Colombo Time

BOONDI " L i v e "

Google Groups
Subscribe to BOONDI " L i v e " | බූන්දි සජීවී සංවාද
Email:
Visit this group

බූන්දියට එන පාර

වයර් දිගේ- boondionline@gmail.com | ගොළුඛෙලි තැපෑලෙන්- බූන්දියේ අපි, 190/3/A, කැන්දලියැද්දපාළුව, රාගම.

Followers

Boondi Online - Find me on Bloggers.com


"මට වෙඩි තියන්නැද්ද" ගැන අවිධිමත් අදහස් ගොනු කිරීමක්

රාජිතගේ "මට වෙඩි තියන්නැද්ද" දෙවන වතාවටත් බලන්න ලැබුනා. මීට කලින් මම මේ නාට්ටිය බලලා තිබුනේ අවුරුදු දෙකකට විතර කලින්. ඒත් මම, නාට්ටිය ආපහු බැලූවේ මගේ පරිනාමයේ වෙනස මැනගන්නත් එක්කලා.

"මට වෙඩි තියන්නැද්ඳ", වේදිකාව නැමැති මාධ්‍යයේ සියුම් තැන් උපයෝගී කර ගනිමින් පරිස්සමින් හදපු හරි අපූරු නාට්ටියක්. මේ නාට්ටියෙදී අපිට හමුවෙන රවී සහ උපුල් ඉවුරු දෙකක චරිත දෙකක්. නාට්ටියේ පසුතලය ඔවුන් දෙදෙනාගේ තාවකාලික නවාතැන වන කූලී කාමරයයි. කාමරය වේදිකාව මත නිරූපනය වන්නේ වේදිකාවේ ඉදිරියට වන්නට තැබූ ඇඳන් දෙකක් සහ එයට මැදිව තැබූ මේසයක් සහ පුටු කිහිපයකින්. වේදිකාව සිටින්නේ අපට මුහුණලා නම් රවී සිටින්නේ එහි වම් පස සහ උපුල් සිට්න්නේ දක්ෂිණාංශිකව. රවී විශව විද්‍යාල අධ්‍යාපනයෙන් පසුව නොනගතය ගෙවන්නෙක්, කාමරයෙන් පිටත, ජනේලයෙන් දකින ස්ත්‍රී කකුල් දෙකක් සමග සෞන්දර්යාත්මකව බැෙඳන්නෙක්, (රාජිත ඔහුගේ කාමරයේ ඇති ජනේලය, ප්‍රේක්ෂකයාගේ සිතේ මැවෙන්නක් ලෙසයි ඉදිරිපත් කරන්නේ) බරපතලව සිතන්නෙක්, ලයිබ්‍රරි යන්නෙක්, ප්‍රශ්න කරන්නෙක්, නිදාගෙන වගේ ඇහැරගෙන සිටින්නෙක්, නගරයේදී මුහුණ දෙන පීඩනය හමුවේ නැවත ගම වෙත යාමට සිතන්නෙක්.

මේ අතර ගෙදර ප්‍රශ්න හමුවේ නගරයට පලා ඒමට සිදුවී ඇති උපුල්, නගරයට අනුගත වූ චරිතයක්. ඔහු කලින් කලට විවිධ රැකියාවන් වල නිරත වෙමින් කෙසේ හෝ මුදල් සෙවීමට උත්සාහ කරන්නෙක්, ඒ සඳහා ඕනෑම දෙයක් කිරීමට සූදානම් කෙනෙක්, තාවකාලික පෙම්වතියන් කීප දෙනෙක් ඇත්තෙක්, ඉක්මන් තීරණ ගන්නෙක්, සංස්කෘතික තිගැස්ම හමුවේ ජවය ලද්දෙක්, ගිටාරයක් අතින් ගත්තෙක්, ක්ලබ්වල සිංදු කියන්නෙක්, අරක්කු සිගරට් බොන්නෙක්, අරක්කු සිගරට් හරහා ඩ්‍රයිවර්ලා අතේ නෝනලා වෙත ලියුම් යවන්නෙක්, ඕනෑම හැඩයක් ගැනීමට හැකි ලෙස සකස් කරගත හැකි මිනිස් දුහුවිලි බවට පත්වූවෙක්.

රාජිත, නාට්ටියේ තුනෙන් දෙකකට වැඩි කොටසක් වෙන් කරන්නේ තම චරිතයන්හි පසුබිම ප්‍රේක්ෂකයා වෙත ඉදිරිපත් කිරීම සඳහායි. එහිදී ඔහු විසින් භාවිතා කරන ක්‍රම සහ විධි ඉතාම සිත්ගන්නා සුළුයි. විශෙෂයෙන්ම රාජිත යොදාගන්නා දෙබස් ප්‍රේක්ෂකාගාරය අතිශයින්ම සිනහ ගැන්වීමට සමත් මෙන්ම ඔහුගේ තේමාවෙන් කිසිසේත්ම පිට පනින්නේ නැහැ. සෞම්‍යගේ රංගනය උත්කෘෂ්ඨයි. රාජිත මෙම චරිතය සඳහා සෞම්‍ය තෝරාගැනීම ඔහුගේ ප්‍රකාශනය සඳහා ගත් පැහැදිලි තීරණයක්. ඔහු රවී ගේ චරිතයට වඩා ප්‍රේක්ෂකයා බන්දන්නේ උපුල්ගේ චරිතය සමගයි. නාට්ටිය දුවන්නේ උපුල්ගේ ක්‍රියාකාරකම් සමගයි. ප්‍රෙක්ෂකයාගේ ඇස නිරතුරුවම රැෙඳන්නේ උපුල් සමගයි. මුලූ නාට්ටිය පුරාම රවී පසුවන්නේ සිහින දකිමින්. රවී කි්‍රයාත්මක වන්නේ බාහිර සමාජයට වඩා සෙමින්. ඔහු පසුවන්නේ සිතමින්. සිතීම භයානකයි. රවී ගේ චරිතය නිරූපනය කරන චිකේරා මේ ලැජ්ජාශීලී, නෝන්ජල් තරුණයාගේ චරිතය ඉතා සියුම් අයුරින් නිරූපණය කරනවා. එහෙත් නාට්ටියේ අවසාන භාගයට එළඹෙන අවස්ථාව වනවිට රාජිතට අවශ්‍ය වී යැයි මට සිතෙන රවීගේ චරිතයේ වෙනස චිකේරා තුලින් පිටතට පැමිණීමේදී තරමක් දුර්වලවී තිඛෙනවා. බාහිර සමාජයේ ලොකු අයියා උපුල් ගේ සහ රවී ගේ කාමරයේ දොරට තට්ටු කිරීමට මොහොතකට පෙර, මෙතෙක් නරුමයාගේ චරිතය රගපාමින් සිටි උපුල් රවීගේ දෙපතුල් අබියස හඬා වැටෙමින් 'මම හරි අහිංසකයි බං' කියද්දී, මෙතෙක් අහිංසකයාගේ චරිතය රගපාමින් සිටි රවී, උපුල්ව මරා දැමීම සඳහා ලොකු අයියාට ඇති අයිතිය ප්‍රශ්න කරනවා.

ඉන් මොහොතකට පසු කුලී කාමරයේ අයිතිකරුවා, ලස්සන කකුල් හිමි ගැහැණියගේ මහත්තයා සහ ඩ්‍රයිවර් කාමරයට පැමිණෙනවා. උපුල් නින්දෙන් ඇහැරෙනවා. නිදාගෙන වගේ ඇහැරගෙන සිටින රවී, ඔහුගේ චලනයේ එක් මොහොතකදී ලස්සන කකුල් හිමි ගැහැණියගේ මහත්තයාගේ පිස්තෝලය අතින් මැරුම් කනවා. නාට්ටිය අවසානයේ හිස් දෑසින් ප්‍රේක්ෂකාගාරයේ ඔලූවට උඩින් බලා සිටින උපුල් අසන ප්‍රශ්නය 'මට වෙඩි තියන්නැද්ද?' ට පිළිතුරු ලැඛෙන්නේ ඊට මොහොතකට පෙර ලස්සන කකුල් හිමි ගැහැණියගේ මහත්තයා ලබාදෙන පිළිතුරකින්. 'එයා නිදාගෙන වගේ හිටියට අහැරගෙනයි හිටියේ' මේ ක්‍රමයට ඕනෙ කරන්නේ දුහුවිලි උපුල් ලා. හැත්තෑවෙන් පස්සේ එහෙම දුහුවිලි වෙලා එන් ජී ඕ වල පිළිකනු වල නතර වෙච්ච කට්ටිය තාම ජීවතුන් අතර ඉන්නවා.

රාජිත විසින් මතුකරන ලද ප්‍රශ්නයට උත්තර හොයමින් ලයනල් වෙන්ඩ්ට් එකෙන් කිලෝ මීටර 18ක් ඈතට මාව යවන්න රාජිත සමත්වුනා. 'මට වෙඩි තියන්නැද්ද?' මේ සමාජයට වඩාත්ම අවශ්‍ය කරන සංවාදය නිර්මාණය කිරීම සඳහා අතිශයින්ම වැදගත් නාට්ටියක්.

ඩයස් ගැන පරිච්ඡේදය

ධර්මප්‍රිය ඩයස් ගැන නොලිව්වොත් ඒක ඔහුට කරන අසාධාරණයක්. ඔහු බිෙඳනසුලූ තරමටම සියුම් නලූවෙක්. උපුල් සමග බීමට වාඩි වන ඩ්‍රයිවර් ගේ සහ බීලා ඉවරවෙලා කාමරයෙන් එළියට යන ඩ්‍රයිවර් අතර වෙනස නිරූපණය අතිවිශිෂ්ඨයි.

සංවාදයට විවෘතයි.

අමිල ගලප්පත්ති

මේ බූන්දිය ඔබේ මූණු පොතට එක් කරන්න | Share this Boondi on Facebook
Related Posts with Thumbnails
lankeeya sithuwili
සිංහල බ්ලොග් කියවනය