Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ඉතිහාසය යනු රටක රාජ්‍ය පාලකයින්ගේ කීර්තිප්‍රභාව හෝ ඔවුන්ගේ නාමාවලිය නොව එක් එක් පාලකයින්ගේ අත්තනෝමතික දේශපාලනයට යටවී දුක් විඳි මිනිසුන්ගේ ජීවිත අන්දරයන් බව මම කවදත් විශ්වාස කළා. ඒ නිසා ඉතිහාසය හැදෑරීම සඳහා අප ඉදිරියේ ඇති මූලාශ්‍රයන් පිලිබඳව මා තුල ඇත්තේ බලවත් ප්‍රතිවිරෝධයක්. ඉතිහාසය හැදෑරිය යුත්තේ පහළ සිට ඉහළට බවයි මම විශ්වාස කරන්නේ. කෙසේ වුවත් අපේ ඉතිහාසය තුල පාලකයින්ගේ කෲරත්වය හමුවේ සාමාන්‍ය ජනතාව විඳි සමාජයීය පීඩනය මනාව සාහිත්‍යය ඇසකින් හසු කරගත් නවකතාවක් මෑතකදි කියවන්න ලැබුණා. ඒ මොහාන් රාජ් මඩවල සහෝදරයාගේ "ලොවීනා" නවකතාව. සිංහල රාජාවලිය තුල ඉතාම කෙළිලොල්, සෙල්ලක්කාර, වගකීම් විරහිත රජෙකු ලෙස සැළකෙන නරේන්ද්‍රසිංහ (ඔහුගේ අන්වර්ථ නාමය වන්නේ ද සෙල්ලම් නිරිඳු යන්නයි) රජු සමයේ සිට ශ්‍රී ලංකාව යටත් විජිතයක් බවට පත්වෙමින් මුහුදුබඩ ප්‍රදේශ ඉංග්‍රීසින් අත්පත් කරගන්නා කාලය දක්වා දිගු කාලයක් පුරා මේ නවකතාව දිව යනවා.

ශ්‍රී ලංකාවේ කුලක්‍රමය මත පදනම් වන මේ නවකතාවේ මුඛ්‍ය කුලය ලෙස ගැනෙන්නේ ගාඩි වංශය හෙවත් රොඩී කුලය. රොඩී කුලයට අයිති ජන කණ්ඩායම විඳි අනේකවිද අතවරයන් හරහා මේ නවකතාව දිව යනවා. "ලොවීනා" නවකතාවේදී මොහාන් ඉතිහාසය භාවිතා කරන්නේ "පසු තලයක්" (Back Drop) ලෙසින්. ඒ නිසා මෙය ඊනියා ඉතිහාස පුනරුච්චාරනයකින් බැහැර වෙනවා. ඔහු එම ඉතිහාස පසුතලය මත ඉතාම නිර්මාණාත්මකව ගොඩනගන චරිත හා අවස්ථා සිද්ධීන් තුලින් අපට යළිත් අපේ ඉතිහාසය ප්‍රශ්ණ කරන්නට අවස්ථාව සලසා දෙනවා. මේ මුලු නවකතාවේ අස්සක් මුල්ලක් නෑර දිවයමින් සියලු සිදුවීම් හා චරිත එකට බැඳ තබන පිරිත් නූලක් බඳු චරිතය වන්නේ "පුණ්නා" හෙවත් "පුන්නී". ඒ උඩරට ගොවිගම කුලයේ ඉපිද රූපශ්‍රීය නිසාම රජුගේ අන්තඃපුර ස්ත්‍රියක බවට බලහත්කාරයෙන් රැගෙන ගොස් අනාචාරයේ හැසිරුනා යැයි රාජ උදහසට ලක්වී රොඩී කුලයට පහත හෙලන පුණ්නා හෙවත් පුන්නි ලෙසින් රොඩී කුලය තුලට මුසු වෙනවා. පුන්නී මේ නවකතාවේ පූර්වා අපර සන්ධි ගලපාලන හුය බවට පත්වන්නේ සංකේතීය කාන්තා චරිතයක් ලෙසින්. ඇය ක්‍රම ක්‍රමයෙන් තමන්ගේ රැහේ නොනිල නායිකාව බවට පත් වෙනවා. ඇය සුවිශේෂ බලයක් හා ශක්තියක් ඇති චරිතයක්. මේ චරිතය සතු සුවිශේෂ බව මොහාන් ගොඩනගන්නේ මායා යථාර්ථවාදී රීතිය භාවිතා කරමින්. නවකතාව පුරාම ස්වාභාවික රීතිය හා මායා යථාර්ථවාදී රීතිය එකට මුසු කරමින් (Blending) මොහාන් ගොඩන ආඛ්‍යානය තුල මතුවන්නේ අපූර්වත්වයක්.

මුලු නවකතාවම දහරාවන් තුනකින් ඉදිරියට ගලාගෙන යනවා. එනම්,

1. රාජ්‍ය පාලනයේ කුරිරු බව
2. කුල පීඩනය
3. කාන්තා පීඩනය හා ලිංගික සූරා කෑම

සිංහල රජුන්ගේ සිට විදේශීය පාලකයින් දක්වා ද රාජ්‍ය යාන්ත්‍රණය තුලින් සිදුකරන්නේ පහළම ස්ථරයේ ජන කණ්ඩායම් දැඩි පීඩනයක ලක් කිරීම. මෙය නූතන ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී යැයි කියාගනු රාජ්‍ය පාලන ව්‍යුහයන් තුලද අඩුවක් නැතිව සිදුවන බව අමතක නොකල යුතුයි. කෙසේ වෙතත් නවකතාවේ ශ්‍රී වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජු, පුණ්නා බලහත්කාරයෙන් රැගෙන යාමත් කලකට පසුව බීමත්ව පැමිණ පොකුණක් තුලදී ඈ සමග ප්‍රථම වතාවට ලිංගිකව එක්වීම තුලත් දක්නට ඇත්තේ මේ බලහත්කාරයයි. පන්ති පීඩනයයි. කුඩා කල ඈ පිලිකෙව් කරන ස්වේත චර්මධාරියෙකු වන පෙද්රො ගැස්කොන් හෙවත් අප දන්නා "දස්කොන්" අතින් පුණ්නා රජවාසල තුලදීම ලිංගික අපහරණයට ලක්වන්නේ ද මේ තේරුමෙන්මයි. රාජ්‍ය පාලකයෙකුට තම පාලන ඒකකය තුල ඇති සියලුම් මානව හා භෞතික සම්පත් තමන්ගේ උපභෝග පරිභෝග වස්තූන් විනා අන් යමක් වන්නේ නැහැ. ඒවා පරිහරණය වන්නේ රාජ්‍ය පාලකයාගේ අභිමතය පරිදියි. පාලන ව්‍යුහයන්ගේ ස්වරූපයන් නාමමාත්‍රිකව වෙනස් වුවද අද පවා සිදුවන්නේ මේ ඉතිහාසය නැවත සිදුවීමයි. පරම්පරා තුනකට පසුව වුව සුදුහමක් සහිත "අපොන්සුවා" ට දාව උපදින "ලොවීනා", තෝමස් මේට්ලන්ඩ් ආණ්ඩුකාරයාගේ ලිංගික භාණ්ඩයක් බවට පත්වන්නේ ද ඉතිහාසය නැවත සිදුවන බව සනාථ කරමින්.

කුලපීඩනය වැනි වැඩවසම් සමාජ ලක්ෂණයක් අද ද අඩුවැඩි වශයෙන් දැකිය හැකි අපගේ සමාජය තුල ජීවත්වූ පහත්ම කුලයේ ජන කණ්ඩායමක් මුහුණ පාන ඛේදනීය කරුමයන් "ලොවීනා" නවකතාව තුල මොහාන් නිර්මාණය කරන්නේ අපට අප ගැනම දැඩි ලැජ්ජාවක් ජනිත කරමින්. නිවසක් නිවසක් ලෙස සාදාගන්නට ඉඩක් නැති, උඩුකය වසාගන්නට අවසරයක් නැති, යටිකය වසන වස්ත්‍රය දණහිසින් පහතට අඳින්නට ඉඩ හසරක් නැති, කුලවන්තයකුගේ ඉඩමක පය ගසන්නට නොහැකි ජනකණ්ඩායමක් විඳින්නේ අතිශය අමානුෂික සමාජ පීඩනයක්. "සසිරා" නම් තරුණයාට ගල් ගසා මරාදැමීම එය අපට දැනෙන කූටප්‍රාප්ති අවස්ථාවක්.

එවැනි අවස්ථාවන් මේ නවකතාව තුළ කිහිප තැනක දකින්නට පුලුවන්. රාජපාලනයෙන් සහ කුලවතුන්ගෙන් ඇතිවන අතුරු ආන්තරාවට බියෙන් පලා යන රොඩී සනුහරේ උදවිය ඉංග්‍රීසින් විසින් යටත් කරගත් මුහුදුබඩ ගල්කිස්ස ප්‍රදේශයට පැමිණීමෙන් පසුව තෝමස් මේට්ලන්ඩ් ආණ්ඩුකාරයාගේ අනුකම්පාවට බඳුන් වන්නේ "ලොවීනා" පිළිබඳව ඔහු තුල උපදින රාගනිශ්‍රිත ආදරය නිසා. ඔහු ඔවුන්ට නිවෙස් ඉදිකරගන්නට අවසර දෙන්නේත්, කැමති රැකියාවක නිරත වෙන්නට අවස්ථාව සලසා දෙන්නෙත් ලොවීනා නිසා. පියයුරු වැසෙන්නට උඩුකයට ඇඳුමක් අඳින්නට අවසර දෙන්නේ ලොවීනා ගේ මනබඳින පියයුරු අන් අය දකී යැයි උපදින ලිංගික මාත්සර්යය නිසා. එහෙත් කුලවත්තු එයට විරුද්ධ වන්නේ තවදුරටත් කුල ගර්වය ඔවුන්ගේ මනස් තුල නිදන් ගතවී ඇති නිසා. ලංකාවේ ආණ්ඩුකාර තනතුර මේට්ලන්ඩ් ට අහිමි වන්නේ එංගලන්ත කිරීටයට ලංකාවේ කුලවතුන් පෙත්සම් ගැසීමේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙසින්. රාජ්‍ය පාලකයාට ලංව ඔහුගෙන් වරප්‍රසාද ලබමින් හිඳින ඉහළ ධනපති පංතියේ ගතිසොබාව මේ බව මොහාන් ඉතා සූක්ෂම ආකාරයෙන් නවකතාව පුරා නිර්මාණය කරනවා.

පිරිමියා විසින් කාන්තාව පීඩනය ලක්කිරීම අපගේ සමාජ ඉතිහාසය පුරාම දකින්නට ලැබෙන ලක්ෂණයක්. විටෙක තමන්ගේ පන්තියේ අය විසින් ද, තවත් විටෙක ඉහල සමාජ පන්තීන් විසින් ද, තවත් විටෙක රාජ්‍ය පාලකයින් ඔවුන්ගේ අන්තේවාසිකයන් විසින් ද අඩු වැඩි වශයෙන් කාන්තා පීඩනය හා ලිංගික සූරාකෑම් සිදුකරනවා. නරේන්ද්‍රසිංහ රජු විසින් ද, දස්කොන් අධිකාරම විසින් ද, බයියා විසින් ද පුණ්නා හෙවත් පුන්නී මේ ආකාරයෙන් ලිංගික සූරාකෑමට බඳුන් කරනවා. පිංචී අපොසුන්සුවා අතින් ද, ලොවීනා මේට්ලන්ඩ් ආණ්ඩුකාරයා විසින් ද මේ ආකාරයටම ලිංගික සූරාකෑමට ලක්වෙනවා. ලොවීනා ට එය පීඩනයක් බව දැනුන ද ඇයට එය කියාගන්නට ඉඩක් ලැබෙන්නේ නෑ. අනෙක් ගැහැනුන් දෙදෙනා එය සතුටින් ඉවසන්නේ ගැහැනුන් ඉපිද ඇත්තේ පිරිමින් වෙනුවෙන් බව සිතමින්. පුදුමයට හා හාස්‍යයට කරුන වන්නේ සියවස් ගණනකට පෙර සිදුවන දෙයම අප සමාජය මේ මොහොතේ ද සිදුවීමයි.

මේ නිසා ඉහත කී තුන් ආකාරයට "ලොවීනා" නවකතාව කියවිය හැකිවීම එහි විශේෂයක්. හුදෙක් මෙහි ඇති ලිංගික රමණයන් පමණක් ගෙන රසවිඳින්නෙකුට මෙය ලිංගික නවකතාවක් ලෙස තලුමරා රසවිඳිය හැකියි. නමුත් ඒ සියල්ල යටින් දිවෙන දෙවන පෙළ (Sub Text) කියවා ගත හැකිනම් අපේ ප්‍රෞඩ ඉතිහාසය යැයි සලුපිළි වලින් ආවරණය කර ඇති අපේ ඉතිහාසයේ ලැජ්ජා සහගත රංගනයන් මෙන්ම ඒ තුල සැඟව ඇති පීඩිතයන්ගේ විලාපයන් මෙන්ම සිහින් ඉකිබිඳුම් ද ඇසිය හැකියි. ඒ අරුතින් ඉතිහාසය නැවත කියවීම සඳහා මොහාන් ගේ "ලොවීනා" නවකතාව අපගේ හිසට එල්ල කරන පහර සියුම් වේදනාවක් දනවන්නක් සේම අප යලිත් දෙපයින් සිටුවන්නක් ද වෙනවා.

කපිල එම්. ගමගේ



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails