Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers



ලෝකයේ තිබෙන අනේක විධ ලෙඩරෝග අතරින් Amyotrophic Lateral Sclerosis නම් මාරාන්තික නොවන රෝගයක් ඇත. මෙම රෝගය ලෝකයෙන් තුරන් කිරීමේ අරමුණින් පිහිටවා ඇති ALS සංවිධානය ඉතා අපූරු වැඩකට අතගැසුවේය. ඒ අයිස් බකට් අභියෝගය යි. මේ කාර්යය මුලින්ම YouTube මගින් ප්‍රචාරය කළ සංවිධානයේ සාමාජිකයන් කල්පනා කළේ අයිස් බකට් නාන අමාරු වැඩේ වෙනුවට හැමෝම තම සංවිධානයට මුදල් පරිත්‍යාග කරනු ඇති බවයි.

එහෙත් වැඩේ අනිත් පැත්තට කරකැවී හැමෝම අයිස් බකට් නාන්නට පටන් ගෙන ඇත. මේ වැඩේ ලංකාවට සේන්දු වෙනකොට අයිස් බකට් වෙනුවට වෙන වෙන ලෙඩ රෝග සහ මිරිස් කරල් ආදේශ වී ඉන් නොනැවතී අරක්කු බෝතල්, බුරියානි පැකට් සම්බන්ධ වී විකෘතියක් බවට පත් වී ඇත. මිනිසා තව මිනිසෙකුට උදව්කිරීමෙන් ලබන හුදකලා ආස්වාදය ඔහුගෙන් බහිෂ්කරණය වී අවසානයේ දෝරේ ගලායන විකෘතියක් බවට පත්වෙන්නේ ඇයි?

Viral Theory යනු ඇමරිකාවේ Massachusetts සරසවියේ ශිෂ්‍යයන් දෙදෙනෙකු විසින් මුලින්ම හදුන්වාදී පසුව වෙළදපොල විශ්ලේෂණය පිළිබද මාධ්‍යවේදියෙකු වූ ඩග්ලස් රෆ්කොෆ් ගොඩනගන ලද අලෙවිකරණ සිද්ධාන්තයකි. මෙම තියරියට අනුව කිසියම් ක්‍රියාවලියක් සමාජගත කිරීම සදහා එයට වෛරසයක් ඇතුලු කළ යුතුය. වෛරස් ක්‍රියාවලියේ දී හැමෝටම නියැලෙන්නට වැඩක් ලැබෙන අතර එකිනෙකාගේ 'නියැලීම' වෛරසයක් ලෙසින් අනෙකා වෙත සන්නිවේදනය වේ. එසේම මෙම නියැලීම එකිනෙකා අතර සන්නිවේදනය වනවිට නියැලීමේ ක්‍රියාවලිය විවිධ සමාජ හා දේශපාලන වේශ නිරූපණවලට ගොදුරු වේ.

අප කැමති වුවත් අකමැති වුවත් මේ මොහොතේ වෙළඳපොළ සාධක විසින් අපේ ජීවිත පාලනය කිරීමේ 'වගකීම' භාරගෙන අවසන් ය. ඒ නිසා ඉස්සර පොත් පත්වල තිබූ මාර්කටින් තියරි දැන් ආගමක් බවට පොලා පැන මිනිසා පාලනය කරයි. වයිරල් තියරි රැළි වලට අසුවී මිනිසුන් කරා එන අයිස් බකට් වැනි දේවල් අනිවාර්යයෙන් සැපිරිය යුතු දේව කාරණා බවට පත්වන්නේ ඒ නිසයි.

අයිස් බකට් ක්‍රියාවලිය ලෝකය පුරාම ව්‍යාප්ත වෙත්දී එය විවිධ සමාජ හා සංස්කෘතික අදහස් හා සිතුම් පැතුම් වලට යටත් වෙයි. ඒවා ගැන අධ්‍යනය කිරීම සැබවින්ම එම සමාජ ලිට්මස් පරික්ෂාවකට ලක් කිරීමක් බඳුය. අයිස් බකට් ඇෆ්ගනිස්ථානයට ගියවිට එරට ප්‍රසිද්ධ නළුවෙක් අයිස් වෙනුවට අසුචි නෑවේ එරට අයහපත් සුව සේවා පරිපාලනය පිළිබඳව රජයට විරෝධය පෑමටයි. ලංකාවේ අයිස් බකට් වලින් ඊස්ට්මන් වර්ණ නව නිපැයුම් නිපදවා ඇත. රටේ ආර්ථිකය තුළ එදා වේල පිරිමසාගැනීමට අරලගයක යෙදෙන මිනිසුන්ට බුරියානි යනු අධිපතිවාදී කෑමකි. එවැනි කෑම ඔට්ටුවට තැබීම තුළින් අපි හරිම පොහොසත් සමාජ සත්කාරකයන්ගේ සළුපිලි ඇඳගනිමු.



ලංකාවේ අප මධ්‍යසාර සමග කරන්නේ හොරගල් අහුලන ක්‍රීඩාවකි. දේශපාලන බලය ඇති අය මතට තිත යැයි කියයි. එහෙත් මතට තිත මිනිසුන් මෙන්ම තිත නෑ කියා කෑ ගහන මිනිසුන් සියලු දෙනාම කැමති තිතට මත් වී දවස නිමකිරිමටය. අමද්‍යප මිනිසුන් ද තම අමද්‍යප කම උඩ දමමින් මත් මිනිසුන් වැනිම ආතල් එකක් ගනියි. රටේ මධ්‍යසාර පානය කිරීම පිළිබද සංස්කෘතියක් නැති නිසා සහ එවැන්නක් ඇතිකිරීමට තරම් එඩිතර දේශපාලකයින් හෝ සමාජ ක්‍රියාකාරීන් නැති නිසා අපට මධ්‍යසාර පානය යනු හොර රහසේ කරන පිරිමින්ගේ වීර ක්‍රියාවකි.

යුරෝපයේ බොහෝ රටවල මධ්‍යසාර, කොකාකෝලා මෙන් වෙළදපොළවල සුලබව අලෙවි කරන අතර මධ්‍යසාර පානය මිත්‍රතත්වයේ සංකේතයක් ලෙස එකී සමාජයන් තුල අවශෝෂණය වී ඇත. එහෙත් අපට එවැනි සංස්කෘතියක් නැති නිසා මධ්‍යසාර තුලින් තවමත් අපි වීරයෝ සොයන්නෙමු. එමනිසා අයිස් බකට් වලට අරක්කු ආදේශ කොට විරයන්ගේත් වීරයා තෝරාගන්න අපි උත්සාහ ගනිමින් ඉන්නෙමු.

ෆ්‍රොයිඩ් ට අනුව මිනිසා යනු ස්භාවයෙන්ම රංචු ගැසී ජීවත්වීමට කැමති සත්ව විශේෂයකි. එහෙත් වෙළඳපොලට අවශ්‍ය හුදකලා මිනිසුන්ය. රංචු ගසෙන විට ස්භාවයෙන්ම විවිධ බෙදීම් පොලා පනියි. ආගම, ජාතිය, කුලය, ගෝත්‍රය, ආදී මිනිසා තුළ පවතින සැඟවුණු පොසිල, රංචු ගැසීමත් සමගම උද්දීපනය වෙයි. මේ උද්දීපනය වෙළඳපොල පැවැත්මට බාධාවකි. එනිසා තවකෙක් ආශ්‍රය කිරීම වෙනුවට ගැජමැටික්ස් සමග ජිවත් වීමට වෙළඳපොල යෝජනා කරයි. හුදකලාව සිටින මිනිසුන් ළඟ බොහෝ ගැජට් රැඳෙන රහස එයයි.

Facebook වැනි සමාජ ජාලා ඔස්සේ දැන් අපට අපේ කුට්ටුම්බය තුළ ආරක්ෂිතව සිටින ගමන් කදිම සාමාජයීය පොරක් විය හැක. කිසිම සමාජ රෝගයක් හෝ අනෙකාගේ දහදිය අපුලක් නහයට නොදැනී ජාතිමාමක, ස්ත්‍රීවාදී, ආධ්‍යාත්මික හෝ බොල්ෂෙවික් විප්ලව කළ හැකිය. එපමණක් නොවේ. ජීවිතය මෙසේ පැකට් එකක් කරගෙන සිටිනා අතරම අයිස් බකට් එකක් නා ප්‍රදර්ශනකාමී විදිහට ජීවිතය සාධාරණිකරණය කරගත හැකිය.

යුරෝපයේ සමාජශාලා තුළ අයිස් බකට් වෙනුවට හාදු හුවමාරු කරගැනීමේ වැඩක් අප්‍රසිද්ධියේ සිදුවෙයි. මේ වැඩේ වයිරල් ක්‍රියාවලියට අසුවී ලංකාවට අවොත් එය අපේ රටේ වාසනාවකි. මධ්‍යසාර වගේම සෙක්ස් සමඟත් හොරගල් අහුලන අපේ සමාජය මෙම Kiss challenge තුළින් කදිම ලිට්මස් පරික්ෂාවකට ලක්කරනු ඇත.



සරද සමරසිංහ



මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails