Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ඕනෑම සම්මාන උළෙලක් සමාප්ත වූ පසු සාහිත්‍ය කෘති සම්බන්ධයෙන් ලබා දුන් විනිශ්චය පිළිබඳ විවාදාත්මක තත්ත්වයක් ඇතිවිය හැකිය. බොහෝ විට එවැනි වාද විවාද ඇති වන්නේ කෘතිය අන්තර්ගතයේ ප‍්‍රමිතිය පදනම් කරගෙන විවිධ පාඨක රුචි අරුචිකම් වලට සාපේක්ෂව ය. නමුත් 2011 වර්ෂයේ මහව විජයබා මහා විද්‍යාලයේදී පැවති රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන ප‍්‍රදානෝත්සවයේ දී ධම්මික බණ්ඩාර ගේ ‘මගේ පුංචි රෝස මලේ’ කෘතිය හොඳම ගීත සාහිත්‍ය කෘතිය ලෙස සම්මානයට පාත‍්‍ර වීම පිළිබඳ මෙරට ප‍්‍රබුද්ධ පාඨකයා අතර කිසිදු විවාදාත්මක තත්වයක් ඇති නොවිණි. ඊට හේතුව එය සම්මාන දීමට සුදුසු ප‍්‍රශස්ත කෘතියක් ලෙස පොදු මහත් පාඨකයාගේ පිළිගැනීම විය යුතුය.

මගේ පුංචි රෝස මලේ ගීත සංග‍්‍රහයට සම්මාන ලැබීම පිළිබඳ කිසිදු විවාදයක් මෙම ලියුම්කරුට ද නැත. එය පළ වූ කෘති අතර ප‍්‍රශස්ත මට්ටමේ ගේය කාව්‍යය අඩංගු කෘතියක් වන අතර ධම්මික බණ්ඩාර ද දක්ෂ ගී පද රචකයෙකු ලෙස රටේ කීර්තියක් දිනා ගත්තෙකි. එහෙත් ඔහු සම්මාන ලබා ගත් ආකාරය ප‍්‍රශ්න කිරිමට තරම් සදාචාරාත්මක ප‍්‍රශ්නයක් පොලාපැන්නේ පසුගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය දිනූ කෘතියටම මෙම වසරේ විද්‍යෝදය සම්මානයත් හිමි වීම නිසාය.

එකම කෘතියකට දෙවසරකදී ම සම්මාන ලබා ගැනීමේ අපූරු සම්මාන ව්‍යාකරණයක් හඳුන්වා දුන් එකම පුද්ගලයා මගේ පුංචි රෝස මලේ කෘතියෙහි කර්තෘ තුමා විය යුතුය. ඇත්තවශයෙන්ම එක් වර්ෂයක රාජ්‍ය සම්මාන ලැබීමෙන් පසුවත් ඊළඟ වර්ෂයට අදාළ විද්‍යෝදය සම්මානයත් ලබා ගන්නේ කෙසේද යන්න විමසා බැලිය යුතු කරුණකි.

මේ පිළිබඳව කෘතියෙහි කර්තෘ ධම්මික බණ්ඩාර මහතාගෙන් විමසූ විට ඔහු පැවසුවේ මගේ පුංචි රෝස මලේ නමැති ගීත පොත 2010 වර්ෂයේ ලියාපදිංචි කර තිබුණද මුද්‍රණය කළේ 2011 වර්ෂයේ දී බවයි. 2010 ලියාපදිංචි වර්ෂය සළකා රාජ්‍ය සම්මානය හිමි වූ බවත්, 2011 මුද්‍රණ වර්ෂය සළකා මෙවර විද්‍යෝදය සම්මානය හිමි වූ බවත්ය.

සත්‍යය ලෙස හුවා දක්වන ධම්මික බණ්ඩාරගේ මෙම විග‍්‍රහය තුල සැඟව ඇති බොරුව බැලූ බැල්මට කෙනෙකුට නොපෙනේ. කිසියම් කෘතියක් ප‍්‍රකාශයට පත් කළ පසු එහි ලියාපදිංචිය එක වර්ෂයකටත් මුද්‍රණය තවත් වර්ෂයකටත් අයත් නොවේ. ඕනෑම කෘතියක් ජාතික ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලියාපදිංචි කෙරෙන්නේ එය මුද්‍රණය කිරීමෙන් පසුවය. එය ද කතුවරයාට හෝ ප‍්‍රකාශකයාට අයත් කාර්යයක් නොව මුද්‍රණාල හිමිකරුවන්ට අයත් කාර්යයකි. එය ජාතික පුස්තකාල ප‍්‍රලේඛනාගාරයෙන් ISBN අංකය සමඟ ලබාදෙන උපදෙස් මාලාවට අනුකූලව කෘතිය මුද්‍රණය කර ඇති බව පෙන්වා, ලබා ගන්නා බලපත‍්‍රයකට සමානය. එම ලියාපදිංචිය කෙරෙන වර්ෂය අදාළ කෘතිය ප‍්‍රකාශයට පත් වූ වර්ෂය සේ සැළකේ. ධම්මික බණ්ඩාර මහතා එය හොඳින් දනිතත් පොට වරද්දා ගත් පසු ළමා මනසක් තිබෙන වැඩිහිටියෙක් බවට පත් වී කරන ප‍්‍රකාශ පිළිගැනීමට මෙරට ප‍්‍රබුද්ධ පාඨකයා සූදානමින් ඇතැයි සිතිය නොහැකිය.

රාජ්‍ය සාහිත්‍ය සම්මාන උළෙල සඳහා සමීක්ෂණයට කෘති තෝරා ගන්නේ සම්මාන උළෙල පැවැත්වෙන වර්ෂයට පෙර වසරේ දෙසැම්බර් 31 දින දක්වා රාජ්‍ය ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලියාපදිංචි සියලූම ග‍්‍රන්ථයන් ය. ඒ බව නිර්දේශිත ග‍්‍රන්ථ හා සමීක්ෂණ මණ්ඩල පිළිබඳ තොරතුරු ඇතුළත් සමරු කලාපයේ පැහැදිලිව දක්වා තිබේ. කලා මණ්ඩලයේ මෙන්ම සාහිත්‍ය අනු මණ්ඩල සභිකයකු වූ මහාචාර්ය සමන්ත හේරත් මහතා පසුගිය සති අන්ත පුවත්පත් කීපයක් හරහා ද ඒ පිළිබඳව පුනරුච්ඡාරණය කර තිබිණි. එහෙත් 2011 වර්ෂයේ රාජ්‍ය සම්මාන ලැබූ ‘මගේ පුංචි රෝස මලේ’ ගීත සාහිත්‍ය කෘතියට නම් එම ක‍්‍රමය අනුගමනය කර ඇති බවක් නොපෙනේ. එම වර්ෂයේ රාජ්‍ය සම්මාන සඳහා ග‍්‍රන්ථ තෝරා ගත්තේ 2010 ජනවාරි 01 සිට දෙසැම්බර් 31 දක්වා ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලියාපදිංචි ග‍්‍රන්ථ පමණි. එහෙත් ජාතික පුස්තකාල ප‍්‍රලේඛනයෙන් ධම්මික බණ්ඩාරගේ මගේ පුංචි රෝස මලේ ගීත සංග‍්‍රහය කෘතියක් ලෙස මුද්‍රණය කිරීමට ISBN 978-955-30-2952-2 අංකය රැගෙන තිබෙන්නේ 2011 පෙබරවාරි 23 දා ය. ඉන් පසු කෘතිය මුද්‍රණය කොට ලේඛනාරක්ෂක දෙපාර්තමේන්තුවේ ලිියාපදිංචි කර තිබෙන්නේ 2011 ජූනි 29 වැනි දිනය.

පසුව එම කෘතිය උත්සවාකාරයෙන් එළිදැක්වූවේ 2011 අගෝස්තු 30 දින ලූම්බිණි රඟහලේ දී ය. එම වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය ලැබීමට නම් එම කෘතිය 2010 වර්ෂයේ දෙසැම්බර් 31 ට පෙර ලියාපදිංචි කර තිබිය යුතුය. නමුත් 2011 ඔක්තෝම්බර් 28 මහව විජයබා විද්‍යාලයේ දී පැවති රාජ්‍ය සම්මාන උළෙලේ දී මගේ පුංචි රෝස මල හොඳම ගීත සාහිත්‍ය කෘතිය ලෙස රාජ්‍ය සම්මාන ලබන්නේ කෙසේ ද යන්න ගැටළුවකි.

යට කී ගීත පොතට ISBN අංකය ගැනීම, ලියාපදිංචිය, එළිදැක්වීම, යනා දී සියලූ කාරණා සිදුවන්නේ 2011 වර්ෂයට අදාළව බැවින් 2012 විද්‍යෝදය සම්මානයට එම කෘතිය සළකා බැලීමේ වරදක් නැත. නමුත් එම සම්මාන කමිටුව ‘මගේ පුංචි රෝස මලේ’ කෘතියට සම්මානය ප‍්‍රදානය කරනු ලබන්නේ පසුගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය හිමි වූ බව දැන දැනම ඒ ගැන සඳහනක් ද කරමිනි. එහෙත් එම වසරේ රාජ්‍ය සම්මානයට පාත‍්‍ර වූයේ 2010 වර්ෂයට ලියාපදිංචියෙන් අයත් කෘති වලට බව සිතා බැලීම විද්‍යෝදය සම්මාන කමිටුවට අයත් කාර්යයක් නොවන බව මින් පෙනේ. එහි තේරුම කිසියම් කෘතියක් කුමන වර්ෂයකට අයත් වුවත් මුද්‍රණ වර්ෂය සඳහන් පිටුව පමණක් වෙනස් කර ඉදිරිපත් කරන්නේ නම් සම්මාන පිදීමට විද්‍යෝදය සම්මාන කමිටුව සැදී පැහැදී ඉන්නා බවයි. මෙවර ගීත සාහිත්‍ය කෘති සමීක්ෂණය කළේ ද ජනසන්නිවේදන විෂය පිළිබඳ කථිකාචාර්යවරියකි. පසුගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මාන ලැබූ කෘතියකට මෙවර විද්‍යෝදය සම්මානය ලබා දුන්නේ ඇයි දැයි ඇයගෙන් ද විමසූ විට ඇයද පැවසූවේ 2011 මුද්‍රණ වර්ෂය ලෙස කෘතියේ සඳහන්ව ඇති බැවින් සම්මාන දුන් බවයි. වඩා උත්ප‍්‍රාසාත්මක කරුණ වන්නේ එම කෘතිය 2010 වර්ෂයට අයත් ලෙස සළකා රාජ්‍ය සම්මාන දුන් අනු මණ්ඩලයේ සාමාජිකයකු , විද්‍යෝදය සම්මාන කමිටුවත් නියෝජනය කිරීමයි. අනෙක් කරුණ ගීත සමීක්ෂණයට සුදුසු අය සිටිය දී ජනසන්නිවේදනය විෂය කරගත් කථිකාචාර්යවරික් ලවා එම කෘතිය තේරීමයි. එය ද මගේ පුංචි රෝස මලේ... මමයි නුඹේ වියපත් බඹරා...යන ගීතයේ ම ජවනිකාවක් විය යුතුය.

ජාතික පුස්තකාල ප‍්‍රලේඛනාගාරයේ උසස් තනතුරක් දරන මහත්මයකුගෙන් ද (නම හෙළි නොකරන්නේ සදාචාරාත්මක නොවේ යැයි අප හඟින නිසා) මෙවැනි දෑ සිදු වීමට තිබෙන ඉඩ කඩ කෙසේදැයි විමසූ විට, ඔහු පැවසුවේ ඇතැම් ලේඛක ලේඛිකාවන් පහළ නිලධාරීන් සමඟ යහළු මිත‍්‍රකම් ඇති කරගෙන සම්මාන උළෙල සඳහාම දින වකවානු වෙනස් කර ගන්නා බවයි. තම දරුවන් පාසල් වලට ඇතුළත් කර ගැනීමට දෙමව්පියන් ව්‍යාජ ලිපි ලේඛන සකස් කරන ආකාරයට මේ රටේ සාහිත්‍යකරුවන් ද පත් වී තිබීම ඉතා කණගාටුදායකය.

ගිය වසරේ රාජ්‍ය සම්මානය ලබා ගත් පසුත් මෙවර විද්‍යෝදය සම්මානය ලබා නොගෙන සිටීමට තරම් ධම්මික බණ්ඩාරගේ පුහුදුන් සිත ඉඩ නොදුන්න ද ප‍්‍රතිපත්තිමය හේතු මත ෂෝන් පෝල් සාත්‍රෙ නොබෙල් ත්‍යාගය පවා ප‍්‍රතික්ෂේප කළේ ය. එවිතරක් නොව මුහුදු ලිහිණි චිත‍්‍රපටයේ පසුබිම් සංගීතය වෙනුවෙන් තමාට ලැබුණු ජනාධිපති සම්මානය පවා තුන්වෙනි යාමය චිත‍්‍රපටයේ පසුබිම් සංගීතය කළ කේමදාස මාස්ටර් ට ලැබිය යුතු යැයි විශ්වාස කළ එච්.එම්. ජයවර්ධන නම් මිනිසෙක් මේ දූපතේ ද තවමත් වෙසෙන බව කිව යුතුය. ඒ කෙසේ වෙතත් නාසිවාදය පවා සාධාරණීකරණය කරමින් හිට්ලර් යටතේ විශ්වවිද්‍යාල කුලපතිකම භාර ගත් මාටින් හෙයිඩගර් වැනි දාර්ශනිකයන් ද සිටි බව අප අමතක කළ යුතු නැත.

රත්තනදෙණියේ මේධානන්ද හිමි



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails