Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers

Boondi Online - Find me on Bloggers.com

මේ බස වෙනස් විය යුතුද මැයෙන් බූන්දි ලයිව් ඊමේල් සංවාදයේ් දී ඩෝසන් ප්‍රීති දැක්වූ අදහස් කිහිපයක්. ලියනගේ් අමරකීර්තිගේ් අටවක පුත්තු සහ එA ආශ්‍රිත සිදුවීම් හරහා නැවත කරලියට පැමිණ ඇති මේ මැය පිළිබඳව ඔබේ අදහස් බූන්දියට එක් කරන්නට රිසි නම් අභය අකුරු මාදිලියෙන් ටයිප් ගසා වයර් දිගේ් අපට යොමු කරන්න.


සිංහල වෙනස් කිරීමේ මළ බද්ධය

දෙවියන්-

මම ඔබට
සංඥා දෙමි
පසිඳුරන් දෙමි

දැන් මාව
සොයන්න

සාතන්-

මම ඔබට
නාම කි්‍රයා පද දෙමි
ව්‍යාකරණය දෙමි

දෙවියන් සොයනු
හැකි නම් දැන්


සිංහල භාෂාව හෝ වෙන මොනයම් භාෂාවක් හෝ වෙනස් කරන්න කතා කළ පමණින් බැහැ. ඒ වගේම ඒක තියෙන විදියටම පවත්වාගෙන යන්නත් බැහැ. ඒවා පාර්ලිමේන්තු අන පණත් මගින් වෙනස් කරන්නත් බැහැ. උසාවියටවත් බැහැ.

භාෂාවක් වෙනස් වෙන්නේ මිනිස්සුන්ගේ කි්‍රයාකාරීත්වයෙන්. භාෂාව භාවිතා කිරීමෙ නිම් වළලු පුළුල් වීම තුලින්. තවමත් සිංහල භාෂාව සජීවි භාෂාවක්. ඒක මළ භාෂාවක් බවට පත් වෙලා නැහැ තවම. මොකද ඒක එදිනෙදා ව්‍යවහාරයේ පවත්වා ගන්න පිරිසක් මිහිමත තවම ජීවත් වෙන නිසා. ඒත් මේ සිංහල භාෂාවෙන් ලෝක දැනුමට එකතු වුන මහා සාහිත්‍යයක් හෝ විද්‍යාත්මක දැනුමක් හෝ දර්ශණයක් තවමත් මා දන්න තරමින් නැහැ. උදාහරණයක් වශයෙන් ප්‍රංශ භාෂාවෙන් ලියැවුනු මහා දාර්ශණික ප්‍රවාහයන් තවමත් පවතින බැවින් ඒ භාෂාව ඉගෙනීමට වෙනත් ජාතිකත්වයන්ට සිදුවෙනවා ඒ දැනුම භාවිතාවට ගැනීම උදෙසා. අතීතයට ගියොත් සංස්කෘත භාෂාවෙන් ලියවුනු මහා කාව්‍ය වේද ග්‍රන්ථ යනාදී මෙකී නොකී නොයෙකුත් දැනුම හේතුවෙන් දැනටත් එම භාෂාව හදාරන විද්වතුන් ලෝකයේ ඉන්නවා. සංස්කෘත සජීවි ලෙස භාවිතා කරන්නන් අද ලෝකයේ නැතත් එම භාෂාව හැදෑරීමෙ අවශ්‍යතාවය ෙඓතිහාසිකව බල පවත්වනවා.

භාෂාවක භාවිතය මත එහි රැක්ම පවතිනවා කියලා මට හැෙඟනවා. භාවිතය කියන්නේ එදිනෙදා සිල්ලර දේ සඳහාම නොවෙයි. එම භාෂාවෙන් මහා හැදෑරීම් විශ්ව දැනුමට එකතු වීම තුලින් කියලයි මට හිතෙන්නේ.

භාෂාවක ව්‍යාකරණය එම භාෂාව තුලින් දාර්ශණික ගැටළු නිරාකරණය කර ගැනීමෙ ව්‍යායාමයට රුකුල් දිය යුතුයි යන්න මගේ අදහසයි. භාෂාවක් හුදෙක් එකිනෙකා අතර සන්නිවේදනය උදෙසා මෙන්ම සාහිත්‍ය වැනි මිනිස් සත්තාව පුබුදුවන ප්‍රතිනිර්මාණය කරන දේ නිපදවීම මෙන්ම මිනිසාගේ සනාතනික ගැටළුව ලිහා ගැන්මට ද උදව් විය යුතුය.

මීට වසර පනහකට ඔබ්ඛෙන් භාවිතා වූ භාෂාව අදට වෙනස්. තව වසර පනහක් ඉස්සරහට ගියාමත් මීට වඩා වෙනස් භාෂාවක් වෙයි. ඒක මානවයා නිපදවා ගත් සියලුම භාෂාවලට පොදු සංසිද්ධියක්. නමුත් ලෝකය තුල භාෂාවක චිරස්ථායි බව රැකෙන්නේ් එය මහා සම්ප්‍රදායට එකතු කරන දේ අනුව පමණයි.

සිංහල භාෂාවෙන් ලංකාව තුල යම් දාර්ශනික දැනුමක් නිර්මාණය කරන්නට උත්සාහ කරන එකම එක පුද්ගලයෙක් මට හමු වෙයි.

ඒ දීප්ති කුමාර ගුණරත්න පමණි.

ඔහුට ඒ සඳහා අප සියල්ලන් වෙනුවෙන් අලුත් වචන සංකල්ප සංකේත නිපදවන්නට සිය කාලය මනස මෙහෙයවන්නට අපරිමිත කැපකිරීම් කරන්නට සිදුව ඇත්තේ අපේ භාෂාවේ දුර්වලතා නිසා පමණක් ම නොවන වග මගේ විශ්වාසයයි.

ව්‍යාකරණය මිනිසාගේ දැනුම සීමා කරමින් සිටීම ගැන මම දකින්නෙ සිංහල කන්නාඩියකින් නොවෙයි. ප්‍රංශ කන්නාඩියකිනුත් නොවෙයි.
අපි භාෂාවෙන් වැඩ ගැනීම වෙනුවට එය සංරක්ෂණය කරමින් සිටිමු. මුත්තා මළත් බඩ සුද්දයි න්‍යායෙන් කල් ගෙවමු.

තවත් අමු ගොන් කතාවක් කියල මෙ වියමන නතර කරන්නම්.

තර්කයෙන් වචනයෙන් නිර්වාණය වටහා ගන්න බැහැ කියල බුදුන් දෙසුවේ ඇත්තටම මිනිස් මනස සංකේත පද්ධතියෙන් අලාමුළා වෙලා කියල නොවෙයි කියලා කාටද කියන්න බැරි...
නැත්නම් මේ ව්‍යාකරණ අවුල ලිහා දැම්මම සිත නිර්වාණයට යනවා කියලා කියන්න ද එහෙම දෙසුවෙ...
ඒක ඒ තරම් අමාරු ද?

මම අටවක පුත්තු කියෙව්වා. ඒක ලියනගේ අමරකීර්තිගේ හොඳම පොත ද කියන්න මම දන්නේ නැහැ නමුත් ඒක ලියවිලා තියෙන්නෙම ව්‍යාකරණ සිද්ධාන්ත අමු අමුවෙ මරා දමලා කට වහරින්. මට ඒක තවත් නවකතාවක් විතරයි භාෂාව පැත්තෙන්.

නමුත් වඩා වැදගත් ඔහු එලෙස සම්ප්‍රදාය බිඳ දමා කියන්නට තතනන දෙය අල්ලා ගැනීමයි. සමහර විට මෙ සමප්‍රදාය බිඳීම තුල ඔහු බලාපොරොත්තු වන බොහෝ දේ අතර තිබිය හැකි එක දෙයක් මට දැනෙයි. ඒ අඩුම තරමින් එහි ව්‍යාකරන දෝෂ අල්ලන්ට හෝ තවත් පිරිසක් අතට ඒ පොත පත් කිරීම සහ ඒ අනුසාරයෙන් ඔහුගේ පණිවිඩය ඔවුන් මනස තුල ද රිංගවීම විය හැක.

අද ලේඛකයාට කියවන්නන් සොයා ගැනීමෙ වෙහෙසකර ව්‍යායාමයට ද අත පොවන්නට සිදුවන්නේය.

අවසාන වශයෙන් අජිත් තිලකසේන හෝ ලියනගේ අමරකීර්ති හෝ වෙනත් තවත් අය සිංහල හෝඩිය අකුරු අඩු කර හෝ එහි සම්ප්‍රදායික නීති රීති උල්ලංඝනය කර වාක්‍ය ලිවීමෙන් අපට නම් අලුත් දැනුමක් ලැඛෙන්නේ නැත.

එහෙම නැත්නම් සිංහල යුනිකෝඩ් මේනියාවෙන් පෙලෙන බ්ලොග් අඩවි වල වැල්වටාරම් ලියමින් ඉන්න ලියන අප්පුලාගෙන්ද අපට ලැඛෙන කෙංගෙඩියක් නැත. කීබෝඩ්වල මොන අකුරු තිබ්බත් ඒවා අතුරන්නේ මොන ක්‍රමයට උනත් ඒවා කියවීමෙන් සිංහල භාෂාව නැසීමක් හෝ රැකීමක් කෙසේ වෙතත් ඔවුනගේ බඩ වියත රැකෙන්නේ ඒ වෙබ් අඩවි වල ඒ හෑලි කියවන්නට හෝ නොකියවන්නට එම වෙබ් අඩවි වලට ගොඩවන්නන්ට පින් සිදුවන්නටය.

සිංහල වෙනස් කිරීමේ මළ බද්ධයෙන් පෙලෙන අය අතුරින් ඉහත වෙබ් අඩවි කරුවන් ද පෙරමුණේ සිටිති.

ඒ අලුත් දැනුම නිර්මාණය කරන්නට ද...?

(සංවාදයට විවෘතයි.)

ඩෝසන් ප්‍රීති

මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails
lankeeya sithuwili
සිංහල බ්ලොග් කියවනය