Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



නොදන්නෙමි දේශපාලනය ගැන
දනිමි මම ඒ නමුත්
බලයෙ සිටි උන්ගෙ නම්.
නේරුගෙන් පටන් ගෙන
මාසවල නම් වගේ - සුමානේ දින වගේ
යළි යළිත් කියාගෙන යා හැකිය

මලබාරයේ උපන් - තද දුඹුරු
ඉන්දියානුවෙක්මි මම
භාෂා තුනක් කතා කරන
දෙකකින් ලියන – එකකින් සිහින දකින

ලියන්නෙපා ඉංග්‍රිසි‍යෙන්: ඔවුහු කියති
ඉංග්‍රීසි ඔබේ මව්බස නොවෙයි

විවේචකයිනි - මගේ යහළුවනි
ගෙදර පැමිණෙන ඥාති සොහොයුරනි !
කිමද ඔබ සියලු දෙන
පාඩුවේ මට ඉන්න නොදෙන්නේ ?
කැමති භාෂාවකින් ලියන්නට
කිමද ඉඩ නොදෙන්නේ ?

මා කතා කරන බස මගේ වෙයි
එහි තිබෙන විකෘතින්
එහි තිබෙන අරුමයන්
මගෙයි - මගෙ පමණමයි

එය අඩක් ඉංග්‍රීසි - අඩක් ඉන්දීය වෙයි
ඇතැම් විට හාස්‍යය ද එහි තිබෙයි
එහෙත් එය අවංකයි
මනුසතෙකු බැවින් මා
එය මානුෂික ද වෙයි

ඇයි ඔබට නොපෙනේද ?
එයින් මගෙ සතුටු - ආශා - පැතුම් හඬ නැගෙයි
කපුටන්ට කාක් නද
හා සිංහයන්ට ගෙරවුමද මෙන්
එයම මට ප්‍රයෝජනවත්ද වෙයි

අඳුරු මෝසම් වලාකුළුවලද
වැස්සේද – සුළං වැකි ගස්වලද
ගොළු අන්ධ වූ කතා බහ නොවෙයි
දැවෙන සුදු චිතකයක
අපැහැදිලි කෙඳිරිලෑමද නොවෙයි
එය මිනිස් කතාවය ;
මෙහි විනා අන් තැනක නොමැති මනැසේ හඬය
දැන සිටින – සවන් දෙන – දකින මනැසේ හඬය

දැරියකව උනිමි මම
එහෙත් පසු කලෙක මා උස් වෙත්ම

අඟ පසඟ පිම්බෙත්ම
තැනක දෙතැනක රෝම මතු වෙත්ම
මා වැඩී සිටින බව උහු කීහ.

අන් කුමක් සෙවිය යුතුදැයි නොදැන
දිනෙක මා ආදරය සෙවූ විට
ඔහු සොළොස් වියැති තාරුණ්‍යයක්
කාමරය තුළට ඇද ගෙන ගොසින්
වැසී දොර !

ඔහු මාව නොපෙළුවද
මගේ දුක්බර ගැහැණු ශරීරෙට
බොහෝ සේ පෙළුණු අයුරක් දැනුණි.
මගේ පියයුරුවලත් ගර්භාෂයෙත් බරින්
මම තැලී මිරිකුනෙමි ;
මම එතැන අසරණව හැකිළුනෙමි

ඉනික්බිති හුරු වුණෙමි ;
සොහොයුරා අඳින කලිසම් සමග
කමිසයක් අඳින්නත්,
කෙස්ස කොට කරන්නත්,
ගැහැණුකම නොසළකා හිඳින්නත්.

කෙල්ලක බිරිඳක වෙන්නැයි
සාරිවලින් සැරසෙන්නැයි
උහු කීයෙහු
“ගෙත්තම්කාරියක වෙන්න
අහර පිසින්නියක වෙන්න
මෙහෙකරුවන් සමග නිතර
දබර කරන්නියක වෙන්න”
“අනේ සුදෝ වෙනස් වෙන්න”
වර්ග කරන්නෝ ඇවිදින් මොර දුන්නෝ
“තාප්ප මත ඔහේ වාඩි වෙන්න එපා
ජනේල තිර තුළින් එබී බලන්නෙපා”

“'ඇමී' වෙන්න – 'කමලා' වෙන්න
තව තව හොඳ වී 'මාධවිකුට්ටි'* වෙන්න
කාලය හරි
නමක් භූමිකාවක් හෙම තෝර ගන්න”

“විකාර සෙල්ලම්වල නියැලෙන්න එපා
භින්නොන්මාදෙන් වාගේ ඉන්න එපා
කාමිනියක වෙන්න එපා
ආදරයක් බිඳුණු විටෙක
ලජ්ජා සහගත විදියට
සද්ද නගා අඬන්නෙපා.........”

.........මට මිනිසෙක් මුණ ගැසුණෙය
ඔහු හට ආදරය කළෙමි
ඇමතූ මුත් මා ඔහු ඒ
කිසියම් නාමෙකින් නොවෙයි

මා මෙන් ආදරය සොයන
ඕනෑම ගැහැණියක අවැසි
ඕනෑම මිනිසෙක් විය ඔහු !

ගඟක පිපාසිත ඉක්මන විය ඔහු තුළ
මුහුදක වෙහෙසින් තොර බව විය මා තුළ

සියළු දෙනම අමතා මම
ඔහු කවුරෙක්දැයි ඇසුවෙමි
“ඒ මම” පිළිතුරක් ලැබිණි

සියල් තන්හි සොයා බලා
මේ ලොව තුළ “මම” යනුවෙන්
තමා හඳුන්වා දුන් ඔබ දැක ගත්තෙමි
කොපුවක ලූ කඩුවක් මෙන්
සිරව එතී ඔබ සිටියෙහි.

නුහුරු නගර – හෝටල්වල
රෑ දොළහට තනිවම බොන
“මම” ඔබ විය
සිනා නගන “මම” ඔබ විය
ආලය කර ලජ්ජා වන “මම” ඔබ විය
මියෙමින් සිටියත් උගුරේ බිඳුණු හඬින්
එසේ නැතැයි මුසා කියන “මම” ඔබ විය

ඔව්! පව්කාරිය ද මාය
සාන්තුවරිය ද මෙමාය
ස්නේහවන්තිය ද එසේම
පාවා දෙන්නිය ද මාය

ඔබේ නොවන කිසි සතුටක් හිමි නැත මට
ඔබේ නොවන කිසි දුකකුත් හිමි නැත මට
මම ද සබඳ මා හට “මම” යැයි අමතමි.

*මෙම කිවිඳිය මලයාලම් බසින් ලේඛනයේ නිරත වීමේදී භාවිතා කළේ“මාධවීකුට්ටි” යන නමයි.

[ඉන්දියානු ජාතික Kamala Das කිවිඳිය (1934 - 2009) ගේ“ An Introduction” නමැති කවියේ පරිවර්තනය]
සිතුවම : Viktor Sheleg

කමලා දාස්
පරිවර්තනය - ලක්ශාන්ත අතුකෝරල



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails