Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



හඳගම යළි අප හමුවට සපැමිණෙයි. සිය අභිනව සිනමා කෘතිය "ඉනිඅවන්" අප ඇසුරට පත් වෙයි. හඳගම යළි පැමිණීම යනු සිනමාශ්‍රයට යළි අවස්ථා විවර වීමකැයි සිතද්දී ඇති වන්නේ සතුටකි. මන්ද යත් මෙතෙක් අප විඳ දරා ගත්තේ සිනමාව නාමයෙන් වෙළඳෙපලට ආ සුමධුර බණ කතා සහ රාජ පාක්ෂික ප්‍රශස්ත කාව්‍ය වන නිසයි. හුදු නරඹන්නකුම වී සිටි අප පළමුව විඳින්නන් බවට පත් කරන අනුබල සහිත "ඉනිඅවන්" සුවිශේෂ සිනමා කෘතියකැයි අප සිතන්නේ නූතන මිනිසාගේ පැවැත්ම සහ පුනර්ජන්මය පිළිබඳ නව සංවාදයකට මෙය මග පාදන නිසා ද වේ.

චිරස්ථායිතාව හෙවත් චිරස්ථීතිය යනු බොහෝ කාලයක් පවත්නා යන අර්ථයයි. චිර ජීවි යනු බොහෝ කල් ජීවත් වීමයි. චිත්‍රපටයක හෝ පොදුවේ නිර්මාණ කෘතියක චිරස්ථ ගුණය යනු නොකඩවා පවතින කල්පවතින, ස්ථීර නිත්‍ය යන අරුත් ගනී. (quality of lasting long) ස්ථායිතාව, කල්පවත්නා බව, කල්ගතවන බව සහ තහවුරු බව යනු යමක හෝ යමකුගේ චිරස්ථ ගුණය තහවුරු කරන්නා වූ පරිවාර අර්ථයෝය.

යම් නිර්මාණයක දිගුකල් පවත්නා ස්ථායි බව හා අඛණ්ඩව පවත්නා සජීවි බව සමග ගැනෙන අනෙක් සුවිශේෂම ගුණය වන්නේ සදාකාලික බවයි. එනම් කාලසීමා ඉක්මවා එය ආශ්වාදනය කළ හැකි අර්ථවත් හා වින්දනීය ගුණයකින් යුක්ත වීමයි. යම් නිර්මාණයක් සාර්වත්‍රික ව භාවිතයට ගැනීම යනු පොදුවේ සමස්තයට ම භුක්ති විඳිය හැකි වීම ද වේ.

නිර්මාණයක සාර්වත්‍රිකත්වය (universality) හා චිරස්ථායිතාවය අතර පවත්නා අනොන්‍ය සමීපතාව විසින් නිර්මාණකරුවාට ද චිරස්ථායි බලයක් ගෙන දෙයි. පවත්නා දේශපාලන හැඩරුව මත තම ආත්ම ප්‍රකාශන ස්වරූපය තීන්දු කරන නිර්මාණකරුවකු යම් තීරණාත්මක අවස්ථාවක තම ස්වෛරි ආත්ම ප්‍රකාශන ස්වරූපය අභිබවා නිර්මාණකරුවකු ලෙස තම පැවැත්ම සහ චිර ජීවි බව ගැනම සිතන්නට පෙළැඹෙයි. සිනමා කෘතියක පැවැත්ම සහ සිනමාකරුවාගේ පැවැත්ම අතර ඇත්තේ කෙටි දුරකි. සිනමා කරුවා චිරකාලිකයකු විය යුතුය. චිරකාලිකයා සහ චිරකාල භටයා හැඳින්වීම සඳහා යෙදෙන "veteran" නම් යෙදුමට අදාල තවත් අර්ථ වනුයේ "පරිණත වැඩිහිටියා, ප්‍රවීනයා, අත්දැකීම් බහුල වයසැත්තා" ආදී වශයෙනි. දැන් තමා ජීවත් වනුයේ තම අතීත සිනමා කෘති බිහි වූ සමාජ ව්‍යුහය තුළ නොවේයැයි හඳගම මෑතකදී පවසා ඇත.

පැවැත්ම සහ පැවතීම හඳගමගේ අභිනව සිනමා කටයුත්ත වන "ඉනිඅවන්" සමග සසඳා විමසීම සඳහා රෙනේ ඩෙකාට් නමැති දාර්ශනිකයා උපුටා දක්වන්නට සිත් වේ.

"මම සිතමි. එම නිසා මම පවතිමි. දිගුකල් පවතිනු පිණිස මම දිගුකල් සිතමි. මම සත්‍ය වස්තුවක් වන්නේ මම සිතන විට පමණකැයි දනිමි. මම සියල්ල අවිශ්වාස කරමි. එනම් මම සියල්ල සිතමි. එමනිසා මම පවතිමි." ඩෙකාට් කීවේ එපරිදිය.





අවස්ථාචෝචිත ලෙස ක්‍රියා කිරීමේ හැකියාව (practical intelligence) සාමාන්‍ය පුරවැසියකුටත් වඩා සිනමාකරුවකු තුළ තිබිය යුතුම වන්නේ සිනමාකරුවා එකී සාමාන්‍ය පුරවැසියා නියෝජනය කරන්නකු ද වන නිසාය. දේශපාලන සිනමාකරුවකුට මෙම තත්ත්වය අප හිතනවාටත් වඩා බරපතල ලෙස අදාලය. හඳගම තම සිනමාව තුළ සක්‍රීය කළේ සිය දේශපාලන ප්‍රකාශනයයි. එය එදා සේ අදත් නොවෙනස් ය. මෙම දේශපාලනමය ප්‍රකාශනය "ඉනිඅවන්" තුළ වඩාත් ප්‍රබල මෙන්ම සූක්ෂම ය. සිනමා ප්‍රකාශකයකුට සූක්ෂම වෙමින් සිය ප්‍රබලතාවය ආරක්ෂා කර ගත හැකි වනුයේ අවස්ථානුචිත වෙමිනි. "දැන් ඉස්සර වගේ නෙවෙයි" කියා හඳගම සිතනුයේ මෙනිසා විය හැකිය.

තමා වටා සිටි මාධ්‍යවේදීන්, බුද්ධිමතුන්, විචාරකයින්, නිළියෝ, කලු සල්ලිකාරයෝ ආදී සියල්ලෝම සිය දිවි නසා ගනිද්දී හඳගම තවමත් ජීවත් වෙයි. කෙසේ හෝ නොනැසී ජීවත්වෙයි. එනම් ඔහු තවමත් චිත්‍රපට තනයි. සිනමාව තම ආත්ම ප්‍රකාශනය ලෙස තකන්නට හැකි තරමින් තවමත් යහ සිහි කල්පනාවෙන් ජීවත් වෙයි. තම ආත්ම ප්‍රකාශන මාධ්‍යය එනම් චිත්‍රපට තැනීම, ගී ගැයීම, රඟපෑම චිත්‍ර ඇඳීම, නාට්‍ය තැනීම වැනි විවිධ වූ තම මාධ්‍යය අතැර මහ ගැඹුරු අශිෂ්ට දුර්ගන්ධ දේශපාලන අගාධයට පැන අකාලයේ නැසීගිය කලාකාර ඥාති හිතමිත්‍රාදීන්ගේ දීර්ඝ නම් ලැයිස්තුවට මෙය ලියන මොහොත වන තෙක් හඳගම එයාකාරයෙන් ඇතුළත් වී නැත. ඔහු මේ පරිසරය වටහාගෙන ඇති තරම ඔහුගේ උපායවන්ත නම්‍යශීලී ආත්මාරක්ෂක හැසිරීම් තුළින් ම වැටහෙයි. නොනැසී ජීවත්වීමට තරම් සුදුස්සකු වීම අභියෝගාත්මකය. නොනැසී ජීවත්වීමේ වටිනාකම, ඒ සඳහා නම්‍යශීලී වීමේදී යමෙකු මුහුණ දෙන අභියෝගයේ බරපතළකම, ජීවත්වීම සඳහා සුදුස්සකු වීම වෙනුවෙන් සපුරාලිය යුතු සමාජසයහා පුද්ගලාත්මීය තත්ත්වයන් යනු අවසන් වරට අප ඇසුරු කළ හඳගමගේ "විදු" සහ අභිනව "ඉනිඅවන්" යන චිත්‍රපට සමග ව්‍යංගාර්ථයෙන් බැඳී පවත්නා අර්ථ වේ.

ඉතාම සුදුස්සා නොනැසී ජීවත්වීම යනු චාර්ල්ස් ඩාවින්ගේ පරිණාමවාදයේ එන මූලික සංකල්පයකි. මෙය හැඳින්වෙන්නේ උචිතෝන්නතිය (survival of the fittest) යනුවෙනි. ස්වාභාවික වරණය (natural selection) යනුවෙන් හැඳින්වෙන්නේ ද මෙයයි. ඇතැමුන් තමාට නියමිත පරිසරයට ඔරොත්තු දීම සඳහා අන් අයට වඩා සුදුසු වීම මෙහි අරුතයි. වඩා සුදුස්සෝ නොනැසී ජීවත් වෙමින් වඩා සාර්ථක ලෙස තම වර්ගයා බෝ කරති.

ජීවි විශේෂයෝ තමන්ට දාව අනුජාතකයන් අධිකව බිහි කළත් මේ සියලු ජනිතයෝ මුහුකුරා ගිය තාක් ජීවත් වන්නේ නැත. නිරාහාරව හිඳ මිය යති. විවිධ රෝග වැළඳී මිය යති. ශාරීරික ආබාධ නිසා මිය යති. භෞතික පරිසරයේ යම් යම් හේතු මත මිය යති. හදිසි අනතුරු නිසා ද මිය යති. ඇතැමෙකු බීජ අවස්ථාවේ මිය යන අතර ඇතැමකු කළල අවස්ථාවේදී හෝ ලදරු අවස්ථාවේදී ද, යොවුන් හෝ වැඩිහිටි අවස්ථාවේදී ද මිය යති. මෙසේ මිය යන්නේ පරිසරයට ඔරොත්තු දීමට, අපේ ජීවීන්ගේ ප්‍රහාර වැළැක්වීමට, අවශ්‍ය පෝෂණය ලබා ගැනීමට සමත් නොවීම යනාදී විවිධ හේතු නිසාය. දුබලයා මියැදීම සාපේක්ෂ වන්නේ "බලවතා ජය ගනී" යන සංකල්පය ද සමගය.

මෙම ධර්මතාවය සෑම ජීවියකුට මෙන්ම සිනමාකරුවකුටද උරුමය. හඳගම විසින් ඔහුම මරාදමා ඔහුම ඔහු වෙත උපතක් ලබාදී ඇත. "අහස් ගව්ව" චිත්‍රපටය ප්‍රදර්ශනය වූ අවස්ථාවේ නැගී සිටි ප්‍රේක්ෂකයකු "අඩෝ පතිරාජ උඹ ඉවරයි" යනුවෙන් හඬනගා පැවසුවාක් මෙන් "අඩෝ හඳයා උඹ ඉවරයි" යනුවෙන් අපටත් මතු දවසක කියන්නට හඳගම ඉඩ නොතබනු ඇතැයි තමා සිතන්නේ යැයි ගුණසිරි සිල්වා මීට දෙවසරකට ඉහතදී වෙබ් අඩවිකට ලියා තිබිණි.("හඳගමගේ නව දිශානතිය හෙවත් කැඩපත ඔසවා පොළොවේ ගැසීම"- ගුණසිරි සිල්වා- ලංකා ඊ නිව්ස්)





"හඳගම ඉවර නෑ" යනුවෙන් ස්ව මත පෑ ගුණසිරි සිල්වාට පිළිතුරු දුන් නිහාල් පීරිස්ටද ප්‍රති විරෝධී වෙමින් අප මතු කළේ "මේ හඳගම විසින් ඒ හඳගමව ඉවරයක් කොට නව හඳගම කෙනෙකු උපදවා ඇති බව"යි. "විදු"යනු එම පුනරුප්පත්තියේ නව හැඳුනුම් නාමය වන බවද අවධාරණය කළෙමු. ("විදු - ජනප්‍රිය කලාවේ පීචං දේශපාලනයට දැනුවත් ප්‍රහාරයක්"- ලක්බිම ඉරිදා සංග්‍රහය 20101-09-26) මෙය හදිසි මරණයක් නොව, සිතාමතා සිදුකළ කාලෝචිත ඝාතනයක් බව අප එහිදී සාක්ෂිගත කළෙමු. "ඉනිඅවන්" අපගේ එම සාක්ෂි සාක්ෂාත් කරන තරම වැදගත්ය.

මැරි මැරී උපදිනවාට වඩා යළි ඉපදීම යෝග්‍ය නමුත් එසේ යළි ඉපදීම සඳහා මුලින්ම මරණයට පත්විය යුතුය. නැතිනම් ඝාතනය කළ යුතුය. සියදිවි නසාගන්නෝ ද අන් ලෙසකට යළි උපදිති. යම් සත්වයකු අකාලයේ අනපේක්ෂිතව මියැදෙනුයේ තම පරිසරයට ඔරොත්තු දීමට නොහැකි බව ජීව විද්‍යානුකුල අර්ථයයි. අන් අතකට අන් සත්වයින්ගෙන් තමා දෙසට එන ප්‍රහාර වැළැක්වීමට අවශ්‍ය ශක්තිය හා ප්‍රතිශක්තිය තමාතුළ නොමැති ජීවියා ද අකාලයේ මරණයට පත්වෙයි. මේ අනුව සියල්ලෝම නියුතු වනුයේ ජීවන සංග්‍රාමයක ය. ජීවත්වීම සඳහා සියල්ලෝම අරගල කරති. අනෙකා සමග සටන් කරති. මේ අනොන්‍ය ගැටුමේදී දුබලයෝ සැනසෙන අතර, වඩා සුදුස්සෝ තවදුරටත් ජීවත් වෙති. ජීවත් වීම සඳහා නිතර අරගලයේදී නොනැසී ඉතිරි වන්නේ පරිසරයට ගැලපෙන සේ, අරගලයන්ට ඔරොත්තු දෙන සේ, පෝෂණය සපයා ගැනීමට හා තරගයෙන් ජය ගැනීමට සමත් වන සේ හොඳින් හැඩගැසුනවුන් හෙවත් වඩා උචිතවුවන් පමණකි. "උචිතෝන්නතිය" යනු එයයි. "ඉනිඅවන්" තුළ සංවාදයට ගැනෙන්නේ මෙකී "උචිතෝන්නතිය" පිළිබඳ සත්‍යයයි.

"බලවතා ජය ගනී" යන අර්ථය දේශපාලනය, වර්ගභේදය, අධිරාජ්‍යවාදය හා සූරාකෑම යන ක්ෂේත්‍ර ඔස්සේ වැඩිදුර අර්ථකථනය කරනුයේ වුවද මේ උචිනෝත්නතියම ය. මෙය සිනමා ප්‍රකාශන විධික්‍රමයනට ද අදාළ කොටගත හැකි බවට "ඉනිඅවන්" සහ මෙයට පෙර අප කියවූ "විදු" යන ප්‍රකාශන විලාස මගින් පෙන්වන හඳගමගේ ප්‍රතිජනනය විසින් බල කර සිටී. තමා මෙම චිත්‍රපටය ("විදු") කරන්නට බලපෑ එක් හේතුවක් වන්නේ සිනමාකරුවකු ලෙස පැවතීමේ ප්‍රශ්නයට මුහුණ දීමක් ලෙස යැයි හඳගම ම පවසා ඇත. (සමාජය වෙනස් කිරීමට මගේ උත්සාහය නොනවතින එකක්- අශෝක හඳගම සංවාදය- කේ. ඩබ්. ජනරංජන- රාවය 2010-06-13)

"අද්‍යතන මිනිසා" ද එකී සමස්තය තුළ ශුද්ධ අංශුවක් වන් "සිනමාකරුවා" ද අරගල කරනුයේ ස්ව පැවැත්ම සාදා ගැනීමේ අභිප්‍රායයෙනි. මෙම ජීවන සංග්‍රාමය තුළ එකෙකු පැරදී, මියැදී අනෙකා ජය ගනී. ජීවත් වීමට අවස්ථාව ලබයි. ජීවත් වන්නෝ අනොන්‍යව බැඳෙති. ගැටෙති. සියල්ලෝ තම පරිසරය තුළ ජීවත් වීමට හෝ විනාශ වීමට අවස්ථාව ලබති. එකෙකුගේ පරාජය තවෙකුගේ ජයග්‍රහණයයි. එනම් ජීවත්වීම නමැති ජයග්‍රහණය ලැබිය යුත්තෝ ඒ සඳහා අනෙකා පරාජයට පත්කළ යුතුය. මරණයට පත්කළ යුතුය.

පරිසරය ජීවත් වන්නට නුසුදුසු වූ විට සමාජීය හැඟීම් තියෙන මිනිසකුගේ වෑයම විය යුත්තේ එය වෙනස් කිරීමට ප්‍රයත්න දැරීම යැයි අශෝක හඳගම ප්‍රකාශ කළේ 2006 සීතල දෙසැම්බරයේය. (මව්බිම- 2006-12-03) එනම් මීට සිව් වසරකට ඉහතදීය. එසේ පවසා හය වසක් ගෙවුනු තැන අපට මුණ ගැසෙන හඳගමගේ චිත්‍රපටය "ඉනිඅවන්" ය. ජීවත් වීමට නුසුදුසු වූ කළ එම පරිසරය වෙනස් කිරීමට ප්‍රයත්න දැරිය යුතු බව හඳගම මෙළෙස අවධාරණය කළේ එම වෙනස වෙනුවෙන් පෙනී සිටියකු වන අජිත් සමරනායකගේ හදිසි මරණය වෙනුවෙන් කම්පිතවය. හඳගමගේ මෙම අවධාරණයත්, මූලාශ්‍ර වන මෙම සිද්ධියත් මිනිසා පරිසරය ජය ගැනීම යන අපගේ මෙම මාතෘකාවට සෘජුවම අදාළකොට ගතහැකි අනගි නිදර්ශන ය.

"අජිත්ගේ ජීවිතය නවතින්නේ අස්වාභාවිකව. ආර්ථීක හා දේශපාලන අභියෝග්‍යයට යට නොවී අදීනව සිටින්නට ප්‍රතිශක්තිය අජිත්ගේ චින්තනයට තිබුණාට සිරුර ලෙඩ කරන වෛරසයකට මුහුණ දෙන්නට ඔහුගේ සිරුරට ප්‍රතිශක්තිය තිබුනේ නෑ. මදුරුවන් බෝ වීම වළක්වා ගන්නට වැඩ පිළිවෙලක් නැති රටක අගනගරයේ මදුරුවන්ගේ බෝවන උණකට අජිත්ගේ ජීවිතය පරදිනවා." (මව්බිම- 2006-12-13) අප මෙම උපුටනය ගන්නා "මව්බිම" පුවත්පත ද අකල් මරණයකට පත්ව අන් ලෙසකට ප්‍රතිජනනය විය.

"උචිතෝන්නතිය" විග්‍රහ කිරීමේදී නිදර්ශනගත කළහැකි සිද්ධි හා චරිත බහුල බව මෙයින් පෙනේ. ජීවන යත්නය හෙවත් ජීවන සංග්‍රාමය විග්‍රහ කරමින් ජීවන යත්නය හා ජීවියා අතර බැඳීමත්, සීඝ්‍ර ව්‍යාපෘතියත්, ඔවුනොවුන් අතර හටගන්නා තරගයත්, මාර්ටින් වික්‍රමසිංහයන් සිය "සත්ව සන්තතිය" පොතේ විස්තර කරන්නේ පරිසරය, අනොන්‍ය බැඳීම මෙන්ම මරණය ඝට්ටණය ද හේතුවන බව පහදමිනි.

"සියලුම ජීව වස්තූහු එකිනෙකා කෙරෙහි බැඳී පවතිත්. ගවයන් සුලභ වනවිට ගොම කුරුමිණියෝ සුලභ වෙති. ගවයාගේ ගොම පිඬ කුරුමිණියාගේ ආහාරය වන බැවිනි. කුරුමිණියන් සුලභ වන විට තලගොයි ආදී කුරුමිණියන් කන සත්තු සුලභ වෙති. තලගොයි සුලභ වන කල මුගටියෝද සුලභ වෙති. තලගොයි බිත්තර මුගටියාගේ ආහාර වන බැවිනි. ඇට ජාති, ධාන්‍ය වර්ග හා ඵල වර්ග ද සුලභ වන කල පනුවෝත්, කුරුමි‚ සත්තුත් සුලභ වෙත්. පනුවන් කුරුමි‚ සතුන් සුලභ වන කල පක්ෂීහුද සුලභ වෙති. පනුවන් හා කුරුමි‚ සතුන් පක්ෂීන්ගේ ආහාරය වන බැවිනි. ජීව වස්තූන්ගේ බැඳීම මෙයින් හෙළිවේ. වෘක්ෂ විශේෂයක් හෝ සත්ව විශේෂයක් හෝ වඳවෙන කළ ඒ කරනකොටගන ඒ පලාතේ සියලු ජීව වස්තූන් අතර පැවති තුල්‍යතාවන්ද නැතිවේ." (සත්ව සන්තතිය- මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ)

කුසගින්නේ පෙළෙන යාපනයේ ජනතාවට අත්‍යවශ්‍ය ආහාරපාන යවන්නටත්, ජන සංහාරක යුද්ධයට එරෙහිවත්, "හඳගමලා" හදිසියේ කැඳවූ පුවත්පත් සාකච්ඡාවකට එදා අජිත් සමරනායක පැමිණ ඇත්තේ ඒ පිළිබඳ ආරංචියටය. එවැනි ලොමු ඩැහැගැන්වෙන වැඩකට ආරංචියකින් පැමිණෙන්නට තරම් මානුෂීය හදවතක් තිබුණු අජිත් සමරනායක අනුන්ගේ ජීවත්වීමේ අයිතිය වෙනුවෙන් තමන්ගේ ජීවිතය අවධානමකට ලක්කරන්නට තරම් සංවේදීතාවයක් සහිත මිනිසෙක් යැයි හඳගම ස්මරණය කරයි. පරිසරය වෙනස් කිරීමට හා ජීවත් විය හැකි අයුරින් සුදුසු සේ සැකසීමට ප්‍රයත්න දැරීම වෙනුවෙන් පෙනී සිටි අජිත් සමරනායකගේ මරණය අශෝක හඳගමට දැනෙනුයේ "පේනතෙක්මානයක ඒ හීනය හැබෑ වන්නේ නැතිනම් මේ පරිසරයෙන් අයින් වෙන්න ලැබීමත් එක අතකින් වාසනාවක්" ය යනුවෙනි. (මව්බිම- 2006-12-03) "ඉනිඅවන්" චිත්‍රපටයෙහි තරුණයා, එනම් නොමැරි ජීවත් වන්නට වාසනාව ලද ත්‍රස්තවාදියාට උරුම වන පරිසරය හා ඔහුගේ සිහිනය අතර දුර ප්‍රමාණය පිළිබඳ සැබෑ අරුත ද හඳගමගේ එම කියමනත් සමග අති සමීපය.

අජිත් සමරනායක අද නැත. යාපනයේ ජනතාව වෙනුවෙන් ප්‍රසිද්ධියේ සංවේදී වූ ඒ හඳගම ද අද නැත. ජන සංහාරක යුද්ධයට එරෙහිව හඬ නැගූ බහුතරය ඒ පෙර වූ ආකාරයෙන්ම අද අප අතර නැත. යුද්ධය නිමා වුවද අජිත් සමරනායකව මරා ගත් මදුරු කරදරය එපරිදි ම ය. ජීවත් වීමට නුසුදුසු පරිසරය වෙනස් කිරීමේ හීනය සැබෑ නොවන අවාසනාවක එම පරිසරයෙන් ඉවත්වීමේ වාසනාව වැළඳගත් අජිත් සමරනායක මිය ගියේ තමා ප්‍රාර්ථනා කළ වඩාත් යහපත් සමාජයක් පිළිබඳ සිහිනයද තුරුළු කරගෙන යැයි හඳගම පවසයි.



ජීවන සංග්‍රාමය නම් වූ ධර්මතාවය තුළ ඇතැම් ජීවීහු වැඩිකල් ජීවත් වන අතර, ඇතැම් ජීවීහු අකල්හි මරණයට පත්වෙති. නොමැරී ජීවත් වන්නන්ගේ පරම්පරාව දියුණුවනුයේ අකාලයේ මියැදෙන සතුන්ගේ පරම්පරාව ක්‍රමයෙන් වඳවී යන සත්‍යතාවය මතය. "ක්‍රම විකාශ කර්තෘකය" යන මාතෘකාවකින් මාර්ටින් වික්‍රමසිංහ උචිතයා ජයගන්නා ආකාරය හා පරිසරය ඊට උචිත පරිසරය සකසන ආකාරය විස්තර කරයි.

"ශක්තිය ප්‍රයෝජන වන තැන ශක්ති සම්පන්නයා ජීවන යත්නයෙන් ජයගනී. දුර්වලයා පරාජයව අකාලයේ මිය යයි. දිවීම ප්‍රයෝජන වන තැන වේගයෙන් දුවන්නට පුරුදු වන සත්තු කලින් ආහාර ලැබ ගනිති. සතුන්ගෙන් බේරෙති. නුදුව හැකි සතුන්ට ආහාර නොලැබේ. එහෙයින් ඔවුහු පහසුවෙන් සතුන්ට හසුව ඔවුන්ට ගොදුරු වෙති. වතුර ගැලීමෙන් නිම්න නැමියක් යටවුණු කල, කඳු මුදුනට නැග ආහාර සොයාගැනීමට හැකි සතුන් නොමැරී ජීවත් වෙති. කඳු මුදුනට නැගගත නොහැකි වූ සත්තු ආහාර නොලැබ මිය යති. එයින් ඔවුන්ගේ පරම්පරාව වඳ වේ." මාර්ටින් වික්‍රමසිංහයෝ පවසති.

ස්වාභාවික ව්‍යසනයන් නිසා අනවසරයෙන් භූ පෘෂ්ඨය වෙනසක් වන විට එහි පරිසරයට වෘක්ෂලතා හා සතුන් අනුරූප විය යුතු බවත් ජීවන සංග්‍රාමය වඩාත් උඝ්‍ර වනුයේ වෙනස් වූ පරිසරයට අනුරූප වීමට කරන තැත නිසා බවත් වික්‍රමසිංහයෝ පහදති. බාහිර විපර්යාසයන්ට අනුරූප වීමට සියලු ජීවීහු යත්න දැරුවද එම යත්නය සාර්ථක කරගන්නෝ ජය ලබන අතර අන්‍යයෝ.... මියයති.

"ඉනිඅවන්" පහදන්නේ මෙම දහම ය. අශෝක හඳගම මෙහි තබන සිය දේශපාලන අරුත එපරිදි ය. ගැඹුරු ය.

(සේයා- virakesari.lk වෙබ් අඩවියෙනි.)

අජිත් ගලප්පත්ති



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails