ තීරයට ගොඩ බැස සිය සමීක්ෂණ කටයුතු ඇරඹීමත් සමඟම එහි කඩාවැදුණු ඩග්ලස් දේවානන්දාගේ වැලිඇණියේ නියෝගය මත වහාම සිය නිල කටයුතු හකුලාලෙන කාර්යාලය බලා පසුබැසීමට භූ විද්‍යා නිලධරයට සිදුවිය. කෙමෙන් කුඩාත්තනෛ වෙරළ තීරය දෙසට හැරුණු වැලි ලොරි ආපසු හරවා ගැනීමට තරම් ජවසම්පන්න උද්ඝෝෂණ නැඟ එම්න් පැවති අතර ඊට එරෙහි මර්ධනය කූඨප්‍රාප්තියට පත් වූ අවස්ථාවක් වූයේ රාජපක්ෂ රෙජීමයේ ජ්‍යෙෂ්ඨ අමාත්‍ය දේවානන්දා සිංහල හමුදාව සහ පොලීසිය සමඟ කුඩාත්තනෛ ගම්වාසීන්ට සෘජුවම මරණීය තර්ජන සිදුකිරීම ය. තේවා ෆේස් බුක් සමාජ ජාලය වෙත කුඩාත්තනෛ රූපාවලිය මුදාලීම සිදුවන්නේ මෙම තර්ජනාවලියට සමාන්තරවය. ඉදින්, ඔහු ඝාතනය කරලීම සහ එය නිශ්චිතවම 2010 දෙසැම්බර් 31 දා ම සිදුකිරීම හරහා ඝාතකයන් අලුත් අවුරුදු සුබපැතුම් සමඟින් නිකුත් කළ සංඥාර්ථය වටහා ගැනීමට අතිශයින් පහසු කටයුත්තක් නොවන්නේද?


ඔහුගේ ඝාතනය ගැන සොයා බලා ලියු කිසිඳු මාධ්‍යවේදියකු නැති දකුණට එම ඝාතනය ගැන පසුවිපරම් කොට අඛණ්ඩව ඔහු ගෙන ගිය අරගලය ඉදිරියට ගෙන ගොස් එකී ජීවිත පරිත්‍යාගයේ අර්ථය සම්පූර්ණ කරන්නට සමත් කිසිවකු සිටීනම්, එයට තවමත් කල් ඇතැයි යෝජනා කිරීම හාස්‍යයක් නොවන බව අපගේ අවබෝධයයි. මන්දයත් මේ මොහොත වන විට අපමණක් දෙමළ ජන හිතෛෂීන් දකුණේ කරක් ගසමින් සිටින බැවිනි.

අවසන අපි මෙසේ පවසමු.

බලන්න. කේතීස්වරන් තේවරාජා නම් වූ දෙමළ තරුණයා සිටින සේයාරුව දෙස. ඔහු අත වන නියඟලා මලෙහි වන්නේ සිය මාතෘභූමිය ළය කෙරෙන් මතුවූ රක්ත - ස්වර්ණ වර්ණයයි.

බලන්න ඔහු ඇඟලා සිටින කාලවර්ණ බැනියම දෙස. එහි වන්නේ සිය සමාජ පරමාර්ථ වෙනුවෙන් කටහඬ අවදි කළ ජෝන් ලෙනන් නම් අසහාය ගායකයාගේ රූපයයි. බලන්න. ඔහු අතවන්නේ ජීවිත පරිත්‍යගයෙන් සහෘදයන් ආමන්ත්‍රණය කළ මයික්‍රෆෝනයයි. ඝාතනය කළ නොහුණ ප්‍රාණවත් කටහඬන් ලෙනනුවෝ මෙසේ ගයමින් සිටිති.

When the night has come
And the land is dark
And the moon is the only light we'll see
No I won't be afraid, no I won't be afraid
Just as long as you stand, stand by me

තේවාගේ ප්‍රාණපරිත්‍යාගය අතිශයින් දේශපාලනික එකක් බව ඔබට පසක් කරලීමට තවත් උපහැරණ අවශ්‍යද?

මංජුල වෙඩිවර්ධන



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails