Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ක්‍රිෂ්ණ රාජා ටොරොන්ටෝ නුවර සාර්ථක මුද්‍රණ ව්‍යාපාරයක් කරන ඉන්දීය සම්භවයක් සහිත මිත‍්‍රශීලී ලාංකීය දෙමළ තරුණයෙකි. ඔහුගේ මුද්‍රණාලය විසින් සිංහල අපගේ මෙන්ම දෙමළ කාගේත් බංග්ලාදේශ, පකිස්ථානු හා වෙනත් බොහෝ ජාතිකයන්ගේත් මුද්‍රණ කටයුතු කරනු ලබයි. එල්ටීටීඊය යුදමය වශයෙන් පරාජය කොට ප‍්‍රභාකරන්ගේද දිවි තොර කළ බව නිවේදනය වූ දිනයේම වාගේ කි‍්‍රෂ්ණාරාජා මට හමු විය. දැඩි හින්දු භක්තිකයකු වූ ඔහු කීවේ, ප‍්‍රභාකරන්ගේ විනාශය තීරණය වූයේ යාපන ජනයා ප‍්‍රභාකරන් විෂ්ණු දෙවියන්ට සමාන කරන්නට පටන්ගත් දා සිට බවය. කි‍්‍රෂ්ණරාජාගේ ප‍්‍රභාකරන් විෂ්ණු දෙවියන් කිරීමේ කතාව ඇත්තක්යැ’යි මම තවත් දෙමළ ජාතිකයන්ගෙන් අසා දැනගතිමි. කි‍්‍රෂ්ණරාජා කෙතරම් අකමැති වුවත් මෙම ප‍්‍රවාදයෙන් ගම්‍ය වන්නේ දෙමළ ජනයා කෙතරම් පීඩාවකට පත් වුවද ඔවුන්ගේ අරගලය පූජනීය බවත් ඔවුන් විසින් එහි නායකයා දෙවියකු සේ සලකන ලද බවත්ය. එනම් දෙමළ ඉතිහාසයට ලංකාවේ තිස් අවුරුදු සිවිල් යුද්ධය වඩාත් විශාල වටිනාකමක් ලබාදී ඇති බවයි. එපමණක් නොව ලෝකයේ විවිධ තන්හි ජීවත්වන දෙමළ සමාජයන් අතර යළිත් වරක් යාපන සමාජය උත්කෘෂ්ට වූ වගයි. හින්දු ආගම හා එහි ඉතිහාසය සටන්කාමීත්වය අධිනිශ්චය කරන්නකි. ඒ අනුසාරයෙන්ද එල්ටීටීඊ අරගලය දෙමළ ඉතිහාසයට විශාල දෙයක් ලබා දී ඇත.

උතුරේදී නිල වශයෙන් දෙමළ අරගලය පැරදවීමෙන් පසුව එහි හිදැස පුරවන්නේ සිංහල අන්තවාදය විසින් මුස්ලිම් සතුරකු සොයාගෙන ඔහුට සටනට අඬගැසීමෙනි. විශේෂයෙන් වර්තමාන රෙජීමයේ ආධ්‍යාත්මික ආරක්ෂකයන් වන රණකාමී භික්ෂූන් වහන්සේලාට රිසිසේ ඒ අවදානම්සහගත තිරශ්චීන කටයුත්තේ යෙදීමට නීතිය නිහඬ කර තිබේ. හලාල් වැනි සාකච්ඡාවෙන් විසඳාගත හැකි ප‍්‍රශ්න මුස්ලිමුන්ට හා අනෙකුන්ට කිසිදු අසාධාරණයක් නොවන සේ සාකච්ඡා මගින් විසඳා ගතහැකිව තිබියදීත් කටයුතු සිද්ධ වූයේ මුස්ලිම් හදවත දරුණු ලෙස පාරා දැමීමෙනි.


සිංහල රාවය

මුස්ලිම්වරුන් ව්‍යාප්තවාදී අරමුණකින් වුවද බොහෝ දරුවන් හදද්දී ඊට සමගාමීව දරුවන් හදන ලෙස කැත නැතුව කියන්නේ බුද්ධ චීවරය දරාගත් උපසම්පදාවෙන් දෙවන වරටද ශික්ෂිත කරනු ලැබූ භික්ෂූන්ය. කෙසේ වෙතත් වැඩි ජනගහනයක් දරා ගැනීමට හැකි ආණ්ඩු ක‍්‍රමයක් ලංකාවේ නැති අතර එවැනි ආණ්ඩුවක් ඉදිරි කාලය තුළ බලයට පත්වන බවක් ද පෙනෙන්නට නැත. එහෙයින් උපදින දරුවනට සිදුවන්නේ මීටත් වඩා අසරණබවින් යුතුව ජීවත් වීමටයි. ඒ බැරිකමවත් හිතාගෙන ආණ්ඩු කළ යුත්තේ කාටත් පොදුවේ උපත් පාලන නීතියක් ඇති කිරීමය. එය රටේ අනාගතය වෙනුවෙන් කෙරෙන්නක් නිසා මුස්ලිමුන්ට හෝ බෞද්ධයන්ට හෝ ඊට විරුද්ධ විය නොහැකිය. එහෙත් එය එවැනි විනීත ක‍්‍රමයකට විසඳීමට අසමත් ආණ්ඩුව එය කිරීම පවරන්නේ තමන්ගේ භික්ෂු බල ඇණියටයි.

නව වන සියවස පමණ ඈතට ඇදෙන ඉතිහාසයක් සහිත ශී‍්‍ර ලංකාවේ මුස්ලිම් ප‍්‍රජාව සිය ඉතිහාසය මුළුල්ලේම මෙවැනි අඩන්තේට්ටම්වලට මුහුණ දුන්නේය. ඒ සා දුෂ්කර තත්ත්වයන් ද අවබෝධ කරගත් මුස්ලිම්හු ජන සංයුතියෙන් තමන්ට වඩා ශක්තිමත් අනෙකුත් ජනප‍්‍රජාවන් සමග සහයෝගයෙන් කටයුතු කිරීමේ වැදගත් පාඩම උගත්හ. මහනුවර රජුගේ ආශිර්වාදය ලබාගත් මුස්ලිම්හු සිංහල ස්ත‍්‍රීන් කසාද බැඳගෙන සිංහල කුලවැද්දුමද ලදහ.

වෙළෙඳාමේදී මුස්ලිමුන් සාම්ප‍්‍රදායිකව දක්වන හුරුබුහුටිකම එම ක්ෂේත‍්‍රයේදී අනෙක් ජාතින් අබිබවා සිටී. හරියට මැලේසියාවේදී මැලේවරුන් අබිබවා චීන්නු වෙළඳාමේදී ඉදිරියෙන් සිටින්නාක් මෙනි. 1915දී මෙන්ම අදත් මේ බුහුටිකමට එරෙහි වන්නෝ සිංහල ව්‍යාපාරිකයෝය. සහගහන බොරු දෙසමින් මුස්ලිම් වෙළෙඳ ආයතනවලට කඩාවදින්නේ එහෙයිනි. මුස්ලිමුන් එකී ක්ෂේත‍්‍රයෙන් පළවා හරිමින් ඒ අවස්ථා තමන්ට අත්පත් කර ගැනීම ඒ බලඇණි පිටුපස සිටින සිංහල ව්‍යාපාරිකයන්ගේ අවසන් බලාපොරොත්තුවය. කෙසේ වෙතත් ලංකාවේ මුස්ලිමුන් රණකාමීත්වය ප‍්‍රතික්ෂේප කරමින් ඔවුන්ගේ ජාත්‍යන්තර නෑයන්ගෙන් වෙන්වුණු ගති සිරිත් ප‍්‍රගුණ කළ යහපත් මිනිසුන් කොටසකි. ඔවුන් ඒ අරුතින් රොෂින්වරු හෝ පකිස්තානුවන් හෝ මැදපෙරදිග මුස්ලිමුන්ගෙන් වෙනස් වෙති. එහෙත් මේ වැදගත් මනුෂ්‍ය කණ්ඩායම තමන්ට එරෙහිව අන්තවාදී සේනාවන් කරන නොපනත්කම් තමන් අදහන දෙවියන් හා බෙදාගනිමින් ඒවා සිය සංස්කෘතික ඉතිහාසයට එක්කර ගන්නා බව අප අමතක කළ යුතු නොවේ.

ප‍්‍රධාන සුළු ජාතීන් දෙක සිංහල සමාජයෙන් එල්ල වන පීඩාවන් නිසාම දෙමළ මුස්ලිම් සාමූහිකත්වයක් නිර්මාණය කර ගැනීමට අනාගතයේ දී සමත් වන බව පෙනෙන්නට තිබේ. දෙමළ සමාජය තමන් කලක් මුළුල්ලේ ලද පීඩාව නිසාම ඉතිහාසයට අංග සම්පූර්ණ වීරයකු නිර්මාණය කරගෙන ඇතිවාක් මෙන්ම ශක්තිමත් ඩයස්පෝරාවක්ද නිර්මාණය කරගෙන ඇත. දැන් පවතින මුස්ලිම් විරෝධය හමුවේ තවමත් මුස්ලිම් නායකයන් කරන්නේ පීඩකයන්ගෙන් සාමය බලාපොරොත්තු වීම වුවත් එය ඉෂ්ට නොවුණහොත් ශක්තිමත් මුස්ලිම් ජාත්‍යන්තරයෙන් සහාය ලබාගැනීමට ඔවුන් පෙළඹෙනු ඇත. එසේ වුවහොත් ඉතිහාසයේ අන් කවරදාවත් නොවැටුණු අගාධයකට අපේ මව් රට ඇද වැටෙනු නිසැකය. මා උපතින්ම සිංහලයෙක් මෙන්ම බෞද්ධයෙකි. සිංහලත්වය හා බෞද්ධකම යන දෙකටම අදාළ සාරාර්ථයන් සමූහයක් දැනුවත්ව හඳුනාගෙන ඇති හෙයින් උත්පත්තික බෞද්ධකමෙන් එහාට ගිය අවබෝධවත් සිංහලයෙකු හා බෞද්ධයෙකු ලෙස පෙනීසිටීමට මට හැකියාවක් ඇත. ලංකාවේ දෙමළ අරගලය දෙසත්, මුස්ලිම්වරුනට එල්ල වී ඇති පීඩනයන් දෙසත් මා බලන්නේ සිංහලකමේ ද බෞද්ධකමේ ද ආරක්ෂාව පෙරටුවේ තබාගෙනය.

යට කී ලෙස දෙමළ ජනයා හා මුස්ලිම්වරුන් මුහුණ දෙන පීඩනයට මුහුණදීමේදී ඔවුන් ඒ කටුක තත්ත්වයන් අනුසාරයෙන් වුවද අවම වශයෙන් තමන්ට වැදගත් ඉතිහාසයක් නිර්මාණය කරගෙන ඇතත්, සිංහල බෞද්ධ අපට සිදුව ඇත්තේ පීඩකයාගේ හා ඝාතකයාගේ වෙස් මුහුණු පැළඳීමටය. බුදු දහම මේ භූමියේ උපන් සිංහල ජාතියට අනර්ඝ සංස්කෘතික මිශ‍්‍රණයක් ලබාදුන් දහමකි. අන් කවර ආගමකටවත් නොමැති ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදී ගුණාංග මුල් බුදු දහමට ම (බුදුන් දෙසූ දහමටම) ඇතුළත් ධර්මයකි. සකල විධ වර්ගවාදයන් මූලික දහම තුළින්ම ප‍්‍රතික්ෂේප කළ අතිඋතුම් සද්ධර්මයකි. හින්දු සංස්කෘතිය තුළින් අනාදිමත් කාලයක සිට කුල පීඩනයෙන් බැට කෑ ඉන්දීය දලිත්වරු සිය නායකයා (ඉන්දියානු ව්‍යවස්ථා සම්පාදකයා මෙන්ම ඉන්දියාව බිහිකළ අතිශ්‍රේෂ්ඨ උගතෙකි) වූ ආචාර්ය ඇම්බෙඩ්කාර් සමග බුදුදහම වැළඳ ගන්නේ වර්ගවාදයට සැබෑ බුදුදහමේ ඉඩක් නැති නිසාය.


බොදු බල සේනා
Nation.Lk | Pic by Rukshan Abeywansha

එහෙත් අද ලංකාවේ බුදුසමය අයාලේ යමින් එහි සාරර්ථයන් විනාශ කරගන්නා භික්ෂු සමූහයකගේ ගොදුරු බවට පත්ව පවතී. ලංකාවේ පොලිස්කාරයා දෙස පොදුවේ ජනයා දකින්නේ සාම්ප‍්‍රදායිකවම අයහපත් ආකල්පයකිනි. ඒ තත්ත්වයට අද බෞද්ධ භික්ෂුව ද පත්ව සිටී. ලංකාවේ භික්ෂුව අයාලේ ගොස් ඇති තරමටම බුදු සමය ද අයාලේ ගොස් ඇත. විවිධ ස්වරූපයේ භික්ෂු හැසිරීම් බෞද්ධ ස්ථාපිතයේ පවත්නා සාරාර්ථයන් හා අනාගතවාදී ගුණය සුණු විසුණු කරමින් පවතී. බොදු බලසේනා, සිංහල රාවය, රාවණා බලය වැනි අන්තවාදී හැසිරීම් බොහෝ කිට්ටුවන්නේ සහයෝගශීලී බුදු දහමට නොව මැද පෙරදිග මුස්ලිම් යුදෙව් හා කි‍්‍රස්තියානි මූලධර්ම වාදීන්ටය.

මේ තත්ත්වයට සියම්, අමරපුර හා රාමඤ්ඤ නිකායන්හි නායකත්වයන් මුළුමනින්ම වගකිව යුතුව පවතී. ඔවුන් සියවසකට පමණ වැඩි කාලයක් තිස්සේ තම භික්ෂු සංඝයා මෙහෙයවීමේ වගකීම පැහැර හැර ඇත. මේ භික්ෂු නායකයෝ වෙනස් වන ලෝකය හඳුනා ගැනීමේ හැකියාව තමන් නොලද්දාහු මෙන්ම තම පිරිවර භික්ෂුන් ද එමගට යොමු නොකළහ. සියම් නිකායික භික්ෂුහු සිය පාරම්පරික ඉඩකඩම් හා එයින් ලැබෙන අස්වැන්න රැකබලා ගන්නා ආරක්ෂකයන් පිරිසක් බවට පත් වූ අතර ධනය රැඑස්කිරීම පිළිබඳව හා අල්පේච්ඡතාව පිළිබඳ බුදුන්ගේ ඉගැන්වීම් අමුඅමුවේ උල්ලංඝනය කළහ. ආවා වූ නොආවාවූ සංඝයාට පොදුවේ අයිති පන්සල් හා දේපළ තම සන්තකයේ රඳවා ගැනීමට උසාවිගානේ වඩින්නට භික්ෂුන්ට සිදු විය. ධනයෙන් ආඪ්‍ය වූ මේ භික්ෂූන්ගෙන් ඇතැමුන් අනියම් පවුල් ගොඩනගමින් අනාචාර ජීවිතයකට ද ඇබ්බැහි වූහ. දේපළ රැකීමට දේශපාලකයන් අවශ්‍ය වූ නිසා කවර තරමේ දුෂ්ඨයෙකු වුවත් තම අරමුණු උදෙසා කැමැත්ත පළකරන දේශපාලකයාට සහාය දැක්වීය. ඒ මදිවාට ගොවිගම කුලයට පමණක් සියම් නිකාය විවෘත කිරීම මගින් නවීනත්වයේ මන්දමාරුතයත් සමග විනාශ විය යුතුව තිබුණු ශී‍්‍ර ලාංකික කුලවාදයේ කෲර ආරක්ෂකයන් වීමට සියම් නිකායික භික්ෂුන්ට සිදුවිය.

සියම් නිකාය ගොවිගම කුලයට සීමාවීමෙන් අන්‍ය කුලයන් ලද බලවත් සමාජ පීඩාව අමරපුර හා රාමඤ්ඤ නිකායන් බිහි කළේය. එනයින් අමරපුර නිකාය ගොවිගම නොවන කුලයන්ගේ ආරක්ෂකයා ද ප‍්‍රකාශකයා ද බවට පත්විය. අද තත්ත්වය වන්නේ අමරපුර නිකායේ කුල නියෝජනයේ සුළුතර මානසිකත්වය නිසා ඔවුන් සියම් නිකායටත් වඩා කුලවාදී වීමයි.

පසුගිය සියවස් එකහමාර පමණ තුළ බුදුදහමට ඉඳුරාම පටහැනි කුලය නම් ප‍්‍රපංචය රැකගැනීම හා ධනය රැස්කිරීම හරහා බෞද්ධ භික්ෂුවට තිබිය යුතු නිරවුල්ව ලොව පිරිසිඳ ගැනීමේ හැකියාව ලබාදුන් ශාස්තෘවරයාගේ මග ගැනීමට නොහැකි විය.

ඒ එක පැත්තකි. සාම්ප‍්‍රදායික ලාංකේය බුද්ධාගමේ ප‍්‍රධාන නිකාය තුනට ඇතුළත් නොවුණු ඇතැම්හු භික්ෂු වෙස් ගෙන බුදු දහමේ තාර්කිකත්වය කෙලෙසන අපාය හා දෙව්ලොව පෙන්වමින් ලක්ෂ ගණන් ජනයා ආගමික උන්මාදයකට ඇදදමමින් සිටිති. මේ ඇතැම් භික්ෂූහු අමරපුර නිකායට අයත් ඉතා සුළු කුලයන් නියෝජනය කරන සාමාජික සංඛ්‍යාව දහයකට පහළොවකට සීමාවුණු නිකායන්හි මහණ වී නිකාය මුද්‍රාව ලබා ගනිති. කවුරු හෝ ප‍්‍රශ්න කළහොත් කියන්නට එමගින් නිකාය සබඳතාවන් තනාගනිති.


රාවණා බලය

මේ ආකාරයට විපරීත වූ භික්ෂු සමූහ එක් පැත්තකින් රණකාමීවත්, අනෙක් පැත්තෙන් මරණින් මතු ලෝකයට ඇති බිය දඩමීමා කරගෙනත් සමාජ දේශපාලනිකව හා ආර්ථිකව අසරණ ජනයා මුලා කරමින් තම අරමුණු සාක්ෂාත් කරගනිමින් සිටිති. රණකාමී භික්ෂු නායකත්වය ජාතීන් අතර පැවතිය යුතු අත්‍යවශ්‍ය සාමය හා සංහිඳියාව විනාශ කරද්දී ආණ්ඩුව මෑතකාලීන දේශපාලන වාසි තකා නිහඬව සිටියි. නැත්නම් උඩගෙඩි දෙයි.

භික්ෂුවක් වීම පුද්ගල මනුෂ්‍ය ජීවිතයක බලවත් කැපකිරීමකි. ඒ කැපකිරීමෙන් වන පීඩාව මග හරවා ලිය හැක්කේ භික්ෂුවක වීමේ අරමුණු වන දහම හැදෑරීම හා එහි නිරවුල් ලෙස නිරත වීමෙනි. ඒ නිරතවීම බුදුන් දවස සංඝයාගේ හෝ අද සංඝයාගේ කියා වෙනසක් නැත. එසේ චීවරයක් දරා ගැනීමෙන් පසු කළ යුතු දෑ බුදුන් වහන්සේ විසින් නිරවුල්ව දේශනා කර ඇත. එය නොපිළිපදින භික්ෂුවට තම කැපකිරීම පිළිබඳ හීනමානයක් හා කාංසාවක් ඇතිවේ. අත්හරින තම ජීවිතය පිළිබඳ රෞද්‍ර ශෝකයක් ඇතිවේ. භික්ෂුවක් බුදුන් දෙසූ මාර්ගයේ ගමන් නොකරන විට ජීවිතය භුක්ති විඳින ගිහියන් කෙරේ ඊර්ෂ්‍යාවක් ඇතිවේ. බුද්ධ මාර්ගයෙන් පිට පනින සමාජ විරෝධියකු බවට පත්වේ. බාල දැරියන් සිරකරගෙන ලිංගික අතවරයන්ට ලක්කරන්නේත්, ගිහියකුටත් වඩා අන්තවාදිව තක්කඩිකම් කරන්නේත්, බේබදුකමට පෙළඹෙන්නේත් හා විකෘති කාම අපරාධ සිදුවන්නේත් මහත් කැපකිරීමෙන් ලද භික්ෂුභාවය එතැන් සිට බුදුන් දෙසූ මාර්ගයේ නිරවුල්ව ගමන් නොකරන නිසාය. මේ තත්ත්වයට වගකිව යුත්තේ නොමග ගිය භික්ෂුන්ට වඩා ඔවුන් අයත් නිකායන්හි භික්ෂු නායකත්වයයි.

අද දක්නට ඇත්තේ දැනුවත් බෞද්ධයන් දුර්මුඛ කරවමින් සමාජ සාමගි‍්‍රය විනාශ කිරීමටත් ගැඹුරු ලෙසම සංහිඳියා සම්පන්න සිංහල බෞද්ධ සාරවත් උරුමයට විෂ කැවීමටත් මේ භික්ෂූන් කි‍්‍රයාකිරිමයි.

(රාවය පුවත්පතෙහි මුල් වරට පළ විය.)

චන්ද්‍රරත්න බණ්ඩාර



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails