Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



හඳ බැබලිණි. ජූලි මාසයේ රාත්‍රිය නිසලය. ඉඳහිට සුළං පහරක් හමා ගියේය. වත්ත පුරා කොළ ගැටෙන සැහැල්ලු ශබ්දයක් ඇසිණි.

හමුවීමට නියමිත ස්ථානය වෙත තරුණ සුන්දරිය ළඟා වූයේ සෙවණැල්ලක් මෙනි. එහෙත් වටපිට කිසිවෙකු සිටින බව නොපෙනේ. හිටිහැටියේම ලතා මණ්ඩපයේ පිටුපස සිට දුබ්‍රොව්ස්කියි ඇය ඉදිරියේ පෙනී සිටියේය.

'සිදුවූ සියල්ල මම දන්නවා' යැයි ඔහු කීවේ පහත් මෙන්ම දොම්නස මුසු හඬකිනි. 'ඔබ දුන් පොරොන්දුව මතක් කරන්න!'

'ඔබ මා රැකීමට යෝජනා කරනවාද? ඔබ කෝප නොවන්න. එම යෝජනාව මා බියපත් කරනවා. ඔබ මට ආධාර දෙන්නේ කිනම් ආකාරයටද?' මාෂා ඇසුවාය.

'ඔබ වෛර කරන මිනිසාව ඉවත් කර දැමීමට මට පුළුවනි.'

'දෙවියන්ගේ නාමෙට ඔහුට අත තියන්න එපා ඔබ. ඔබ මට ආදරය කරනවා නම්, ඔහුට අත තැබීමට ඉදිරිපත් නොවන්න. කිසියම් විපතකට වරද කාරිය වීමට මා කැමති නෑ...'

'මම ඔහුට අත තියන්නේ නැහැ. ඔබගේ තීරණය මට ශුද්ධ වූ නියමයකි. ඔහුගේ ජීවිතය නිසා ඔහු ඔබට ණය ගැතියි. මම කිසිමදාක ඔබගේ නාමයෙන් නපුරක් කරන්නේ නෑ. මා කරන අපරාධ වලදී පවා ඔබ පවිත්‍ර විය යුතුයි. එහෙත් ඔබගේ කෲර පියාගෙන් ඔබ ගලවා ගන්නේ කෙසේද?'

'තවම බලාපොරොත්තුවක් තැබිය හැකියි. මගේ කඳුළු වලින් සහ මගේ බලාපොරොත්තු සුන් වූ ගතියෙන් ඔහු ගේ සිත දිනා ගැනීමට මම බලාපොරොත්තු වෙනවා. මගේ තාත්තා මුරණ්ඩු වුණත්, මට බොහෝම ආදරය කරනවා.' ඕ තෙපලාය.

'පුහු බලාපොරොත්තු ඇති නොකරගන්න. තමන්ගේ සිතේ ඇතිවන හැඟීම අනුව නොව, බුද්ධිමත් ගනුදෙනු අනුව තරුණියන් පාවාදෙන විට, ඔවුන් පොදුවේ අඬන්නේ බිය සහ පිළිකුල නිසයි. ඔබෙග පියාත් ඔබේ කඳුළු එලෙස ගණන් ගනීවී. ඔබේ අදහස් වලට විරුද්ධව වුවද ඔබට වාසනාව ලබා දිය යුතු යැයි තීරණය කළොත් වන්නේ මොනවාද? ඒ මහල්ලාට ඔබගේ ඉරණම සදහටම බාර දීම පිණිස බලාත්කාරයෙන් ඔබ ඔහුට පාවා දීමට ඔබේ පියා තීරණය කළොත් මොනවා වේද?'

'එහෙනම්, එහෙනම් කළ යුතු වෙන කිසිවක් නැහැ. මා සොයා එන්න. මා ඔබේ බිරිඳ බවට පත් වෙන්නම්.'

දුබ්‍රොව්ස්කියි ගේ හදවත සැලිණි. ඔහුගේ සුදුමැලි මුහුණ දම් පැහැයට හැරිණි. ඒ මොහොතේදීම එය යළි පියවි පැහැය ලැබීය. හිස පහත දමා ගෙන ඔහු බොහෝ වෙලාවක් නිහඬව සිටියේය.



'තාත්තා ඉදිරියේ දණින් වැටී අනාගතය ගැන ඔහුට දන්වා සිටින්න. ඔබගේ යෞවනත්වය, රෝගි සල්ලාල මහල්ලා අසල ගෙවී යන සැටි විස්තර කරන්න. ඒ ගැන කටුක ඇත්ත පහදා දීමට තීරණය කරන්න. තාත්තා ඔහුගේ තීරණය වෙනස් නොකරන්නේ නම්... ඔබ භයානක ආරක්ෂාවක් පතන බව ඔහුට දන්වා සිටින්න....

ධනය ඔබට විනාඩියකට වුව සැපතක් නොදෙන බව තාත්තාට කියන්න. දුප්පත් කම සනසාලීමට පොහොසත් කමට හැකි වුවද, එය නුපුරුදුකම නිසා ඇතිවන මොහොතක් පමණකි. තාත්තාගෙන් දැඩිලෙස ඉල්ලා හිටින්න. ඔහුගේ කෝපයට හා තර්ජනයට බිය නොවන්න. බලාපොරොත්තුවක සේයාවක් ඇති වන තුරු පසු නොබසින්න. වෙනත් ක්‍රමයක් නැතිනම්....'


මෙතැනදී දුබ්‍රොව්ස්කියි නිහඬ වී දෑතින් මුහුණ වසා ගත්තේ හති ලමිනි. මාෂා ඇඬුවාය....

'මගේ අසරණ අහිංසක දෛවය' යයි ඔහු කීවේ කටුක ලෙස හුස්ම ඉහළට ඇදගෙනය. 'ඔබ උදෙසා මම ජීවිතය පූජා කිරීමට සූදානම්. ඔබගේ රුව ඈත සිට දැකීමත්, ඔබගේ අත ඇල්ලීමත් මට පරම සැපතක්. මගේ නොසන්සුන් හදවතට ඔබ ලංකර ගෙන මට මෙසේ කීමට ඉඩ තිබේ නම්: සුරදූතිය මියයමු! අසරණය මා උතුම් සැපතින් ඈත්විය යුතුය. මුළු මහත් ශක්තිය යොදවා මා එය පරදවා නැගී සිටිය යුතුය... මා ඔබේ දෙපා අසල වැටීමට සහ වටහා ගත නොහැකි මට තරම් නොවන මේ සැපත ලබා දීම නිසා දෙවියන්ට පින්දීමට මම සූදානම්. දැන් මගේ හදවතෙහි ඊර්ෂ්‍යාවට ඉඩ නැති බව දැන දැනම, මා එයට ඊර්ෂ්‍යා කරන්නේ කෙසේද?'

ඔහු ඇගේ තුනුවග සෙමින් වැළඳ ගෙන ඔහුගේ හදවතට ඇය ලංකර ගත්තේය. ඕ විශ්වාසයෙන් යෞවන කොල්ලකරුගේ උරහිසට හිස තැබුවාය. දෙදෙන නිහඬ වූහ.

කාලය ගෙවිණි. 'යාමට වේලාවයි' ඕ තෙපලාය. දුබ්‍රොව්ස්කියි නින්දකින් පසුව අවදි වුනාක් මෙනි. ඔහු ඇගේ අතක් ගෙන ඇඟිල්ලකට මුදුවක් පැලැඳවීය.

'මා සොයා පැමිණීමට ඔබ තීරණය කළොත්, මේ මුද්ද ගෙනවිත් මෙම ඕක් ගසේ බෙනයට දමන්න. එවිට කළයුතු දේ මම දනිමි'යි හේ කීයේය.

දුබ්‍රොව්ස්කියි ඇගේ අතක් සිප ගෙනැ ගස් අතරට වැදී නොපෙනී ගියේය.

[අලෙක්සාන්දර් පුෂ්කින් ගේ 'දුබ්‍රොව්ස්කියි' (1832) ගද්‍ය කෘතියෙනි.]

අලෙක්සාන්දර් පුෂ්කින්



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails