Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ලිංගික උත්කර්ෂය තුළ ගිලී යමින් දැනුමේ ප්‍රහර්ශය කරා පිය නැගූ සුදු බන්ඩා මා හට අභිමුඛ විය. දැන් මා සුදු බන්ඩාට සම්මුඛව මෙසේ ලියන්නෙමි. එයට පෙරාතුව යමක් කිව යුතුය. එනම් සුදු බන්ඩා යනු කව්ද යැයි කියාය. ලාංකේය සමාජයට සුදු බන්ඩා කාන්දු වනුයේ මඩවලයන්ගේ මාගම් සෝලිය හරහාය. එ කී මාගම් සෝලියේ සුදු බන්ඩා ගැනය මා මුලින් සඳහන් කළේ.

මාගම් සෝලිය යන්නට අර්ථකතනයක් කෘතිය අභ්‍යන්තරයේම ගැබ්ව ඇති බැවින් ඒ පිළිබඳව යමක් නොකීවාට කම් නැති යැයි කියා සිතුවෙමි. නමුත් එදා මෙදා තුර ලාංකේය ඉතිහාසයේ මාගම් සෝලියකට සමාන සිදුවිමක් මෙම ලියමන ආරම්භයේදීම මගේ මතකයට කඩා පාත් වෙනු ලබයි.

එනම් නිකාය සංග්‍රහයෙහි සඳහන් වන මෙ කී සිදුවීමය. එය සරළ කොට මෙසේ සාරාංශකොට දක්වන්නෙමි.

‘මෙරට කුමාරදාස රජු රාජ්‍යය කරන කාල වකවානුවේ නුවණ මුහුකුරා ගිය, නමුත් සැදැහැවත් නොවන සම්මිත්තිය නිකායේ එක්තරා මහණෙක්(නිකාය සංග්‍රහය මොහුව හඳුන්වනේ දුෂ්ඨ මහනෙක් කියාය) නිල් වස්ත්‍රයක් පොරවාගෙන රාත්‍රියේ ගණිකාවක් ඇසුරු කොට රැය පහන් වූ පසු එම නිල් වස්ත්‍රෙයන්ම පන්සලට ගියේය. එවිට ඔහුගේ ශිෂ්‍යයන් නිල් රෙද්ද ගැන විමසූ හෙයින් නිල් රෙද්දේ ආනිසංසයන් විශාල ප්‍රමාණයක් ගාථා කීපයකින් කියනු ලබන මේ පැවිද්දා අවසානයේ නීල පට දර්ශනය නමින් ග්‍රන්ථයක්ද රචනා කළේය. ඒ වන විටත් ඔහුගේ ගෝලයන් ද නිල් රෙදි පෙරවාගෙන සිටියෝය.'

ඒ නීලපට දර්ශනයේ නිල කතාවය. මේ එහි නොනිල කතාවය.

එනම් ඉහත කී පැවිද්දා තම හොර අඹුව සමඟ රාත්‍රියේ ඇගේ නිවසට වී රති කෙලියෙහි යෙදෙන විට හේනේ සිට සැමියා කුමක් හෝ වැඩකට ගෙදර පැමිණෙයි. ඔහු එන බව ඇසෙන පැවිද්දා තම හොර අඹුවගේ වස්ත්‍රයක් පොරවාගෙන පන්සලට පැන යයි. මෙය ඉතිහාස පාඩමේ අතිරේකයයි. දැන් එය පසෙකින් තබා නැවත ප්‍රධාන තේමාව දෙසට මම යන්නෙමි.

නීල පට දර්ශන‍යේ ආරම්භය සනිටුහන් වනුයේ එලෙසින්ය. එනම් නීලපට දර්ශනයට මඟ පාදන්නේත් ලිංගිකත්වයයි, ලිංගික ආශාවයි.

සුදු බන්ඩා සමාජගත කරනු ලබන ගනින්නාන්සේ/විනයවර්ධන(මේ වචන ද්විත්වයම සුදු බණ්ඩාට නොගැළපෙන ඒවා බව මගේ හැගීමයි. නමුත් වෙනත් වචනයක් මට සොයා ගත නොහැකි විය.) භූමිකාවද ආරම්භ වනුයේ රමණයට ඔහු තුළ තිබෙන අවිඤ්ඤාණික ආශාව නිසාවෙනි. ඔහු මහන උපසම්පදාව ප්‍රතික්ෂේප කරන්නේ එබැවින් යැයි කියා මම සිතමි.

සුදු බන්ඩා අතට හාමුදුරුවන්ගේ වගකීම් ලැබී සොබනී පන්සලට රැගෙන එන තෙක්ම සුදු බන්ඩාට හෙවත් ඇබිත්ත උන්නාන්සේට කිසිදු ලිංගික සබැදියාවක් තිබුණ බවට සාධක කෘතිය තුළ නොමැත. නමුත් ඔහු ඒ වන විටත් ගෝමරී සමඟ හොද හැටි රති කෙලියේ යෙදී ගෝමරීගේ බඩට කොලු ගැටයෙක්ද දී තිබුණි.

එනම් බින්දුවාය.

එමෙන්ම බින්දුවා කතාව තුළ යෝධයෙකුගේ චරිතය හෙබවීම මට දැනෙන්නේ සුදු බන්ඩා තුළ තිබූ ලිංගිකාශාව යෝධමය එකක් බව සන්කේතාත්මකව දැක්වීමක් කියාය. අනිත් අතට බින්දුවා තුළින් කතුවරයා ප්‍රක්ෂේපනය කිරීමට වෙර දරන්නේ සුදු බන්ඩාගේ විකාරරූපී (abstract) බව යැයි කියාද සිතමි. එය මෙසේ කෙටියෙන් විවරණය කරගත හැකිය. එනම් සුදු බන්ඩා යනු අතීතය තුළ නිකම් ඔහේ ජීවිතය ගෙන ගිය කොලු ගැටයෙකි. නමුත් පසුව ඔහු පන්සලට යෑමෙන් අනතුරුව වෙනස්ම චරිතයක් බවට පත් වේ. මේ සුදු බන්ඩාගේ අතීතය හා වර්තමානය යා කරන පාලම , එසේත් නැතිනම් සුදු බන්ඩාගේ මනෝමය තලය කියවා ගත හැකි භෞතිකමය දර්පණය වනුයේ බින්දුවාය.

ඒ වගේම තම අතීත ලිංගික ආශාව වර්තමානයේදී ඔහු තුළ තැන්පත් වෙන්නෙ අවිඤ්ඤාණික ආශාවක්(Desire) විදියටයි. ඒ නිසා තමයි ඔහු ගෝමරීට මේ විදියට කියන්නෙ.

‘ මං හිතුවෙ උඹ මහණ වෙයි කියලා‘
‘නෑ මං මහණ වෙන් නෑ‘

- පිටුව-44

එපමණක් නොව ගමේ ආරච්චිලාට සහ උපාසක රාළටද වරෙක ඔහු එයම වෙනත් වචන කීපයකින් කියනු ලබයි.

‘මං උන්නාන්සේ කෙනෙක් නෙමෙයි.... ඇරත් මං එහෙම වෙන්ඩ කැමතිත් නෑ... ඊටත් වඩා මට එහෙම වෙන්න සුදුසුකමකුත් නෑ... ‘
- පිටුව-103

සුදු බන්ඩා මෙසේ පැවිද්ද ප්‍රතික්ෂේප කරන්නේ ඇයි? දැන් මා හට සම්මුඛව සිටිනා සුදු බන්ඩාගෙන් මා එසේ අසන්නෙමි....
ඔහු මට දුන් පිළිතුර මෙසේ මගේ වචන වලට කැටි කරගන්නෙමි.

සුදු බන්ඩා තම අතීත ලිංගික තෘප්තිය වර්තමානය තුළ අවිඤ්ඤාණික ආශාවක් බවට පත් කොට ගෙන කෙදිනක හෝ කුටුම්බගත වීමට සිහින දැකූ අයෙකු නිසා ඔහු මහණ උපසම්පදාව ප්‍රතික්ෂේප කරන්නේය. සොබනී සුදු බන්ඩාට තමා ‘බඩ‘ කරන ලෙසට කරන ඇරයුම ඇබිත්ත උන්නාන්සේ හෙවත් සුදු බන්ඩා පැකිළීමකින් තොරව භාර ගන්නේ එබැවිනි.

කාලාවකාශය හරහා....

මාගම් සෝලියෙහි එන ප්‍රධානතම සිද්ධි දාමය වටා සිදු වන එක් ප්‍රධාන කාරණාවක් මම දකිමි. එනම් එකී සෑම සිදූවීමක්ම මඩවලයන් විසින් සමපාතකොට තිබෙනුයේ එකල පැවති දේෂපාලන පසුබිම සන්කේත ගත කරමිනි. ඒ ඔස්සේ අපට කෘතිය වර්තමාන සමාජ සන්දර්භයක් තුළ පවා කේන්ද්‍රගත කරමින් ද කතා බස් කළ හැකිය. පළමුවෙන්ම එකී කාල ගලනය හා සමපාත වෙමින් ගලන ප්‍රධාන සිදුවීම් ප්‍රවාහයේ කේන්ද්‍රීය සිදුවීම ලෙස මා දකිනුයේ ලොකු හාමුදුරුවන්ගේ අපවත්වීමය.

උන්වහන්සේ අපවත් වන්නේ ඇහැලේපොල මහ අදිකාරම්ගේ දෙටු පුත් මද්දුම බණ්ඩාරයන්ගේ හිස ගසා දැමූ මොහොතේදීය. මෙකී සිද්ධීන් යුගලය හරහා අපූරු යමක් කියවා ගත හැකිය. ලොකු හාමුදුරුවන්ගේ අපවත්වීම යනු අහස පොළව නුහුලනා මහා ඝාතනයන් සමූහයක ආරම්භයයි. එමෙන්ම අහිංසක දේශීය ජනයාගේ අහිංසකත්වය කෙමෙන් වියැකී ඔවුන් කැරලිකාර විඤ්ඤාණයකට ඇද වැටීම ආරම්භ වීමයි. එය ලොකු හාමුදුරුවන්ගේ අපවත් වීම සමඟ මනාවම ගැළපෙනුයේ මද්දුම බණ්ඩාරයන් ඇතුළු පිරිස කෘර ලෙස ඝාතනය වූ දිනයේදීම ලොකු හාමුදුරුවන් අපවත් වන නිසාවෙනි. එම කෘරත්වය තුළින් දේශීය ජනයාගේ අහිංසකත්වය(ලොකුහාමුදුරුවන්) ද ඝාතනය වෙනු ලබයි. ඔවුන් තමන්ගේ රට ආගාධය කරා රැගෙන යන රාජසිංහ රජ්ජුරුවන්ගේ පාලනය පිළිබඳව අතෘප්තියට පත් වන, ඔවුන් තුළ කම්පනයක් ඇති කළ ප්‍රධාන ධාරාවේ සිදු වීමකි එය.

‘ඒ බියකරු උදෑසන මහනුවර මහ වාසලේ වධකයන් විසින් ඇහැලේපොල මහ අදිකාරම්ගේ දෙටු පුත් මද්දුම බණ්ඩාරගේ හිස කඳින් වෙන් කෙරුණ මොහොතේ ලොකු හාමුදුරුවන්ගේ අවසන් හුස්ම ‘හෝස්‘ ගා විශ්ව අවකාශයට එක් වුණේය. '
- පිටුව-82

එමෙන්ම මෙකී විප්ලවීය දේෂපාලනමය කාල වකවානුවේ සිදු වන අනිත් ප්‍රධානතම සිදු වීම නම් උඩ රට ගිවිසුම අත්සන් කරලීමත් ලංකාවේ පාලනය ඉංග්‍රීසීන් සතු වීමත්ය. මෙය ජාතියක් වශයෙන් දේශීය ජනයා රැවටුණ ඓතිහාසිකමය අවස්ථාවකි. මෙහිදී ඉන්ග්‍රීසීන් මහනුවර අල්ලා ගන්නා විට ඇබිත්ත උන්නාන්සේ සොබනී පන්සලට රැගෙන යයි.

එසේ ගැහැණියක් පන්සලට රැගෙන යෑම සහ ඇයව එහි නවතා ගැනීම මෙතෙක් කල් ලන්දේසි, පෘතුගීසි යන ජාතීන් ද්විත්වයටම ආක්‍රමණය කරලීමට නොහැකි වූ උඩරට රාජධානිය ඉන්ග්‍රීසීන් අල්ලා ගැනීම සමඟ මනාව නොගැලපෙන්නේ නොවේද? එය මනාව ගැළපේ.

එය වනාහී ඓතිහාසිකමය වටිනාකමක් ඇති සිංහල රාජධානිය සුදු හම ඇත්තන් විසින් අල්ලා ගන්නා ලද ප්‍රථම අවස්ථාවය. එසේම සොබනී පන්සලට රැගෙන යෑමත් නිරාලයෙන් යුතුව වෙසෙන පැවිද්දන් සඳහා කැප වූ පන්සලක් වැනි ස්ථානයකට ගැහැණියක් පදිංචිය සඳහා රැගෙන යෑමත් ලාංකේය සාසන ඉතිහාසය තුළ ප්‍රථම වරට සිදු වූ සිදුවීමක්ය. මෙම සිදු වීම් ද්විත්වය කාලානූරූපව එකිනෙක මත සමපාත කරවීමට මඩවලයන් සමත් වී තිබේ.

එමෙන්ම සොබනීට නැවත සිහි එන්නේ උඩු රට ගිවිසුම අත්සන් කරලීමෙන් පසුවය. එයින් කියවෙනුයේ ලාංකේය වැසියන් අලුත් ස්ථානයක ලෝකය තුළ පදිංචි වූ බවකි යැයි කියා මම සිතමි. එතෙක් කල් සිංහල පාලනයට නතුව තිබූ ලංකාව ගිවිසුමෙන් පසුව හිරු නොබසින අධිරාජ්‍යයයේ කොටසක් බවට පත් වේ.

නමුත් සොබනී දරුවන් දෙදෙනා ප්‍රසූත කල පසු ඇබිත්ත උන්නාන්සේ ඔවුන්ව පන්සලට මදක් එහායින් තිබෙන නිවෙසක නතර කරවයි. එයින් ගම්‍ය වනුයේ මෙතෙක් කල් තිබූ එනම් උඩරට ගිවිසුමට පෙර තිබූ සැබෑ හෙළ බෞද්ධ සංස්කෘතිය තුළ තිබූ ලිංගික නිදහස ගිවිසුම අත්සන් කිරීමෙන් පසුව මෙරට ව්‍යාප්තව ගිය වික්ටෝරියානු සුචරිතවාදය නිසා යටපත් වූ බව නිරූපණය කිරීමක් යැයි කියා මම සිතන්නෙමි.

එමෙන්ම සොබනීට දාව මෙළොව එළිය දකින දරුවන් දෙදෙනාගෙන් පිරිමි දරුවා සුදුම සුදු එකකු වන අතර කෙලි පොඩිත්තිය කලුම කලු එකියකි. හෙළයා සමඟ බටහිරයන් මිශ්‍රවීම එයින් නිරූපනය වී තිබෙන අතර ඔවුන් දෙදෙනා කැරැල්ල කාලයේදී සිදු වන සෑම සිදුවීමකදීම හැඩීමෙන් අදහස් කරන්නේ ද මෙරට සහ ඉංග්‍රිසී වැසියන්ගේ උද්දාමයේ ප්‍රක්ෂේපනයකි. එමෙන්ම කලු ගැහැණු දරුවා කෙසඟ වීම යනු දේශීය කලු ජනයා කෙමෙන් ක්ෂීන වී යන බවත් පිරිමි දරුවා පුශ්ටිමත් වීමෙන් ඉංග්‍රීසීන් මෙරට වැසියන්ගේ රුහිරු උරා බී පෝසත් වූ බවත් නිරූපනය කිරීමක් නොවන්නේද?

‘ගැහැණු දරුවා කට්ට කලු වූ අතර පිරිමි දරුවා සුදුම සුදු විය. ගැහැණු දරුවා සිහින් කෙසඟ වුවත් පිරිමි දරුවා පුෂ්ටිමත් විය. ‘
- පිටුව-166

වල්ලී සහ ගෝමරී

වල්ලී සහ ගෝමරී යනු අම්මා සහ දුවයි. නමුත් සුදු බන්ඩා තම පියාගේ දෙවනි බිරිඳ වන ගෝමරී සමඟ ආතල් අරගැනීම පුන්චි රාළගේ අතටම අසු වූ විට පුංචි රාළ ද්වේශ සහගත ලෙස හැසිරී අවසානයේ සුදු බන්ඩාව පන්සලේ නතර කීරීමට ක්ෂනික තීරණයක් ගෙන එය ක්‍රියාත්මක ද කරයි.

එපමණක් නොව ඔහු ඉන් පසුව ගෝමරී සමඟ නිදි වැදීමද නොකරනු ලබයි. අවසානයේ වල්ලී කොටහලු වූ පසුව ඔහු වල්ලීව ඔහුගේ හේනේ පැලට රැගෙන යනු ලබයි. මෙහිදී පුංචි රාළ යනුත් එක්තරා ආකාරයකට ෆ්‍රොයිඩ් කියූ පූර්වජ පියාගේම තවත් එක් උප චරිතයක් බව මට සිතේ. ඔහු තම ලිංගික රාජ්‍යය වෙනකෙකු අත්පත් කරගන්නවාට නිසගයෙන්ම අකමැත්තෙන් පෙළෙන්නෙකි. පොඩි නිලමේ සමඟ වල්ලී සෙක්ස් කිරීම ආරම්භ කළ විට වැඩි කල් නොගොස්ම ඔහු අතුරුදන් වන්නේ එබැවිනි. ඔහු තුළ එ‘යුරින් බලපැවැත්වෙන ලිංගිකයේ පූර්වජ භූමිකාවට අමතරව ඔහු අධික පුරුෂාධිපත්‍යයකින් හෙබි අයෙක් බවත් (මැක්ස් වේබර් වැනි අය කියූ පුරුෂාධීපත්‍යය. එනම් පවුලේ වැඩිමල් අයෙකු විසින් අනෙකුත් සාමාජිකයන්ට ඇති කරනු ලබන බලපෑම) ගෝමරීගේ ආතලය කැඩීමට සුදු බන්ඩා පන්සලේ නතර කරලීමත් ඔහුගේ තනි කැමැත්තට වල්ලී හේනට රැගෙන යෑමත් දැක්විය හැකිය.

එමෙන්ම වල්ලී සාස්තර කීම ආරම්භ කරනුයේ ගෝමරී මිය ගොස් ඇති බව ගම්මුන්ට සනාථ කරලමිනි. නමුත් ගෝමරී ඒ වන විටත් කායිකව මිය ගොස් සිටියේ නැත. නමුත් ඇය මානසිකව මිය ගොස් සිටියාය. එ කී මානසික මිය යාම ආරම්භ වන්නේ පාරභෞතික මනෝ විද්‍යාව තුළ කියවෙනා අයුරින් පුද්ගලයෙකු වටා ප්‍රභාව දනවන අයුරින් පිහිටා තිබෙන ශක්තිය වල්ලී තම අධිමානසික හැකියාවකින් අත් පත් කරගැනීම නිසාදෝ කියාත් මට සිතේ.

අනිත් අතට ඇගේ එම ක්‍රියාවේ අනිත් ප්‍රතිපක්ෂය නම් ගෝමරී නම් වූ තම මව , තම ලිංගික සහකරුවා වන පියාගෙන් පූර්ණව ඈත් කිරලීමක් බඳුය.

බින්දුවා

බින්දුවා යනු ඇබිත්ත උන්නාන්සේගේම එක්තරා කොටසක ප්‍රක්ෂේපනයක් යැයි කියා මම ඉහත සදහන් කළෙමි. බින්දුවා තුළින් දැකිය හැකි ප්‍රධානතම කාරණය නම් බින්දුවා බ්‍රහ්මචාරී දිවි පෙවතකට අවිඤ්ඤාණිකව හෝ සවිඤ්ඤාණිකව නැඹුරු වී සිටීමයි. එනම් කෘතියේ එක්තරා ස්ථානයකදී බින්දුවා තම ශිෂ්නය තලා දාන්නේ එය මහත කුරුමිණියෙක් යැයි කියා සිතමිනි.

මා එක්තරා අවස්ථාවක ඇසූ කතාවකත් සඳහන් වන්නේ තම බිරිදගෙන් ගැලවීම සඳහා එක්තරා බමුණෙක් රහසගට තලා එය විනාශ කරගැනීමට තැත් කිරීමයි. මෙයින් බින්දුවා තුළ තිබෙන බ්‍රහ්මචාරී බව ඉස්මතු වන අතර ඇබිත්ත උන්නාන්සේත් තම අනාගත පරම්පරාවෙන් බලාපොරොත්තු වූයේ එවැනි බ්‍රහ්මචාරී බවක්දෝ කියාත් මට සිතේ.

"මං මේ ලොකු කුරුමිණියව ගලකින් තැළුවා..."
- පිටුව-88

එමෙන්ම බින්දුවා කෙතරම් බ්‍රහ්මචාරී අයෙකු වූවාද කියනවා නම්... , එනම් ඇබිත්ත උන්නාන්සේගේ අනිත් ප්‍රතිපක්ෂය වූ බ්‍රහ්මචාරී බව බින්දුවා තුළින් කොතරම් ප්‍රක්ෂේපනය වී තිබෙන්නේද යන්නට මම මේ සිදු වීම උපුටා දක්වන්නෙමි.

එනම් මැණිකා සමඟ අක්ෂි මුද්‍රා බාවනාවක ගිලී බින්දුවා මැණිකාව ‘බඩ කිරීමයි‘. මෙයින් කියවෙනුයේත් සිදුහත් කුමාරයා සහ යශෝධරා දේවිය අතර තිබූ බ්‍රහ්මචාරී දිවි පෙවත මෙන්ම මෙයත් බ්‍රහ්මචාරී වූ බවකි. එනම් බින්දුවාත් බ්‍රහ්මචාරී අයෙකු වූ බවයි(පොඩිනා බින්දුවා නිසා යම් ලිංගික සන්තර්පණයක් ලැබුවද එතනදී බින්දුවා උත්තේජක වස්තුව වූවා මිසක සූරතාන්තමය වස්තුවක් වූයේ නැත).

ලක්දිව විසූ ලක්මිණි පහනේ සන්ස්කාරක වූ ආභිධම්මික ධර්මරත්න පඩිතුමා පවා විස්වාස කළේ සිදුහත් සහ යශෝධරා අතර කායික රමණයක් සිදු නොවූ බවත් සිදු වූයේ සිදුහත් දෙමාපියන්ගේ බලපෑම මත යශෝධරාවගේ නාභිය පිරිමැද දරු ගැබක් පිහිට වූ බවත්ය කියායි. එ කී අයුරින් සිදුහත් යම් ආකාරයක සුචරිතවාදියෙක් එහෙමත් නැතිනම් බ්‍රහ්මචාරී මිනිසෙක් කිරීමට සමහර ආචාර්යවරුන් උත්සාහ කළා සේම මාගම් සෝලියේ කතුවරයා වන මඩවලයන්ද උත්සාහ කොට තිබෙන්නේ බින්දුවා බ්‍රහ්මචාරී කරවීම තුළින් පාඨකයා අභිමුවට ඇබිත්ත උන්නාන්සේගේ නිකලෙස්? (මෙහිදී සන්දර්භයානුකූලව නිකලෙස් යන වචනය මා යොදා ගත්තෙ යම් ආකාරයක ලිංගික හික්මීමක් සහිත යන්නට මිසක් පූර්ණ ආශා විරහිත වූ තත්වය නොවේ.) බව ප්‍රක්ෂේපනය කිරීමට යැයි කියා මම සිතමි.

"ඔවුහු ශබ්ද, ගන්ධ, රස, ස්පර්ශ, යන සියලු භාවයන් අමතක කොට රූප භාවයේ භවාග්‍රයට කිමිදී සිටියහ."
- පිටුව-286

ඉහත කී සිදුවීමේදී සිද්ධාර්ථයන් පංච කාම ගුණයන්ගෙන් තෝරා ගෙන තිබෙන්නේ ස්පර්ශයයි. මෙහිදී බින්දුවා විසින් තෝරා ගන්නා ලද්දේ රූපයයි. ඒ පිළිබඳවද ගැටළුවක් නොමැත. පංච කාමයන්ගෙන් එකිනෙකක් වෙන්ව ගෙන දරු ගැබක් පිහිටවීමට හැකි බව බෞද්ධ අටුවා සාහිත්‍යයයේ සහ පශ්චාත්කාලීනව ලියවුණ බෞද්ධ සාහිත්‍ය කෘති වල සඳහන් වේ.

ඒ අනුව පෙනී යන අනිත් කාරණය නම් මඩවලයන් මෙහිදී නෑකම් කියන ලේඛන භාවිතාව නැඹුරු වනුයේ මැජිකල් රියලිසම් පැත්තට නොව ලාංකේය බෞද්ධ සාහිත්‍යය මූලාශ්‍ර වලට බවයි. අනිත් අතට කෘතියේ එන සමහරක් මායාමය සිදුවිම් යනු දේවල් රූපකාර්ථ වශයෙන් එසේත් නැතිනම් සන්කේතමය වශයෙන් ඉදිරිපත් කළ ඒවා නොව, ඒවා හොඳ තහවුරු කිරීම් වීමය.

පැණි රස කෑමට ලොල් වන පුන්චි රාළගේ ඇගිල්ල කොට වීමෙන් අදහස් වන්නේ ඔහු කොතරම් පැණී රසට ලොල් වූවාද යන්න තහවුරු කිරීමක් පමණි. එවැනි අතිශයෝක්තියක් නිර්මාණය වනුයේද දේශීය ජන විඤ්ඤාණය ඇසුරිනි.

සමස්ථාවලෝකනය

ලාංකේය කොම්පදොරු ධනපති පන්තිය වෙනුවට එන විකල්ප ධනපති පන්තිය බිහි වන්නේ අරක්කු රේන්දය නිසාවෙන් බව කව්රුත් දන්නා කරුණකි. එ කී අයුරින් අරක්කු රේන්දයටත් පෙරාතුව ග්‍රාමීය ධනපතියා බිහි වන ආකාරය මනා ලෙස තම්බි මුදලාලි සහ සේදරා ඇසුරින් මෙම කෘතිය හරහා නිර්මාණය කොට තිබේ. එමෙන්ම අවසානයේ කැරැල්ලෙන් පසුව ගමේ වැසියන්ගේ රෝ බිය නැති කරලීමට දායක වන්නේ ලොකු හාමුදුරුවන්ගේ රුධිර බරණියයි. මෙ කි රුධිරය යනු සාකල්‍යයයෙන්ම ධර්මයම මිස අනෙකක් නොවේ. එ‘යුරින්ම කියනවා නම් සියලු රෝ දුක් සන්කා නැසිය හැක්කේ ධර්මයටම පමණි.

එමෙන්ම කැරල්ලක් පැන නගින විඤ්ඤාණය(කැරැල්ලක් පැන නගින සමාජගත විඤ්ඤාණය) පිළිබඳව කරුණු ගොනු කිරීමක් නිසියාකාරව නොවුණද පශ්චාත් කැරලි පසුබිම මනාකොට මෙහිදී නිර්මාණය වී තිබෙන්නේය. එනම් කැරල්ලකින් පසුව පැන නගින සනීපාරක්ෂන ගැටළු, ආහාර ගැටළු ආදිය පිළිබඳව නවකතාවේ කතාව තුළට රැගෙන ඒමට කතුවරයා සමත් වී තිබේ.

එමෙන්ම මෙ කී කෘතියේ ඇබිත්ත උන්නාන්සේගේ චරිතය ගැන තව තවත් තලු මර මරා සිතන විට මගේ සිහියට නැගෙන්නේ අංගුත්තර නිකායේ එන සඞ්ගාරව සූත්‍රයයි. එ කී සූත්‍රයේදී සඞ්ගාරව නම් බමුණාට පිළිතුරු දෙමින් බුදුන් වහන්සේ පවසනුයේ කාමරාගය තිබෙන මිනිසෙකුට හදාළ මන්ත්‍ර පිළිබඳව නිසි මතකයක් ගොඩ නගා ගත නොහැකි බවයි. නමුත් එම සූත්‍රයේදීම බුදුන් වහන්සේ පවසනුයේ සඞ්ගාරව කෙනෙක් කාමයන් පිළිබඳව යථාභූත නිස්සරණය නොදන්නෙහි නම් ඔහුට හදාළ මන්ත්‍ර(පාඩම්) මතකයේ තබා ගත නොහැකි බවයි. මෙහිදී සුදු බන්ඩා හෙවත් ඇබිත්ත උන්නාන්සේ යනු අධික ස්මෘතිමය ශක්තියකින් හෙබි පුද්ගලයෙකි.

ඔහු එසේ ස්මෘතියක් තබා ගැනීමෙන් මඩවලයන් මෙ කී සූත්‍ර පාඨය නිශ්ප්‍රභා කිරීමට තැත් දරා ඇති බවක් මුලින් පෙනී ගියද පසුව එය එසේ නොවන බව තහවුරු වේ. ඒ මක් නිසාවත් නොව ඇබිත්ත උන්නාන්සේ යනු කාමරාගය පිළිබඳව මනා වූ ලෙසින්ම යථාභූත නිස්සරණය යන්නේ කුමක්ද යන්න පසක් කරගෙන සිටි නිසාවෙනි.

ඒ අනුව පෙනෙන්නේ යම් පුද්ගලයෙකුට ලිංගික ප්‍රහර්ශයක් සමඟින් ආධ්‍යාත්මික ප්‍රබෝධයක් ඇති කරගත හැකි බව නොවේද? මෙය තේරුම් ගත් එකම බටහිර දාර්ශනිකයා නීට්ෂේ පමණි යැයි කියා මම සිතන්නෙමි.

"බලව මා මුහුණ දෙස රිසි රිසි මුහුණු එහි ඇත. බලව මේ මිනිසා දෙස"
- ෂරතුස්ත්‍රා- ෆෙඩ්රික් නීට්ෂේ

නීට්ෂේ යනු තම නැගෙණිය සමඟ පවා රමණයේ යෙදුන තැනැත්තෙකි. නමුත් නීට්ෂේ බුදු දහම පිළිබඳව මනා අවබෝධයක් තිබූ දාර්ශනිකයෙකි. ප්‍රතිවාදී කිතුණුවා නම් වූ ග්‍රන්ථයෙහිදී ඔහු මෙසේ ලියන්නේ එබැවින.

"බුද්ධාගම ක්‍රිස්තියානියට වඩා සිය ගුණයකින් යථාර්ථවාදී වේ...." (මෙය පිළිබඳව විවිධ වූ කියවීම් තිබිය හැකි බව මා පිළිගනිමි) නමුත් නීට්ෂේ යනු විටෙක සාන්තුවරයෙක් බදු වූ පුද්ගලයෙකි.

එනිසාම,

එ කී මිනිස් සන්තානයේ දෙබිඩි බවත්, සැබෑ දේශීය වැසියන් තුළ තිබූ ලිංගික නිදහසේ උත්කෘෂ්ඨත්වයත් ප්‍රක්ෂේපනය කරලන කැඩපතක් ලෙසටය මා මාගම් සෝලිය දකිනුයේ....

ආශ්‍රිත ලේඛන:
බුද්ධ චරිතය- බළන්ගොඩ ආනන්ද මෛත්‍රිය නා හිමි
අංගුත්තර නිකාය- බුද්ධ ජයන්ති මුද්‍රණය
නිකාය සංග්‍රහය- එල්. ගුණරත්න සංස්කරණය
විකිපීඩියා විශ්වකෝෂය
ප්‍රතිවාදී කිතුණුවා- ෆෙඩ්රික් නීට්ෂේ

බාසුරු ජයවර්ධන



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails