Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



"මේ පොත නමින් මහින්දෙ තමයි ඉස්කෝලෙ වුවද එය හුදෙක් මහින්දීයයන්ට පමණක් රසවිඳින්නට ලියවුණක් නොවේ. හැට හැත්තෑව දශකවලදී පාසල් ගිය ලේඛකයාගේ අත්දැකීම් වන රසවත් සිදුවීම් සමුදායක් ගොනු කරතත් මෙය එකී පරම්පරාවට අයිති වන්නේද නැත. ඔබටත් ඔබේ පාසල ජීවිතයේ ආදරණීය ස්ථානයක් නම් මේ ස්මරණ කියවමින් ඔබේ අතීත සිහිවටන සොයන්නට පුළුවන. ඔබ පාසල් පේ‍්‍රමියෙක් නොවන්නේ නම් එසේ නොවීමට හේතුවද මේ පොත කියවීමෙන් අවබෝධ කරගත හැක."

- මහින්දෙ තමයි ඉස්කෝලෙ! [පෙරවදන]

ඉහත ජේදය සුන්දර නිහතමානී ද මැල් මහතා විසින් ලියනු ලැබූ "මහින්දෙ තමයි ඉස්කෝලෙ" කෘතියෙන් උපුටා ගැනු ලැබූවක් වුවත් මෙම සටහන එම කෘතිය පිළිබඳ අදහස් දැක්වීමක් වත් එම කෘතිය විවේචනය කිරීමක් වත් නොවේ. මහින්දීයයෙකු වීමේ අහම්බය සහිතව ලියනු ලබන නමුත් මෙම සටහන ද මහින්දීයයන් පමණක් අත් විඳි හෝ අත් විඳින සිදුවීමක් වන්නේ ද නැති අතර එය මෙම සටහන ලියන මගේ පරම්පරාව පමණක් මුහුණ දුන් අත්දැකීමක් පමණක් වන්නේ ද නැතැයි සිතමි. මෙම සටහන "මහින්දෙ තමයි ඉස්කෝලෙ" කෘතිය කියවන මොහොතේ මගේ සිත තුළ නැගි අතීත ස්මරණ ඇසුරින් සකස් කළ ලියවිල්ලක් මිස එම කෘතියට ඌන පූර්ණයක් සැපයීමක් ලෙසද සැලකිය නොහැකිය.

මීට වසර කිහිපයකට පෙර මා මහින්ද විද්‍යාලයට ඇතුළු වූයේ උසස්පෙළ කලා විෂය ධාරාව හැදෑරීම සඳහාය. උසස්පෙළ පන්තියට ඇතුලූ වූ නවක සිසුන් වන අපව පැරණි සිසුන් විසින් සුහදව පිළිගනු ලැබීය. කලා විෂය උගන්වනු ලැබූ ගුරුවරුන්ගෙන් මේ මොහොතේ මගේ මතකයට නැගෙන්නේ පස් හය දෙනෙකුගේ නම් හා රූපයන් පමණි. ඔවුන්ගෙන් 90%කටම අයත් වූ පොදු ලක්ෂණයක් පිළිබඳව මට අදින් සියවසකට පසුව වූවද මතකයට නඟා ගැනීමට අපහසු නොවේ යයි විශ්වාස කරමි.

ඒ සෑම ගුරුවරයෙකුටම තමන් පාසලේ දී උගන්වන විෂයට අදාල ටියුෂන් පන්තියක් ද තිබුණි. සති අන්තයේ දී හෝ සවස් කාලයේ දී ගාලූ නගරයේ පැවැත්වෙන මෙම ටියුෂන් පන්ති වලට සහභාගී වන ළමුන්ගෙන් වැඩි පිරිස මහින්දීයයෝම වූහ. අප පාසලට අලුතෙන් සම්බන්ධ වූ අය නිසා උසස් පෙළ පන්ති ආරම්භ වීමට පෙර සිටම අප සම්බන්ධ වී සිටියේ වෙනත් ටියුෂන් පන්ති වලටය.

අපේ දේශපාලන විද්‍යාව පිලිබඳ ගුරුවරයා පාසලේ දී පවා වැඩි වශයෙන් කතා බහ කලේ ටියුෂන් එකේ දී සිදු වූ සිදුවීම් අදාළ කරගනිමිනි. සමහර විට ටියුෂන් එකේ සිටි වෙනත් පාසල් වල ළමුන් ගැන ටියුෂන් එකට යන අප පාසලේ ළමුන් සමඟ කතා කළේය. ගුරුතුමාගේ ටියුෂන් පන්තිය ගැන දළ අවබෝධයක් එකල ඔහුගේ ටියුෂන් පන්තියට නොගිය අප කාගෙත් සිත් වල ගොඩනැගී තිබුණි. ඔහු සමහර විට අපට ඍජුව හා වක‍්‍රව ඔහුගේ පන්තියට එන්නැයි පවසයි. පාසලේ දී උගන්වන ගුරුතුමාගෙන් එම විෂයම ඉගෙන ගැනීමට මුදල් ගෙවා යන්නේ කුමකටදැයි පාසලට ඇතුල් වූ මුල් දින කිහිපයේ මගේ සිත තුළ වද දෙන ප‍්‍රශ්නයක් වූවත් මසක් දෙකක් ගතවන විට මම ඒ ස්වභාවය අවබෝධ කරගෙන හා ඊට අනුගත වී සිටියෙමි.

දිනක් එම ගුරුතුමා දේශපාලන විද්‍යාවට පන්ති යන්නේදැයි මගෙන් විමසා සිටියේය. ඒ පළමු වාර විභාගයෙන් අනතුරුව වන අතර ඒ වන විට විභාගයෙන් දේශපාලන විද්‍යාවට වැඩිම ලකුණු ලාභියා මම වීමි. මම යන පන්තිය ගැන ඔහුට කීවෙමි. "තමුසෙට හොඳ රෑන්ක් එකක් ගන්න ඕන නම් මගේ පන්තියට එනවා" යයි එදින ඔහු මට කියා සිටියේය. එසේ නොයෙක් අවස්ථා වල ඔහු විහිළු ස්වරූපයෙන් මෙන්ම ඇත්ත ස්වරූපයෙන් ද අපට ඔහුගේ ටියුෂන් එකට ආරාධනා කළ ද කුමන හේතුවකින් හෝ එය වැලකිණි. අනතුරුව වාර විභාග කිහිපයකදී මට ලකුණු අඩු වූ විට "ඒකනේ මම තමුසෙට කිව්වේ" යයි මට සරදම් ස්වරූපයෙන් පවසයි. දෙවන තෙවන වාර වන විට පාසලේ දී අපට විෂය ඉගැන්වීම සිමා වූ අතර උසස් පෙළ අධ්‍යාපනය යනු ටියුෂන් වලට පමණක් අදාළ කරුනක් බව සැවොම ඉබේටම වාගේ දැනගෙන සිටියෝය. එනිසා අප වාර විභාග වලට පවා පිළිතුරු සැපයූවේ ටියුෂන් පොතෙනි. (වාර විභාගයට එන ප‍්‍රශ්න ගැන හෝ ඊට සම්බන්ධ විෂයයන් ගුරුතුමා ටියුෂන් පන්තියේ දී උගන්වා ඇති බැවින් ඔහු එය සම්බන්ධ කරගෙන ප‍්‍රශ්න පත‍්‍ර සැකසුවේය. ඇතැම් විට එම විෂයයන් ඒ වන විට අපට අපේ ටියුෂන් වල උගන්වා තිබුණේ ද නැත. ටියුෂන් එකේ දී උගන්වා ඇති හෙයින් හා ගුරුතුමා බලාපොරොත්තු වන ස්වරූපයට පිළිතුරු සැපයීමට හුරුව සිටි ගුරුතුමාගේ ළමුන්ට බොහෝ විට වාර විභාගයේ දී ලකුණු වැඩි විය.)

තමාගේ ටියුෂන් පන්තියට සහභාගී වන ළමයි කෙරෙහි ගුරුතුමා විශේෂ සැලකිල්ලක් දැක්වූවාද එසේත් නැතිනම් නිතර දෙවේලේ ඔවුන් මුණ ගැසෙන බැවින් ගුරුතුමා අපට වඩා ඔවුන්ට ලෙන්ගතු වූවා දැයි මම නොදනිමි. කෙසේ වූවත් ඒ දිනවල ගුරුතුමා අපට වඩා ඔහුගේ ටියුෂන් එකට යන ළමයි සමඟ ‘ෆිට්’ වූයේය. ඔහුගේ අවධානය නොලබන අනෙක් අය ඉබේටම පැත්තකට වන්නේය.

භූගෝල විද්‍යාව ඉගැන්වූ ගුරුවරයා ද මෙසේ තමාගේ පන්තියට ළමයි සහභාගී කරවා ගැනීමට උනන්දු වූවෙකි. කෙලින්ම ආරාධනා නෙකරන ඔහු එය සිදු කලේ දේශපාලන ගුරුතුමාට වඩා නිර්දය ආකාරයෙනි. විවේක කාලවලදී අපට මුහුණට මුහුණ හමු වුවත් ඔහු අප හඳුනන බවක් වත් ඇඟෙව්වේ නැත. ඔහුගේ පන්තියට සහභාගී වන ළමයි සමඟ සුහද වන ඔහු ඔවුන්ට වාසි දායක වන ආකාරයට විනය සම්බන්ධව දඬුවම් දෙන ඇතැම් අවස්ථා වලදී කටයුතු කළේය. එය ඔහුගේ අතිශය දරුණු පිළිවෙතක් බව එකල අපට නොවැටහුණත් මේ ලියන මොහොත වන විට එය අපට පමණක් නොව නිදහස් අධ්‍යාපනයටම කළ කුහක කමක් යයි මට සිතේ. ඇත්තෙන්ම ඔහුගේ පන්තියට යන සිසුන්ට හා නොයන සිසුන්ට හිතාමතාම ඔහු සැලකූයේ දෙවිදියකිනි.

එකල බොහෝ ගුරුවරුන්ගේ ස්වභාවය වූයේ පාසලේ දී උගන්වන විට විෂය සම්බන්ධ කරුණු උඩින් පල්ලෙන් අතපතගෑමත් ටියුෂන් එකේ දී එය සවිස්තරාත්මකව හා ගැඹුරින් ඉගැන්වීමත්ය. මෙම සෙසු ගුරුවරුන් ද හොඳින් දැන සිටින්නට ඇති වුවද එකල එය අතිශය ස්වභාවික සිදුවීමක් පමණක් විය.



නිදහස් අධ්‍යාපනයට දළ දේශීය නිෂ්පාදනයෙන් 6% ක් වෙන් කරන ලෙස විශ්වවිද්‍යාල ආචාර්යවරු ඉල්ලීම් කරන විට ඒ පිළිබඳව මගේ ඇතුලාන්තයෙන්ම ප‍්‍රීති ඝෝෂා නැඟෙන අතරේම මෙම අතීත සිදුවීම් ද ඇනි ඇනී මා සිත රිදවීය. මෙවර මහින්දයෙන් උසස්පෙළ හැදෑරූ මල්ලී කෙනෙකුගෙන් තොරතුරු අසා දැනගත් පරිදි මා අත්විඳි ස්වරූපයෙන් තත්වය අංශුවක් හෝ වෙනස් වී නොමැති බව වැටහිණි. ගුරුවරු කිහිප දෙනෙක් අලුතින් සේවයට පැමිණ ඇතැයි පැවසුණ ද ඉපැරණි තත්වයන් වෙනසකට ලක් වී නොමැති බව ඔහු එක හෙළා පිළිගත්තේය. ඔහු දක්වනු ලැබූ කරුණු වලින් මගේ පැරණි මතකය ද වඩාත් පැහැදිලි ලෙස මා ඉදිරිපිට ගොඩනැගුණි.

"මහින්දෙ තමයි ඉස්කෝලෙ" පොත මෑතක දී කියවන්නට අතට ගත් මොහොතේ සිටම මගේ ඒ අතීත ස්මරණයන් තව තවත් අලූත් වී ඉදිරියට පැමිණිය ද මෙය හුදෙක් මහින්දය පිළිබඳ කතාව පමණක්ම නොවන බවද බොහෝ පාසල් වලට මෙය අදාළ වන බව මම විස්වාස කරමි. ඒ බව මගේ මිතුරියක් ද මෑතක දී මා හට පැවසීය. මෙය ලංකාවේ නාගරික උසස් පාසල් වලට ආවේණික පොදු ලක්ෂණයක් දැයි මම නොදනිමි. ග‍්‍රාමීය පාසල් වලින් අපහසුතා මධ්‍යයේ ඉගෙනගෙන ඉහළින් විභාගය සමත්වී කෙසේ හෝ නාගරික පාසල්වලට රිංගා ගැනීමට සිහින දුටු අපට නම් එකල එය අතිශය අමිහිරි හා පීඩාකාරී අත්දැකීමක් ලෙස දැනෙන්නට විය. මෙම සටහන මගේ අතීත මතකයන් ආශ‍්‍රය කරගෙන ලියන්නට උත්සාහ කළේ ආදි මහින්දීයයකු ලෙස ඇතිවන කැක්කුමටත් වඩා හදවතේ රැව්දෙන නිදහස් අධ්‍යාපනය පිළිබඳ කැක්කුම පෙරදැරි කරගෙනය. නිදහස් අධ්‍යාපනය ගැන අන් කවරදාකටත් වඩා සාකච්ජා වන මේ මොහොතේ මගේ මතකයේ නිදන්ව තිබු මෙම සිදුවීම ද කිසිදා විචාර ලිපි ලියන්නට නොපෙළඹෙන මා අතින් ලියවුණේ මෙකල අධ්‍යාපනය පිළිබද කතිකාව ද මට අවිඥාණිකව බලපෑම් කර ඇති නිසාදෝයි මම නොදනිමි.

ධම්මික ප්‍රසාද් තේනුවර



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails